مناسب ترین کرم پودر
کرم پودر یکی از مهمترین وسایل آرایشی خانم ها است که استفاده از آن کمک بسیاری به زیبایی صورت میکند پس باید در انتخاب آن دقت کنید.

مناسب ترین کرم پودر برای آرایش

کرم پودر جزو تاثیرگذار ترین وسایل آرایشی است که بدون آن آرایش صورت زیبا نمیشود، کرم پودر نقش مهمی در آرایش صورت دارد و میتواند جوش، لک و مشکلات پوست را بپوشاند پس باید کرم پودری مناسب با پوشش دهی بالا انتخاب کنید. برای انتخاب کرم پودر مناسب باید انواع کرم پودر را بشناسید و آن که با رنگ و نوع پوست تان بیشتر همخوانی دارد را انتخاب کنید.

کرم پودر مناسب کرم پودری است که یک درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد، کرم پودر خوب میتواند آثار بی خوابی را از روی صورت شما محو کند و پوستی شاداب و خوش رنگ به شما ببخشد. کرم پودر را با اسفنج روی پوست تان بمالید این کار باعث میشود پوست یکنواختی داشته باشید و آرایش تان طبیعی به نظر برسد.

مناسب ترین کرم پودر

بهترین کرم پودر برای پوست های مختلف

آشنایی با انواع کرم پودر

کرم پودر

این کرم ها گه مخصوص پوست های خشک می باشند بسیار مرطوب و غنی هستند و بافت سنگینی دارند بنابراین هنگام استفاده باید با یک اسفنج مرطوب این کرم ها را به پوست بمالید و اطمینان یابید که کرمتان جذب پوست شده است.

پن استیک

پن استیک به کرم پودرهای سنگین با پوشش دهی بسیار بالا گفته میشود که انواع مشکلات پوستی همچون جای زخم، جوش، لکه و قرمزی پوست را کاملا میپوشاند کافیست مقداری از آن را به محل مورد نظر بزنید و محو کنید.

کرم پودر فشرده با پنکیک

این نوع کرم پودر با قدرت پوشش بالا همانطور که از اسم اش پیداست فشرده شده است و در انواع چرب و خشک وجود دارد که با توجه به نوع پوست تان انتخاب میکنید.

 

کرم پودر با پوشش دهی بالا

راهنمای انتخاب کرم پودر

کرم مرطوب کننده رنگی

این نوع کرم ها در اصل مرطوب کننده هایی هستند که به مقدار کم دانه های رنگی هم در آن ها وجود دارد، مرطوب کننده های رنگی علاوه بر نرم کردن پوست میتوانند پوست تان را خوشرنگ تر و زیباتر کنند پس برای استفاده روزانه مناسب اند.

فون مایع

یکی از محبوب ترین اشکال کرم پودر فون مایع است زیرا پوشش طبیعی به پوست می دهد و به راحتی می توان از آن استفاده نمود . این کرم ها مناسب پوستهای نرمال و خشک هستند و افراد دارای پوست چرب بهتر است از نوع بدون چربی (Oil Free) این کرم ها استفاده نمایند.

 

کرم پودر پن استیک

انواع کرم پودر برای پوست های مختلف

نحوه انتخاب کرم پودر برای انواع پوست

انتخاب کرم پودربرای پوست خشک

این نوع پوست به این علت که فاقد چربی است ، تیره می باشد و نور را به سختی منعکس می کند. افراد دارای پوست خشک پس از استحمام پوست شان کشیده شده و خارش پیدا می کند . پوست این افراد خیلی زود پوسته پوسته و تحریک و ملتهب می شود.

افراد دارای پوست خشک هیچگاه نباید از پنکیک های خشک استفاده نمایند و باید کرم پودری انتخاب کنند که حالت شادابی به پوست آنها بدهد و نور را در چهره شان منعکس کند .

بهترین انتخاب کرم پودر برای این افراد کرم پودرهای مایع با بیس روغنی است. افراد دارای پوست خشک قبل از استفاده از کرم پودر بهتر است پوست شان را مرطوب کنند و سپس یک لایه پن استیک یا فون چرب (سوپرا) روی پوستشان بزنند و بعد از کرم پودر مایع استفاده نمایند.

انتخاب کرم پودر مناسب پوست چرب

پوست چرب دارای ویژگی هایی مانند منافذ پوستی متعدد و بزرگ، براق بودن صورت، ضخامت زیاد پوست است . پوست چرب براق بنظر می رسد، و احساس چربی روی پوست وجود دارد. اگر دارای پوست چرب هستید هنگام خرید کرم پودر باید کرم پودری را انتخاب نمایید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. بهترین کرم پودرها برای پوست چرب کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک های خشک هستند .

پیش از این هم در بخش رازهای آرایشی در دنیای مد نمناک گفته شد که افرادی که پوست چربی دارند بهتر است قبل از استفاده از کرم پودر مایع با یک پد مرطوب یک لایه از فون خشک (آکوا) روی پوستشان بزنند . اگر برای پوست چربتان کرم پودر مناسبی انتخاب نکنید پوست شما براق می شود و بعد از استفاده جوش خواهید زد .

انتخاب کرم پودر

مناسب ترین کرم پودر برای پوست چرب

انتخاب کرم پودر مناسب پوست مخلوط

ر پوست ترکیبی یا همان مختلط پوست نواحی که اصطلاحاً به آن منطقه T گفته می شود با سایر نقاط صورت متفاوت است. یک پوست مختلط در نواحی پیشانی، چانه و بینی (منطقه T) چرب است و عموماً آکنه ها و منافذی بزرگ در این نواحی دیده می شود.

در بخش دنیای مد نمناک توضیح داده ایم که گونه ها نیز در این نوع پوست مناطق خشک یا نرمال به حساب می آیند.اگر شما دارای این نوع پوست هستید کرم پودرهای مایع با بیس آب را انتخاب کنید و برای فصل سرما و گرما ، یک کرم پودر مناسب پوست های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست های چرب انتخاب کنید.

انتخاب کرم پودر مناسب پوست نرمال

پوست نرمال به پوستی می گویند که از نظر چربی و خشکی در موازانه خوبی قرار گرفته است. چربی و رطوبت آن متعادل است و می توان از آن به عنوان یک پوست سالم یاد کرد. استفاده از هر نوع کرم پودری برای این پوست مناسب است.

انتخاب کرم پودر خوب

کرم پودر مناسب برای انواع پوست

پوشش کرم پودر

کرم پودر خود را بسته به عیوبی که در صورتتان وجود دارد و می خواهید بپوشانید، انتخاب کنید:

پوشش سبک

اگر می خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید از کرم پودر هایی با پوشش سبک مانند مرطوب کننده های رنگی یا محصولات مایع استفاده کنید.

پوشش متوسط

استفاده از پودر ها، ترکیب کرم و پودر، و کرم های مبتنی بر مواد معدنی می توانند چهره و پوست شما را طبیعی جلوه دهند و پوششی متوسط در پوستتان ایجاد می کنند و جوش ها و لکه های ناشی از افزایش سن را می پوشانند.

پوشش کامل

اگر می خواهید خانم هایی زخم و سایر نواقص چهره تان را بپوشانید و یا رنگ پوست خود را تغییر دهید بهتر است از کرم پودرهایی با پوشش کامل استفاده نمایید.

پوشش کرم پودر

توجه به پوشش دهی کرم پودر در خرید آن

هنگام خرید کرم پودر به چه مواردی توجه کنید؟

هنگام خرید کرم پودر ، هیچگاه آن را روی پوست دستتان امتحان نکنید بلکه بهتر است کرم پودر را به خط فک پایین بمالید . توجه کنید کرم پودر مناسب شما خط آرایشی بین گردن و صورت به وجود نمی آورد. برای تست کردن رنگ کرم پودر، مقدار کمی از کرم پودر را روی صورتتان بزنید، آنرا پخش کنید و سپس در نور طبیعی ببینید که رنگش بر روی پوستتان چگونه است.

اگر رنگ کرم پودر را در زیر نور فلورسنت امتحان کنید، احتمالا رنگ واقعی آن و اینکه چگونه ظاهرتان را تغییر می دهد را متوجه نمی شوید. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید روی خط فک پایین خط آرایشی دیده نمی شود و یا اگر بعد از امتحان کرم پودر بدون مالیدن، رنگ ناپدید شد، رنگ کرم پودر عالی است.

طرز زدن کرم پودر حرفه ای

1. پس از انتخاب کرم پودر مناسب پوست خود ، از تمیز و مرطوب بودن پوستتان مطمئن شوید. به پوست خود مرطوب کننده بزنید و پنج دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده جذب پوستتان شود.

2. مقدار مناسبی کرم پودر روی صورت بمالید و اگر پوشش کم می خواهید، کرم را با انگشت و برای پوشش بیشتر از اسفنج یا پد استفاده کنید و از وسط شروع و به اطراف و در همه جای پوست کرم پودر را محو کنید. از زیاد استفاده کردن از کرم پودر خود داری کنید.

هنگام زدن کرم پودر دهانتان را باز کنید تا قسمت گردن قشنگ آرایش شود و خطی باقی نماند. دو رنگ کرم پودر یکی برای زمستان و دیگری برای تابستان را همیشه دم دست داشته باشیدو در اغلب مواقع این دو رنگ را با هم مخلوط کنید .

روش زدن کرم پودر

بهترین روش زدن کرم پودر به صورت

3. کانسیلرها درواقع کرم پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید البته بعضی ها می گویند بهتر است بعد از کرم پودر زدن استفاده شود. از کانسیلر سبک و یک درجه روشن تر از پوستتان استفاده کنید.

اگر خیلی روشن تر از کرم پودر باشد به جای پوشانندگی لکه های تیره را بیشتر نشان خواهد داد. برای پوشش عیوب ریز صورت و یا حلقه های تیره ی زیر چشم که با کرم پودر پوشیده نشدند، از یک مقدار کانسیلر استفاده کنید و آن را با برس کوچک و نوک تیز روی صورت بمالید.

4. اگر می خواهید پوستتان درخشنده شده و نور را منعکس کنداز پودر شفاف کننده استفاده نمایید. پس از اتمام آرایش، یک تکه پارچه یا دستمال کاغذی را روی صورتتان بزنید که هم آخرین پوشش را تکمیل کنید و هم نرمشی به ظاهرتان داده باشید.

5. اگر از دوام کم کرم پودر روی صورتتان گله دارید می توانید از محصولاتی مثل پودر فیکساتور بعد از زدن کرم پودر یا از بیس قبل از زدن کرم پودر استفاده نمایید.

چند توصیه برای استفاده از کرم پودر

  • بعد از زدن کرم پودر با یک تکه پنبه بزرگ و کشیدن آن به صورت دورانی روی پوستتان اضافات کرم پودر را بگیرد.
  • برای زدن کرم پودربه بدنتان هیچ گاه از کرم پودرهای چرب استفاده نکنید واز کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می شوند استفاده نمایید.
  • بهترین کرم پودرها برای پوست خشک و پیرتر ، کرم پودرهای منعکس کننده ی نور هستند. استفاده از این نوع کرم پودرها نور را منعکس می کند و چهره ی خشک و کدر شما را روشن تر نشان می دهد.

 

روش انتخاب و استفاده از مناسب ترین کرم پودر + نکات اصلی

4.1111
این مطلب مفید بود ؟9021
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
برچسب : کرم آرایشی
وبگردی