جاهای دیدنی تهران در پاییز
شهر تهران در فصل پاییز جاهای دیدنی بسیار زیبا و جذابی دارد که می توانید برای تفریح یا گرفتن عکس های پاییزی در طبیعت به این مناطق بروید و از منظره زیبای پاییزی لذت برید.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

جاهای دیدنی تهران در پاییز رنگ و بوی خاصی دارد و این شهر در فصل برگ ریزان چهره ی دیدنی به خود می گیرد که چشم هر بیننده ای را نوازش می دهد. قدم زدن در هوای پاییزی و روی برگ های درختان علی الخصوص اگر باران نیز ملایم ببارد ، بدجور به دل می چسبد و پایتخت دیدنی ایران را جذاب تر می کند.

اگر اهل پاییز گردی هستید و فرصت کمی در اختیار دارید حتما لازم نیست از پایتخت خارج شوید بلکه می توانید در همین تهران نیز از مناطق پاییزی لذت ببرید . در ادامه این بخش از نمناک شما را با مناطق پاییزی و زیبای تهران آشنا خواهیم نمود.

بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز

پل طبیعت

یکی از نمادهای شهر تهران پل طبیعت است که سه طبقه می باشد و بوستان آب و آتش و پارک طالقانی را به هم وصل می کند . معماری این پل بی نظیر است و نورپردازی خاص و کم نظیر آن در هنگام شب خارق العاده بنظر می رسد. از فراز این پل می توانید تماشاگر مناظری بی نظیری از دامنه قله دماوند و رشته کو ه های البرز و دو بوستان طالقانی و آب و آتش باشید.

از تفریحاتی که این پل را به یکی از مکان های پاییزی در تهران تبدیل کرده است تماشای زیبایی های اطراف پل، پیاده روی در ارتفاع 40 متری از سطح زمین، عکاسی از چشم اندازها و کشف سوژه های جذاب است .این پل روی بزرگراه مدرس احداث شده است.

جاهای دیدنی تهران در پاییز

بوستان آب و آتش

یکی از مکان های پاییزی در تهران بوستان حضرت ابراهیم یا پارک آب و آتش است که در اراضی عباس آباد ساخته شده است. رقص آب و آتش در این بوستان، شاخصه بی نظیر بوستان آب و آتش می باشد.

از امکانات تفریحی این پارک فضای سبز، 4 برج آتش، پیست کالسکه رانی، لانه کبوتر، آلاچیق، آبنما، زمین اسکیت و فانوس دریایی است . فانوس دریایی پارک آب و آتش و بوستان بنادر را از هم جدا می کند . پل ابریشم که متصل کننده بوستان بنادر به گنبد مینا می باشد نیز در مقابل این پارک قرار دارد.

دره اوشان – فشم

یکی از زیباترین مناطق تهران که در 30 و 35 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارند دره اوشان – فشم می باشد . فشم بسیار زیبا و دیدنی است و در پاییز به علت باغ های میوه بسیاردر آن منظره زیبایی دارد. از مناطق تفریحی همان حوالی می توان به روستاهای آهار، شکرآب، زایگون، گرماب دره و میگون اشاره نمود که برای سفرهای یک روزه بسیار مناسب هستند.

دریاچه شورمست

مکانی زیبا و رویایی به نام دریاچه شورمست در فاصله 170 کیلومتری تهران قرار دارد که وسعت آن 15 هزار متر مربع و عمق آن پنج متر است. این دریاچه در پاییز بسیار دیدنی است و منظره زیبا و رویایی را پیش روی پاییز گردان ایجاد می کند. این دریاچه در مجاورت روستای شورمست و پنج کیلومتری غرب شهر پل سفیدو در ارتفاعات مشرف به این شهر قرار دارد و فاصله اش با تهران حدود دو ساعت و نیم است.

طبیعت گردی تهران در پاییز

مکان های دیدنی تهران در فصل پاییز

پارک قیطریه

یکی از پارک های وسیع و محبوب تهران است که با پوشش جنگلی خود، طرفداران بسیاری دارد.پارک قیطریه در ابتدا باغ شخصی یکی از نوادگان قاجار بوده که طی سال های 1352 الی 1372 توسط شهرداری خریداری شده و اکنون به پارک تبدیل شده است.

پوشش گیاهی، در پارک قیطریه زیاد است وبه 21 نوع درخت و درختچه می رسدو به خاطر تغییر رنگ درختان این پارک در پاییز بسیار دیدنی است. زمین بازی، پیست اسکیت، نگارخانه، کتابخانه و از همه مهم تر فرهنگسرای ملل از جاهای دیدنی و تفریحی این پارک هستند.

پارک ملت

بوستان ملت جزء بزرگترین بوستان های تهران به شمار می آید ودر شمال تهران واقع شده است. این بوستان مساحتی حدود 34 هکتاردارد و از پارک های کشور انگلستان در ساخت آن الگوبرداری شده است. پارک ملت منطقه خوش آب و هوا است که در پاییز پوشیده از برگ های طلایی است و زیبایی وصف ناشدنی دارد.

روستای کردان

روستای کردان نیز یکی دیگر از روستاهای زیبا و تاریخی منطقه هشتگرد است که در پاییز بسیار دیدنی است . برج آرامگاهی کردان، پل قدیمی بانو صحرای کردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی بی شهربانو از در دو کیلومتری شمال غرب روستا پلی قدیمی به نام بانو صحرا وجود دارد که از نام منطقه که به همین نام است گرفته شده.

این پل آجری در دوره صفوی ساخته شده که تنها دوپایه و بخشی از تاق های آن باقی مانده است البته دیدن روستای سرسبز و خوش آب و هوای فشند را هم به همه کسانی که به این منطقه سفر می کنند، توصیه می کنیم.

درکه و دربند

یکی از مکان های دیدنی تهران درکه نام دارد که در شمال غرب تهران واقع شده است. این مکان در پاییز به تابلوی نقاشی می ماند که یک طیف رنگی از رنگ های متنوع برگ درختان و انارهای ترک خورده قرمز را پیش چشم گردشگران ترسیم می کند. کوه پیمایی در کنار رودخانه تا فراز ارتفاعات پلنگ چال و تله کابین توچال نیز از تفریحات لذت بخش درکه است .

 تهران گردی در پاییز

پارک جنگلی چیتگر

پارک چیتگر از بزرگ ترین پارک های جنگلی استان است که در فصل پاییز نیز بسیار دیدنی است . این پارک درختان فراوانی دارد که دیدن آنها در پاییز و وجود یک پیست ویژه دوچرخه سواری از شمال به زمین های چیتگر از جنوب به بزرگراه کرج، از غرب به پیکان شهر و از شرق به منطقه خرگوش دره محدود می شود. در بیشتر فصل های سال از آن استفاده می شود.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از گردشگاه های بزرگ شهر تهران است که از شمال به قوچک، از جنوب به شمس آباد، از غرب به ده لویزان و از شرق به پادگان خاتم الانبیاء محدود می شود و مساحتی معادل 1100 هکتار دارد. این پارک در فصل پاییز بسیار دیدنی است و منظره پاییزی زیبایی دارد .

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یکی از جاهای دیدنی تهران در نیاوران است که گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند.

وجود این درختان طبیعت زیبایی را در پاییز ایجاد می کند و لذت پیاده روی بر روی برگ های زرد و نارنجی و صدای خش خش برگ ها در این بوستان، هدیه پاییز برگ ریزان به علاقمندان به پیاده روی در پارک جمشیدیه است. ابتدا این پارک ، باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری سپرده شد.

پارک جمشیدیه دارای پوشش جانوری خاصی با 60 نوع پرنده می باشد. این پارک به بهشت سنگی تهران شهرت دارد زیرا پیاده روی بر روی سطح شیب دار و کفپوش های سنگی و ناصاف این پارک حس جنگلی بودن پارک جمشیدیه را در ذهن تداعی می کند.

 پارک جمشیدیه در پاییز

باغ موزه فردوس

یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز باغ فردوس است که قدمت آن به دوره قاجار می رسد . این عمارت بزرگ واقع در این باغ دارای 3 طبقه می باشد و گچبری ها و تزئینات خاص نقش بسته زیبایی دارد .

عمارت بزرگ باغ موزه فردوس در خیابان ولیعصر قرار گرفته است . پس انقلاب اسلامی ایران، مجموعه باغ فردوس زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و به عنوان مرکز آموزش فیلم سازی مورد بهره برداری قرار گرفت.

دره کن – سولقان

دره کن سولقان که در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد ، روزهای تعطیل پذیرای گردشگران بسیاری است . منظره پاییزی این دره بسیار زیباست . رودخانه که از بلندی های شمال البرز سرچشمه می گیرد در مسیر این دره جریان دارد. در طول دره قهوه خانه هایی وجود دارد که از مسافران پذیرایی می کند.

دریاچه سد لار

یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در پاییز دریاچه سد لار است که در نزدیکی قله دماوند و 84 کیلومتری تهران قراردارد و دارای هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا است که گردشگران را در پاییز به خود جذب می کند.

دریاچه سد لتیان

دریاچه سد لتیان یکی از زیباترین نقاط برای گردشگری در پاییز است که زیبایی های طبیعی فراوانی دارد و محل مناسبی برای پرورش انواع ماهی نیز می باشد.این دریاچه در 25 کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد.

بهترین جاهای دیدنی و گردشگری تهران در پاییز

3.3430
این مطلب مفید بود ؟282148
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی