وای فای رایگان
برای اتصال به وای فای رایگان آن قدرها هم عجله نکنید چرا که اگر حواستان به برخی از مسائل امنیتی موجود در گوشی موبایل و یا دستگاه دیگرتان نباشد می تواند عواقب ناخوشایندی متوجه شما شود.

نکات مهم برای ایمن سازی در زمانی که به وای فای رایگان وصل شده اید!

وای فای یک اختراع شگفت انگیزی می باشد که همگان از آن استفاده می کنند و زمانی که رایگان باشد لذت بخش تر و شگفت انگیزتر خواهد بود . اما زمانیکه شما به یک وای فای رایگان در یک مکان عمومی وصل می شوید باید نگرانی های امنیتی را در نظر بگیرید . در این بخش از تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با 7 چیز مهم در مورد اتصال به وای فای رایگان آشنا سازیم.

وای فای رایگان

نکات مهم ایمنی اطلاعات شخصی هنگام اتصال به وای فای رایگان

7 مسئله برای حفظ امنیت اطلاعات تان زمان اتصال به وای فای رایگان

1-اطلاعاتی بانکی خود را وارد نکنید .

اگر شما می خواهید که به صورت آنلاین سفارشات خودتان را ثبت کنید ، فقط باید در یک صورت این کار را انجام دهید و آن هم باید در صورتی باشد که در خانه خودتان با اینترنت خودتان این کار را انجام دهید و در غیر این صورت توصیه می شود به هیچ وجه این کار را انجام ندهید . اگر شما با یک وای فای رایگان خرید خود را ثبت کنید ، اطلاعات شما در آن وای فای ثبت می شود و به راحتی می شود از شما دزدی کرد .

2-اطمینان حاصل نمایید که کامپیوتر شما شبکه را فراموش کرده است .

هنگامی که شما با کامپیوتر به وای فای رایگان متصل می شوید ، به شما یک پیغام با عنوان اینکه می خواهید شبکه را ذخیره کنید یا خیر . در این صورت حتما در خیر کلیک کنید . اگر بر روی بله کلیک کنید ، دستگاهی که با آن وصل می شوید بطور اتومات متصل خواهد شد بدون اینکه آنرا انتخاب کنید . همیشه به یاد داشته باشید که وقتی از وای فای استفاده نمی کنید ، آنرا خاموش کنید .

3-به نام شبکه توجه کنید

هکرها اغلب از شبکه هایی استفاده می کنند که نام آن با شبکه های منطقه یکی می باشد و باهم هماهنگی دارند . اگر از وای فای های عمومی استفاده می کنید ، همیشه دوبار نام را بررسی کنید تا دستگاه هتان توسط هکرها هک نشوند .

4-یک آنتی ویروس مطمئن استفاده کنید .

یکی از موثرترین راه ها برای محافظت از اطلاعات شخصی شما از هکرها ، استفاده از آنتی ویروس های معتبر و قابل اعتماد می باشد که آنرا می توانید در کامپیوتر و تلفن های همراه خود استفاده و نصب کنید که با این کار از اطلاعات عمومی شما در مقابل هکرها محافظت می شود .

5-رمزهای عبور خود را در دستگاه خود ذخیره نکنید.

وای فای رایگان

کاری که افراد دقیق هنگام استفاده از وای فای رایگان انجام می دهند

مردم اغلب رمزهای عبور خود را در دستگاه های خود ذخیره می کنند تا به آنها کمک کنند که دیگر آن رمز عبور را فراموش نکنند و اگر فراموش کردند مطمئن باشند که در دستگاه شان ذخیره شده است اما لازم است که بگوییم این کار برای هکرها یک گزینه مناسب برای هک راحت دستگاهی که رمز عبور شما در آن ذخیره می باشد ، هست و آنها به راحتی می توانند آن دستگاه را هک کنند .

6-URL سایت را چک کنید.

شبکه های نامعتبر و جعلی می توانند شما را به سایت ها و وب سایت هایی که شما به هیچ وجه بر روی لینک آنها کلیک نکرده اید ، هدایت کنند . برای اینکه دستگاه شما هک نشود ، از آن سایت فورا خارج شوید و برای امنیت بیشتر از یک مرورگر ایمن و معتبر استفاده کنید .

7- از یک اتصال ایمن استفاده کنید .

اگر شما قادر به این نیستید که متوجه امنیت سایت شوید ، این نکته را بخاطر بسپارید که اگر URL سایتی معتبر باشد در ابتدا آدرس با https:// بجای http:// شروع می شود . برخی سایت ها مانند Google برای جستجو امن بسیار امن هستند .

اتصال به وای فای رایگان! مراقب 7 مورد مهم باشید

4.370
این مطلب مفید بود ؟6010
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ ف.ن
وبگردی