ورزش تای چی
ورزش تا چی نوعی ورزش چینی است که به درمان استرس و سلامت قلب و روح کمک شایانی می کند، البته ورزش تای جی از قوانین و فواید دیگری هم برخوردار است.

آشنایی با ورزش تای چی و قوانین و فواید آن

سالهاست که فواید انجام ورزش تای چی میلیون ها نفر را علاقه مند به انجام آن ساخته است ، از سلامت قلب و روح تا رفع انواع مشکلات جسمی و از بین بردن کامل استرس بخشی از تاثیرات مثبت این ورزش چینی است که در ادامه این بخش از بررسی رشته های ورزشی در نمناک به تعریف و بررسی آن خواهیم پرداخت.

ورزش تای چی چیست؟

ورزش تای چی از زمان چین باستان وجود داشته و انجام 12 هفته متداول این ورزش بیش از 1000 سال است که مورد تمرین قرار گرفته که شامل نفسی عمیق و حرکات تند و کند است و برای همه ی افراد با هر اندامی مناسب است.در این هنر رزمی، به جای عضلات، تاکید بر پرورش ذهن است، زیرا ذهن را می توان فراسوی محدودیت زمان و مکان، تا بی نهایت گسترش داد. در تحقیقات اخیر نشان داده شده که این ورزش می تواند به عنوان مکمل درمان افسردگی محسوب شود و به عنوان نوعی ورزش درمانی شناخته شود و محققان بر این باورند افرادی که از رفتن به روانپزشک اجتناب می کنند TAICHI برای آن ها بسیار موثر است. نتایج مطالعاتی که در روزنامه روانپزشکی ثبت شده مضمون بر این است که 50 نفر از افراد بیماری را استخدام کرده اند که 17 نفر از آن ها در گروه TAICHI و 14 نفر از آن ها در گروه مباحثی پیرامون کاهش استرس و افسردگی و 19 نفر هم تحت کنترل بودن ، بعد از 12 هفته ارزشیابی ها نشان داد که گروه TAICHI نسبت به گروه های دیگر بهبود بیشتری داشته است.

 ورزش تای چی

تمام مواردی که باید درباره ورزش تای چی بدانید

چگونگی انجام ورزش تای چی

این ورزش وسیله ای است، برای نگه داشتن وضع بدن در حالت طبیعی و جلوگیری و بهبود امراض. شامل تمرین های بدنی نرم و ساده که به طور معمول به هنگام صبح و به صورت گروهی انجام می شود.بر خلاف سایر رشته های رزمی که حرکاتی سخت و خشن دارند، تکنیک ها در هنر رزمی تای چی نرم، ملایم و شناور اجرا می شوند و به اعمال نیرو، بیش از انجام حرکات خشن و قدرتمندانه تاکید دارند.

اجزا و مراحل انجام ورزش تای چی

یک کلاس تای چی ممکن است چندین قسمت که در ادامه بخش ورزش نمناک می خوانید را شامل می شود:

گرم کردن بدن: مثل تمام رشته های ورزشی دیگر تای چی هم با گرم کردن آغاز می شود ؛ حرکات آسان و ساده ای نظیر چرخاندن شانه ها، چرخاندن سر به طرفین یا حرکت چمباتمه به شما کمک می کنند تا بدن تان را گرم کنید و روی تنفس و بدن خود مترکز شوید.

فرم های تای چی ؛ آموزش و تمرین :چیزی شبیه به ورزش های رزمی مثل تکواندو که بخشی از ان را فرم ها تشکیل می دهد فرم های رشته ورزشی تای چی هم مجموعه ای از حرکات هستند که فرم های کوتاه دربردارنده ی حرکات کمتری هستند و فرم های بلند دربردارنده ی صدها حرکت می باشند.یک فرم کوتاه با حرکات کوچک تر و آهسته تر معمولا در ابتدای کار و به خصوص به سالمندان و افرادی که تناسب اندام مناسب و خوبی ندارند توصیه می شود.

کی کونگ یا چی کونگ: این بخش کلام به معنای "ترویج انرژی زندگی" است در واقع چند دقیقه تنفس آهسته است که گاه با انجام حرکات ورزشی همراه می شود. براساس کتب شرقی فلسفه ی چی کونگ آرامش ذهن و به جریان انداختن انرژی مناسب در بدن است ، حالتی که می توان در حالت ایستاده، نشسته یا خوابیده انجام داد.

 ورزش تای چی

ورزش تای چی چگونه است؟

فواید ورزش تای چی چوان

امسال چین ورزش تای چی را به عنوان فرهنگ تاریخی خود معرفی کردو مطالعات اخیر نشان داده تایچی در بهبود کمر درد ، آرتروز ، گردن درد و سردرد های شدیدی مثل میگرن موثر است .

حرکات هماهنگ تای چی، جسم و روح را متحول ساخته، در نتیجه کارایی ما را در زندگی بالا می برد.

تای چی می تواند در افزایش قدرت بالا تنه و پایین تنه مؤثر باشد. اگر تای چی به طور مداوم انجام شود می توان آن را با تمرینات استقامت و پیاده روی تند قیاس نمود.

ورزش در درمان بسیاری از بیماری ها حتی بهتر از دارو عمل می کند زیرا به فرد انگیزه و نشاط می دهد و این نشاط وی را از افسردگی و ناراحتی های بیماری محفوظ نگه می دارد.

ورزش تای چی چیست

ورزش تای چی چوان چه فوایدی دارد؟

تای چی قادر است تا بیماری های شدید، مزمن و حتی ژنتیکی را درمان کند. همچنین تمرینات تای چی می تواند استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل را قوی کند.

به عقیده چینی های باستان این ورزش باعث طول عمر، افزایش سلامتی و آرامش روان، کاهش قند خون و کاهش التهاب ها می شود.

تای چی می تواند در افزایش انعطاف پذیری و تقویت قدرت و استقامت قسمت های فوقانی و تحتانی بدن تأثیرگذار باشد.

تای چی تعادل را بهبود می بخشد و مطابق با برخی از تحقیقات، از زمین خوردن جلوگیری می کند.

 

آشنایی کامل با ورزش تای چی و قوانین و فواید آن

4.6248
این مطلب مفید بود ؟22721
منبع : بخش ورزش نمناک/ح.ب/ن
وبگردی