دندانپزشکی

فقط 15 خدمت دندانپزشکی بیمه است

تاریخ انتشار : 3 آبان 1401کد مطلب : 48359زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون درمان وزارت بهداشت با عنوان این مطلب که 267 خدمت دندانپزشکی تعرفه گذاری شده است، گفت: از این تعداد فقط 15 مورد تحت پوشش بیمه قرار دارد.

مهر:سعید کریمی، با عنوان این مطلب که در حال حاضر سالیانه حدود 2200 پزشک متخصص در تمامی رشته‌ها فارغ التحصیل می‌شوند، افزود:مشکلی در توزیع پزشک وجود ندارد، چرا که توزیع به صورت عادلانه، از طریق سامانه و برحسب نیاز صورت می‌گیرد. مسئله جدی ماندگاری پزشکان است که بعد از دو سال طرح تعهد، پزشکان به سمت مناطق برخوردار می‌روند.

وی ادامه داد:ماندگاری پزشکان مسائل مختلفی از جمله امکانات رفاهی، معیشتی، مالی و…، را شامل و فقط مربوط به وزارت بهداشت نیست بلکه تمام مسئولین شهر و استان باید تلاش نمایند تا شرایط ماندگاری پزشکان را فراهم نمایند.

کریمی افزود:در سال جاری اقدامات خوبی جهت ایجاد انگیزه و ماندگاری پزشکان صورت گرفته از جمله برای حمایت بیشتر سقف کارانه در مناطق محروم برداشته شده و پلکان مربوط به درآمد پزشکان اصلاح و همچنین میزان تعرفه در بخش دولتی و خصوصی به هم نزدیک شد تا پزشکان در بیمارستان‌های دولتی فعالیت بیشتری داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد:تعرفه‌ها نسبت به سایر هزینه‌های پزشکی، افزایش منطقی نداشته است. بیمه‌ها باید تقویت شوند تا هزینه تمام شده خدمات پزشکی از طریق آنها و نه از جیب مردم صورت گیرد.

کریمی با عنوان این مطلب که پرداخت تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت تمام شده و به صورت منطقی و با حمایت بیمه‌ها صورت گیرد، تا ماندگاری پزشکان و کادر درمان در تمامی بخش‌های نظام سلامت افزایش یابد، گفت:700 خدمت در حوزه دندان پزشکی وجود داد که 267 مورد تعرفه گذاری شده است. از این تعداد فقط 15 مورد تحت پوشش بیمه قرار دارد.

معاون وزیر بهداشت افزود:تلاش ما این است منابعی از طریق بیمه‌ها فراهم شود تا خدمات دندانپزشکی تحت پوشش قرار گیرند، همچنین زیرساخت‌های بخش دولتی نیز در حال تقویت است تا خدمت رسانی در این مراکز بیشتر صورت گیرد.

انتهای پیام/م

فقط 15 خدمت دندانپزشکی بیمه است

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی