تمیز کردن وسایل چوبی
وسایل چوبی بعد از مدتی درخشندگی و تازگی خود را از دست می دهند که باید برای پیشگیری از این مشکل با روش های مناسب مراقبت و تمیزکردن وسایل چوبی آشنا شوید.

راههای سالم برای مراقبت از وسایل خانگی چوبی

علاوه بر همیشه تمیزکردن وسایل چوبی باید دقت بیشتری داشته باشید تا خراب نشوند و درخشندگی طبیعی خود را حفظ کنند. وقتی بحث خرید مبلمان جدید به میان می آید، افراد تمایل دارند مبلمان راحتی را انتخاب کنند که شیک و مدرن باشد.

با این حال، برخی از مردم اغلب نگران حفظ اثاثیه چوبی خود هستند ، چون آن ها چیزی در مورد این موضوع نمی دانند و تمام چوب ها یک جور مراقبت نمی شوند ، اگر چه همه مبلمان و لوازم یکسان نیستند، باید مراقب اثاثیه خود باشید تا مطمئن شوید در شرایط عالی نگه داری می شوند.

نکات مراقبت از وسایل چوبی در منزل

روش های تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی

اغلب وسایل چوبی چگونه تمیز می شوند؟

زمان دقیقی برای این کار وجود ندارد. اما مهم است مبلمان را حداقل یک بار در هفته تمیز کنید. در طول این تمیز کردن گرد و غبار که می تواند به چوب آسیب وارد کند ، را از بین خواهید برد.تمیز کردن مداوم مبل باعث می شود که آن ها بیشتر دوام آورند و براق و ظریف بمانند

روش های موثر برای تمیز کردن و افزایش عمر و کیفیت وسایل چوبی با مواد طبیعی 

راه های زیادی برای تمیز کردن مبلمان چوبی در خانه بدون آسیب زدن به تمامیت آن وجود دارد در این بخش از خانه داری نمناک چند ترفند خانگی جالب با مواد اولیه که در دست دارید آورده شده است.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ می تواند وسایل چوبی را به شدت خشک و تیره کند که در زیبا به نظر رسیدن نقش دارد ، به احیای آن ها کمک می کند و آن ها را مرطوب، روشن و براق نگه می دارند.برای استفاده درست از این تکنیک، باید سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. بعد سفیده تخم مرغ را خوب بزنید. بعد از آن یک قاشق آمونیاک ( 15 میلی لیتر ) اضافه کرده و مستقیما روی چوب بمالید ؛ در نهایت، بگذارید چند دقیقه بماند و با دستمال خشک تمیز کنید. این باعث می شود مبلمان براق تربه نظر برسند.

مراقبت از وسایل چوبی

سفیده تخم مرغ برای براق و روشن شدن رنگ وسایل چوبی

روغن زیتون و لیمو

این یکی از روش های مرسوم مورد استفاده برای مبلمان چوبی است ، باعث می شود چوب واقعا براق و درخشان باشد، از جمله مبلمان که قبلا روغن زده شده است.تنها کاری که باید انجام دهید این است مقادیر مساوی از هر دو ماده را با هم مخلوط کنید، و روی مبل بمالید ، و بگذارید خشک شود .

روغن زیتون و الکل

این روش برای جلا دادن مبلمان و از بین بردن خط و خش مورد استفاده قرار می گیرد همانند روش قبلی، باید مقادیر مساوی از هر دو ماده را با هم مخلوط کنید ، روی چوب بمالید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.

روغن زیتون

انتخابی ایده آل برای اثاثیه چوبی تیره، و نیز مبلمان چوبی است تنها کاری که باید بکنید این است که روغن زیتون را روی چوب بمالید سپس باید یک لایه گلیسیرین را به مبل بمالید که به عنوان یک لایه محافظ و براق عمل می کند.

مراقبت از وسایل چوبی

روغن زیتون با الکل و لیمو برای جلا دادن به وسایل چوبی منزل

رفع جای چسب و استیکرها از روی وسایل چوبی خانه

برای تمیز کردن برچسب ها و عکس برگردان های کهنه و قدیمی می توان از سرکه استفاده کرد به این صورت که آنها را با سرکه خیس کنید و لحظه ای صبر کنید سپس به آرامی با تکه پارچه ای آن را پاک کنید.

نکات کلی برای مراقبت از وسایل چوبی در منزل

به یاد داشته باشید مبلمان چوبی نیاز به حفظ و نگهداری براساس محصولات و درمان ها و همچنین مراقبت جایگزین دارد.

حفاظت از چوب در برابر گرما و خورشید

آفتاب خیلی زیاد می تواند برای اثاثیه چوبی مضر باشد. ممکن است باعث شوند رنگ خود را از دست بدهند و یا حتی لکه دار کردن آنهاشوند به همین دلیل است که باید اشیا یا پارچه ای را روی مبل چوبی تان بکشید تا از آن ها محافظت کنید.

نخوه نگهداری از وسایل چوبی

نور خورشید موجب ازبین رفتن رنگ چوب می شود

حفظ آب و هوای مناسب

وسایل چوبی اغلب نسبت به تغییرات آب و هوایی بسیار حساس هستند. ساختار آن ممکن است ترک بخورد و یا تحت تاثیر خشکی یا رطوبت قرار بگیریدبرای اجتناب از مشکلات باید دمای محیط 23 درجه سانتی گراد و رطوبت 42 ٪ را حفظ کنید.

اجتناب از حرکات و جا به جایی ناگهانی

زمانی که جای اسباب و اثاثیه را تغییر می دهید، مهم است حرکات ناگهانی ایجاد نکنید چون می توانند چوب را خراب یا آسیب بزند برای تکان دادن لوازم منزل، باید آن ها را از روی زمین بلند کنید.

تمیزکردن وسایل چوبی و مراقبت از آن ها با مواد طبیعی

3.7226
این مطلب مفید بود ؟16858
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
برچسب : لوازم خانگی
وبگردی