خواص نور خورشید
تامین ویتامین D از طریق نور خورشید چیزیست که بسیار شنیده ایم ولی نور خورشید فقط این مزیت را ندارد و بسیاری فواید دیگر نیز در نور خورشید نهفته است.

فواید نور خورشید؛ با کیفیت ترین نور خورشید در طول روز

فواید نور خورشید را در مطلب خواص نور خورشید بطور کامل گفتیم دانستید که آفتاب گرم برای اعضای بدن چه اثرات فوق العاده ای دارد. نورخورشید در کنار برخی مضرات ، فواید و خواص بسیار دیگری دارد که زیاد به آن پرداخته نمی شود. فوایدی که در بهبود بیماری های پوستی و برخی مشکلات اعصاب و استخوان بسیار قابل توجه هستند و در ادامه مطلب قبلی که در مورد خواص نور خورشید بود این بار در مورد نور خورشید صبحگاهی خواهیم گفت.

اثرات فوق العاده نور خورشید صبحگاهی بر درمان 

اولین کاری که صبح ها از خواب بیدار می شوید و انجام می دهید چیست؟ احتمال دارد مستقیم در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید چگونه ممکن است توانایی خواب شما را تضعیف کند؟ یاد بگیرید چگونه قرار گرفتن در معرض نور خورشید صبحها ممکن است به شما در بهبود خواب کمک کند، به خصوص اگر اختلال ریتم شبانه روزی دارید. با ما همراه باشید تا خواص نور خورشید صبحگاهی را بیشتر بدانید.

تاثیر نور خورشید صبحگاهی در سلامت بدن 

نور کنترل اصلی چرخه شبانه روز ماست، که همه چیز را از درجه حرارت بدن تا متابولیسم خواب تحت تاثیر قرار می دهد و بدون آن، بدن بر اساس الگوی تعیین شده توسط ژنتیک اجرا می شود. ما همچنین دارای تمایلات طبیعی هستیم که چه زمانی بخوابیم؛ زمانی که زمان خواب به عنوان یک الزام اجتماعی تبدیل شود می تواند مشکل ساز باشد. خوابیدن و بیدار شدن بیش از حد دیر، ممکن است نمایانگر تاخیر سندرم فاز باشد. از سوی دیگر، خوابیدن و بیدار شدن خیلی زود از خواب، می تواند سندرم فاز پیشرفته باشد. هر یک از این شرایط ممکن است با به موقع قرار گرفتن در معرض نور و دریافت ملاتونین، متعادل شود.

نور همچنین می تواند در افرادی که از بی خوابی رنج می برند مفید باشد به این دلیل که می تواند به تنظیم الگوهای خواب و بیداری کمک کند.

نور خورشید برای بدن

نور خورشید برای بهبود سلامت بدن و درمان بیماری ها 

بهبود کیفیت خواب با نور خورشید صبحگاهی

زود بیدار شدن و لذت بردن از آفتاب صبحگاهی کیفیت خواب را بهبود می بخشد. چطور؟ این عمل باعث کاهش ترشح ملاتونین یا همان هورمون شبانه، شده که موجب خواب آلودگی می شود. از عینک آفتابی استفاده نکنید تا نور خورشید از طریق چشمان به غدد پینه آل برسد که این عمل از غلظت ملاتونین جلوگیری می کند و شما را سرحال و پر انرژی می سازد.

ویتامین د موجود در نور خورشید صبحگاهی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به بدن کمک می کند تا پوست، ویتامین د را جذب کند. ویتامین د به جذب کلسیم و کلسیم در غشاء سلولی کمک می کند و مانع از استخوان های شکننده می شود. همچنین از بیماری های قلبی و سرطان پوست جلوگیری می کند.

اثر ضد افسردگی نور خورشید

نور خورشید اثر ضد افسردگی دارد و کمک می کند تا اندورفین ها را به اندازه در بدن ترشح کنید، که در برابر افسردگی فصلی مبارزه می کند.

ویتامین نور خورشید

خواص نور خورشید با اثرات ضد افسردگی

نور خورشید باعث شادابی می شود

خورشید به انتشار سروتونین که همان هورمون خوشحالی است، کمک می کند که این اتفاق، اثر مثبت در روحیه دارد و باعث می شود شاداب و جوان بمانید.

نور خورشید برای تقویت سیستم ایمنی

نور خورشید در تولید گلبول های سفید کمک می کند؛ سیستم ایمنی با کمک این سلول های سفید خون تقویت می شود و به مبارزه با بیماری های ناشی از باکتری کمک می کند.

فواید نور خورشید صبحگاهی برای پوست

نور خورشید صبح زود برای پوست مفید است و جالب است بدانید که مانع از آکنه، زخم، علائم کشش، پسوریازیس و اگزما می شود.

نور خورشید برای پوست

 فواید نور خورشید برای پوست 

نور خورشید صبحگاهی برای تقویت معده

نور خورشید صبحگاهی به بهبود سیستم گوارش، فرآیند متابولیسم و ​​اشتها کمک می کند و اشتهای خوب بدن را سالم و قوی نگه می دارد.

نور خورشید صبحگاهی برای حفظ سلامت بسیار موثر است. نور خورشید صبحگاهی چندان تیز و داغ نیست، اما اگر بخواهید از تیره شدن پوست جلوگیری کنید، می توانید کرم ضد آفتاب با اس پی اف بالا برای محافظت از پوست در مقابل آسیب خورشید استفاده کنید. 

بهترین ساعت استفاده از خواص نور خورشید

بهترین زمان دریافت نور آفتاب ساعت شروع صبح تا قبل از ظهر است. البته با تغییر فصل میزان ویتامین د بدن و نورخورشید تغییر می کند در واقع زمستان بدن ویتامین د کمتری دارد. دریافت ویتامین د بصورت طبیعی بهتر از مصرف قرص آن است.

از وجود ویتامین د به اندازه کافی در بدن خود اطمینان حاصل کنید. ویتامین د تنها ویتامینی است که خودش در بدن ساخته می شود و کمک می کند بدن کلسیم ها را از غذا دریافت کند؛ کلسیم هم برای رشد استخوان ها و دندان مفید است . جذب ویتامین د پوکی استخوان را در40 درصد زنان و 30 درصد مردان کاهش می دهد.

خواص نور خورشید

بهترین زمان برای استفاده از نور خورشید 

فواید نورخورشید چه ساعتی از روز بیشتره؟ صبح یا ظهر؟

4.6113
این مطلب مفید بود ؟1058
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : verywellhealth / whatshelikes / indiatimes / بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
برچسب : خورشید
وبگردی