نشانه بارداری
اگر احساس می کنید که باردار شده اید بهتر است همه نشانه های اولیه بارداری را در خود چک کنید شاید واقعا این اتفاق افتاده باشد.

علائم اولیه بارداری و حالاتی که نشان می دهد شما باردار هستید

گاهی حتی قبل از اینکه شما یک دوره پریودتان را از دست بدهید، ممکن است مشکوک یا امیدوار باشید که باردار هستید.برای برخی از زنان، نشانه بارداری در چند هفته اول پس از باروری شروع می شود اما برای برخی برعکس پیش می رود. علائم بارداری ممکن است در شدت و مدت زمان متفاوت باشد، علائم اولیه حاملگی فقط یک راهنما هستند و بسیاری از علائم حاملگی اولیه ممکن است شبیه به ناراحتی های معمول پیش از قاعدگی باشند.

گرچه تنها راه قطعی برای اثبات بارداری یا عدم بارداری آزمایش خون بارداری است، اما برخی علائم اولیه برای بارداری وجود دارد که میتواند شما را راهنمایی کند و ما در این بخش از نمناک به آنها پرداخته ایم.

علائم حاملگی

حساس و متورم شدن سینه ها

سینه ها ممکن است یکی از اولین علائم بارداری باشند.تغییرات هورمونی ممکن است بلافاصله دو هفته پس از باروری، سینه های شما را حساس، سوزن سوزن و یا دردناک کند یا ممکن است، احساس کنید که سینه های پرتر و سنگین تری دارید.

احساس خستگی های بیش از حد

در طول دوران اولیه بارداری، سطح هورمون پروژسترون افزایش می یابد که پروژسترون، در دوزهای بالا می تواند خواب شما را افزایش دهد ودر عین حال، سطح قند خون را پایین، فشار خون را پایین و تولید خون را بالا می برد تا انرژی شما را در دوران بارداری فراهم می کند.

خستگی در بارداری

نشانه خونریزی خفیف یا گرفتگی

گاهی اوقات بعد از هنگامی که لقاح در رحم انجام می شود مقدار کمی خونریزی موضعی یا واژینال یکی از اولین علائم حاملگی است، حدود 10 تا 14 روز پس از تخمک گذاری لقاح انجام میشود. این نوع خونریزی معمولا کمی زودتر، مات و رنگ روشن تر از یک دوره طبیعی دارد و زیاد طول نمی کشد. بعضی از زنان نیز در ابتدای حاملگی گرفتگی شکمی و عضلانی دارند که این گرفتگی های عضلانی شبیه به گرفتگی دوران قاعدگی است.

گرفتگی شکم

حالت تهوع با، یا بدون استفراغ

حالت تهوع که می تواند در هر زمانی از روز یا شب رخ دهد، یکی از علائم رایج بارداری است. در برخی از زنان، این احساس دو هفته پس از باروری آغاز می شود و به نظر می رسد که تهوع به علت بالا رفتن میزان استروژن است، که باعث می شود زود معده خالی شده و احساس تهوع ایجاد شود.

زنان باردار همچنین دارای حس بویایی قوی هستند، بنابراین بو های مختلف مانند پخت غذا، عطر و یا سیگار - ممکن است باعث تهوع در اوایل بارداری آنها شود.

حالت تهوع صبح

بیزار بودن از غذاها یا ویار کردن

هنگامی که باردار هستید، در کمال تعجب از غذاهای خاصی مانند قهوه یا غذاهای سرخ شده بیزار شوید. گرایش غذایی و ویار کردن هم بسیار شایع است. مانند بسیاری از علائم دیگر حاملگی، این علایم می تواند تا تغییرات هورمونی به ویژه در سه ماهه اول، زمانی که تغییرات هورمونی بیشتر است ادامه داشته باشد.

سردرد

در اوایل دوران بارداری، افزایش گردش خون ناشی از تغییرات هورمونی، ممکن است موجب سردردهای مکرر و خفیف شود.

سردرد بارداری

یبوست

یبوست، یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است. افزایش پروژسترون که به دلیل بارداری رخ می دهد، باعث می شود غذا به آرامی از طریق روده عبور کند، که در نهایت منجر به یبوست می شود.

نوسانات خلقی

سیل تغییرات هورمونهای بدن در اوایل بارداری شما را به شکل غیرعادی عاطفی میکند و حتی باعث می شود که بی خود و بی جهت گریه کنید. نوسانات رفتاری، به خصوص در سه ماهه اول شایع تر است و در ماههای بعدی رفع خواهد شد.

ضعف و سرگیجه

همانطور که رگ های خونی شما منبسط می شوند، فشار خون کاهش می یابد که ممکن است احساس سرگیجه داشته باشید. در اوایل بارداری ممکن است قند خون پایین باشد، که موجب ضعف و خستگی می شود.

سر گیجه

افزایش دمای پایه ای بدن

دمای پایه بدن شما زمانی است که صبح از خواب بیدار می شوید. این دما کمی بعد از تخمک گذاری افزایش می یابد و تا زمان دوره بعدی ادامه دارد. اگر درجه حرارت بدن پایه خود را برای تعیین زمان تخمک گذاری تعیین کرده اید، افزایش طولانی مدت آن بیش از دو هفته ممکن است به این معنی باشد که شما باردار هستید.

قطع عادت ماهانه

شاید یکی از واضح ترین علائم اولیه بارداری قطع عادت ماهانه است. این نشانه احتمالی حاملگی اغلب موجب می شود زنان به دنبال جزئیات بیشتر درباره علائم دیگر بارداری بگردند. بعضی از زنان ممکن است در مقایسه با پریودهای معمول همیشگی، دوره ای بسیار سبک تر داشته باشند. شما ممکن است هیچیک از علائم حاملگی ذکر شده در زیر را تجربه نکنید، تا زمانی که متوجه قطع عادت ماهانه خود شوید.

عادت ماهانه

احساس باردار بودن می کنید

این علامت بارداری اولیه ممکن است دلیل این باشد که شما در حال حاضر لیست بالا را بررسی کردید. بسیاری از زنان معتقدند که در مورد نشانه های بارداری حس دارند، که حس آنها اغلب ثابت شده است.

شاید فقط احساس متفاوت بودن داشته باشید، خستگی، دمدمی بودن خلق و خو، وسواسی شدن و سردردهای خفیف. ممکن است سوزش سر دل داشته باشید و یا دچار یبوست شوید و یا تکرر ادرار پیدا کنید.

شاید شما احساس سوزش یا سفتی در ناحیه کمرتان داشته باشید، سینه هایتان درد دارند یا بیش از حد حساس هستند، و یا به سادگی احساستان مانند معمول همیشه نیست.

حس بارداری

نشانه های هفته اول بارداری

به یاد داشته باشید که در 1 هفته اول بارداری، نشانه هایی که شما تجربه می کنید، آنهایی هستند که به دوره شما وابسته هستند، زیرا شما حامله نیستید. این علائم ممکن است از سه تا هفت روز طول بکشد و شامل موارد زیر می باشد:

خونریزی واژینال

بدن شما رحم را تخلیه می کند و تخمک نارس ماه گذشته را نگه می دارد.

درد پشت و گرفتگی

تغییرات رایج و طبیعی رحم در این دوران باعث ایجاد درد بخصوص در قسمت پشت می شود.

درد پشت

نفخ شکم

نوسانات هورمونی ممکن است قبل یا در دوران عادت ماهیانه، باعث نفخ شکمتان شود.

نوسانات خلقی

بعضی از هورمون های مخرب می توانند باعث تحریک پذیری و تحریک احساسات شما شوند.

سردرد 

بسیاری از زنان از میگرن قاعدگی شکایت دارند که آنها هم با هورمون مرتبط هستند. کمپرس یخ، داروهای ضد درد OTC و تمرینات آرام بخش ممکن است درد را کاهش دهند.

نشانه های اولیه بارداری در روزهای اول حاملگی

4.42919
این مطلب مفید بود ؟2594325
منبع : thebump / kidspot / بخش سبک زندگی نمناک /ن/ /ن.ح
وبگردی