نکات طلایی خانه داری
نکات طلایی خانه داری این بخش برای آن دسته از نوعروس هایی است که در منزل پدر و مادرشان فقط خورده اند و خوابیده اند و نیازمند دانستن نکات مهم خانه داری در زندگی هستند.

نوعروس ها این نکات خانه داری را یاد بگیرند

این قسمت از نکات طلایی خانه داری برای افرادی طراحی شده که تا به حال تجربه انجام کارهای خانه را نداشته و الان وارد زندگی مستقل شده و به دنبال آموزش نکات مهم خانه داری و آشپزی هستند. گرچه عادت به این نکات مهم زمان می‌برد، اما لازم است که آنها را آموزش ببینید و

انجام دهید. در ادامه سری مجموعه های آموزش نکات خانه داری، این بخش از نمناک را به مواردی متفاوت و کمتر گفته شده اختصاص داده ایم.

1 . برای پاک کردن دست ها بعد از پوست کندن بادمجان، برای شستشوی دست از آب و صابون استفاده کنید و آنها را به دقت بشویید. همچنین می توانید از یک پاک کننده دست حاوی الکل استفاده کنید تا باکتری های موجود در دست را از بین ببرد.

بادمجان

2. بهترین روش برای برطرف کردن بوی بد چاه، استفاده از مواد شیمیایی قوی نیست، بلکه می‌توانید برای رفع بوی بد چاه مقداری جوش شیرین را با پودر ماشین لباسشویی ترکیب کرده و آن را با فشار آب داغ داخل لوله های چاه بریزید.

3. یک راهکار مناسب برای خانم هایی که مایل به شستشوی پرده ها در منزل هستند، آویزان کردن پرده ها به صورت نمدار پس از شستشو است. به جای اینکه پرده ها را تا کرده یا در سبد رخت ها قرار دهید تا خشک شود، آنها را در محلی مناسب حتی در جای خود پرده و پشت پنجره، آویزان کنید. این کار باعث می شود پرده ها بدون نیاز به اتو کشیدن، قابل استفاده باشند.

4. میوه‌ها و سبزیجات بهتر است تنها در هنگام مصرف یا استفاده در غذا و دسر، شسته شوند تا فاسد نشوند.

شستن میوه

5. یکی از بهترین راهکارها برای خنک نگه داشتن شربت در تابستان، استفاده از میوه‌هایی مثل گیلاس، آلبالو یا انگور یخ‌زده است. با قرار دادن این میوه‌ها در شربت، اجازه می‌دهید که یخ‌ها به آرامی آب شوند و در نتیجه طعم و کیفیت شربت تحت تأثیر نباشد.

6. بهترین روش برای حفظ و صرفه جویی در مصرف آب، استفاده از آب آکواریوم برای آبیاری درختان، باغچه و گلدان های خانه است. به جای دور ریختن آب آکواریوم، می توانید از آن به عنوان منبعی از آب برای گیاهان خود استفاده کنید. این روش هم به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند و هم برای گیاهان خانگی شما مفید است. به یاد داشته باشید که آب آکواریوم باید بدون استفاده از مواد شیمیایی برای گیاهان استفاده شود.

7. در صورتی که چای بر روی لباس یا رومیزی شما ریخته و قابلیت شستشوی فوری آن وجود ندارد، می توانید به روشی سریع و آسان با آغشته کردن یک پارچه به پودر لباسشویی و آب، آن را روی لباس یا رومیز خود بکشید.

لکه لباس

8. حتماً ادویه‌ها و سبزی‌های معطر را در ظروف شیشه‌ای نگهداری کنید تا بو و طعم آنها از بین نروند. شیشه‌های خالی رب و سس بهترین وسیله برای نگهداری این ادویه‌ها هستند.

9. بهتر است به جای استفاده از سموم حشره کش برای جلوگیری از شپش زدن برنج، از روش طبیعی مخلوط کردن کیسه برنج با نمک استفاده کنید. این روش به طور مؤثری می تواند از وجود حشرات در برنج جلوگیری کند.

10. روش جلوگیری از فساد سبزیجات، قرار دادن آنها در یک بخش جداگانه و دور از انواع گوشت قرمز و سفید در یخچال و فریزر است.

نگهداری سبزیجات

11. یکی از بهترین روش ها برای آسان  جدا کردن کاغذ دیواری، استفاده از دستمال و مخلوطی از سرکه و آب به نسبت یک به یک است. برای انجام این کار، مخلوط سرکه و آب را روی کاغذ دیواری ریخته و سپس با دستمال آن را به طور کامل خیس کنید. سپس با دستمال، کاغذ دیواری را به آرامی جدا کنید تا بدون آسیب دیدن به دیوار، به راحتی جدا شود.

12. برای استفاده از اسفنج‌ها برای شستشوی ظروف، هر از گاهی آنها را ضدعفونی کنید. بهترین روش برای ضدعفونی کردن اسفنج، جوشاندن آن در آب جوشانده به مدت تقریبی نیم ساعت است.

نکات طلایی خانه داری برای نو عروس ها

54
این مطلب مفید بود ؟40
منبع : بخش خانواده نمناک / م.ح/ن
وبگردی