درمان تیروئید کم کار
عملکرد ضعیف غده تیروئید عوارضی را به همراه دارد و باعث ایجاد اضافه وزن می شود، تهیه معجون گردوی سبز یک روش بسیار مناسب برای درمان تیروئید کم کار است.

درمان تیروئید کم کار با نسخه ای گیاهی و خانگی

عملکرد ضعیف غده تیروئید موجب بروز اضافه وزن و عوارض دیگر می شود. داروهایی که برای درمان تیروئید تجویز طب مدرن هستند اما طب سنتی هم تجویزی برای درمان سریع و بدون عارضه این اختلال دارد. اختلال در کارکرد غده تیروئیدسبب ایجاد مشکلاتی برای سلامتی می شود . یکی از مشکلاتی که تیروئید کم کار برای افراد ایجاد می کند ، افزایش وزن و چاقی است زیرا سرعت متابولیسم پایه در بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید کاهش می یابد. برای درمان تیروئید کم کار و جلوگیری از افزایش وزن بسیاری از افراد به پزشک مراجعه می کنند و درمان دارویی را آغاز می نمایند. اما داروهای شیمیایی اثری موقتی دارد و درمانی قطعی و موثر نیست و ممکن است سلامتی قسمت های دیگر بدن را به خطر اندازد بنابراین برای درمان این بیماری و رهایی از چاقی بهتر است از روشی طبیعی و خانگی استفاده نمایید.

کم کاری تیروئید:

تیروئید مسئول تنظیم سوخت و ساز بدن است و غده ای پروانه شکل در جلوی گردن است که دو هورمون ترشح می کند . وقتی تیروئید به اندازه کافی هورمون ترشح نکند فرد دچار کم کاری تیروئید که شایع ترین اختلال تیروئید می شود.

تیروئید کم کار

کم کاری تیروئید چیست؟

علائم کم کاری تیروئید:

ارتباط چاقی و کم کاری تیروئید:

کم کاری غده تیروئید با افزایش وزن در ارتباط است و افرادی که کم کاری تیروئیدشان شدیدتر است وزنشان بیشتر افزایش می یابد زیرا در در افراد مبتلا به کم کاری،سرعت متابولیسم کم است. علت افزایش وزن در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید همیشه به تجمع چربی اضافی در بدن مربوط نمی شودو اضافه وزن افراد کم کار ناشی از تجمع بیش ازحد آب و نمک است. بسته به شدت کم کاری تیروئید، 2 الی 5 کیلو از وزن بدن، می تواند ناشی از عملکرد غده تیروئید باشد.

تیروئید کم کار

کم کاری تیروئید و چاقی

روش تهیه معجون گیاهی گردوی سبز برای درمان تیروئید کم کار:

درمان های دارویی زیادی برای کم کاری تیروئید وجود دارد اما بهترین درمان چنانچه قبلا هم در سلامت نمناک گفتیم استفاده از روش گیاهی ترکیب عسل و گردوی سبز است. ید موجود در گردوهای تازه و سبز می تواند کم کاری تیروئید را درمان کند. در زیر طرز تهیه این معجون را آورده ایم:

مواد لازم :

  • 40 عدد گردوی تازه و سبز
  • یک شیشه عسل خام ارگانیک
  • یک شیشه خالی
  • طرز تهیه معجون گردو و عسل

1. ابتدا گردوها را بشویید

2. در سطح گردوها با سوزن تمیز سوراخ های پراکنده ای ایجاد کنید.

3. آن ها را از وسط نصف کنید.

4. گردوها را درون شیشه بریزید و بر روی آن ها عسل بریزید.

5. 40 روز شیشه را زیر نور آفتاب قرار دهید.

در صورتی که این ترکیب غلیظ شد ، آن را به کمک آب کرده و روزانه چند قاشق به صورت ناشتا مصرف کنید اما نباید به مقدار زیاد از این معجون استفاده کنید.

باید بدانید مصرف روزانه 56 گرم گردو، عملکرد اندوتلیال در افراد مبتلا به اضافه وزن با چاقی احشایی را بهبود می بخشد.

 درمان تیروئید کم کار

معجون گیاهی برای درمان تیروئید کم کار

 

درمان تیروئید کم کار چاق کننده با نسخه ی طب سنتی گردو

481
این مطلب مفید بود ؟6516
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
برچسب : تیروئید
1 نظر به ثبت رسیده است
ناشناس1395-06-30
با سلام در رابطه با درمان تیروئید با گردوی سبز و عسل باید گردو را با پوست سبز داخل شیشه بریزیم یا کلا پوست سبز و پوست سخت ان را جدا کنیم
23661
وبگردی