ویترین مغازه
ویترین مغازه اولین نمایی است که مشتری از مغازه و فروشگاه شما می بیند، از این رو دکوراسیون ویترین شما اهمیت زیادی در جذب مشتری خواهد داشت.

دکوراسیون ویترین مغازه برای جذب مشتری

ویترین مغازه را بایستی به تناسب مشتری و خریدار طراحی کرد. در این شکی نیست که شما هم این را می دانید ولی هماهنگی رنگ و چیدن اجناس کاری است که باید اهل ذوق و صاحب تخصص ها انجام دهند.

برای طراحی ویترین پای بند مد و استایل همگانی نباشید، سعی کنید بین مغازه های اطراف دیده شوید. گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازه داران مد می شود و باعث می شود تقریبا تمامی مغازه های یک راسته از خیابان دکور و ویترینی مشابه داشته باشند و این اصلا خوب نیست علی الخصوص اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید و مطمئن باشید مغازه شما بین سایرن گم و محو می شود، پس در چیدمان ویترین مغازه تان منحصر به فرد باشید و توجه ها را به خود جلب کنید. اگر همه در طراحی ویترین شان از روبان استفاده می کنند شما از بادکنک استفاده کنید یا هر چیز متفاوت دیگری. این مسئله به ویژه در بین هم صنفانی که در یک محدوده فعالیت می کنند بسیار حائز اهمیت است. با ما در این بخش از دنیای مد نمناک همراه شوید تا چند نکته کاربردی برای دکوراسیون ویترین مغازه با هدف جذب مشتری و افزایش فروش، بدانید.

مدل ویترین مغازه

روانشناسی جذب مشتری با چیدمان ویترین

در طراحی ویترین و دکوراسیون داخلی مغازه، نیاز به توجه به روانشناسی مخاطبان و ویژگی‌های محیط اطراف داریم. این شامل مواردی مانند موقعیت مغازه، رده سنی مشتریان، جنسیت، طبقه اجتماعی، فرهنگ، آداب و رسوم، و ویترین مغازه‌های رقبا می‌شود. با توجه به این عوامل می‌توان طراحی مناسب برای ویترین و دکوراسیون داخلی مغازه انجام داد.

مهم است که ویترین و دکوراسیون مغازه با نیازهای مشتریان همان منطقه سازگاری داشته باشد. به عنوان مثال، اگر مغازه در منطقه‌ای با مشتریان کم درآمد یا متوسط واقع شده باشد، ویترین لوکس و گران‌قیمت ممکن است مشتریان را ناراحت کند و آنها را از ورود به مغازه باز دارد. برعکس، اگر مغازه در منطقه‌ای با مشتریان پردرآمد فعالیت داشته باشد و ویترین آن ساده و معمولی باشد، مشتریان ممکن است به این نتیجه برسند که کالاها نامرغوب هستند و از خرید آنها منصرف شوند.

ایده های تزیینی جالب برای ویترین مغازه

استفاده از وسایل خاص و جذاب در ویترین مغازه یا فروشگاه، یک روش موثر برای جلب توجه مشتریان است. این وسایل می‌توانند وسایل قدیمی و جالبی مثل رادیو، تلوزیون، بطری‌های قدیمی، یا اتو باشند که به شغل شما ارتباط داشته و جلب توجه مشتریان را تسهیل می‌کنند.

مهم ترین نکته در اینجا این است که وسایل قدیمی و خاص را به گونه‌ای در ویترین قرار دهید که با محصولات و کالاهای خود هماهنگ باشند. این هماهنگی بین وسایل قدیمی و محصولات می‌تواند جلب توجه مشتریان را افزایش دهد و باعث شود ویترین شما به عنوان یک مکان جذاب و خاص در نظر گرفته شود.

ویترین مغازه مانتو فروشی

چینش درست وسایل در ویترین مغازه

چینش سه گانه محصولات در ویترین می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در درک بصری مشتریان داشته باشد. به منظور بهبود چینش محصولات در ویترین، می‌توانید از تکنیک‌های زیر استفاده کنید:

چینش بر اساس ارتفاع

اگر می‌خواهید محصولات را بر اساس ارتفاع در کنار هم بچینید، آنها را به ترتیب کوتاه، متوسط و بلند در ویترین قرار دهید. این ترتیب به مشتریان کمک می‌کند تا اندازه و ارتفاع محصولات را به راحتی مقایسه کنند.

مدل ویترین مغازه

چینش بر اساس اندازه

اگر محصولات شما گرد و چاق هستند، آنها را به ترتیب چاق، چاق‌تر و چاق‌ترین در کنار هم قرار دهید. این نوع چینش به مشتریان امکان مقایسه دقیق‌تر اندازه و اشکال محصولات را می‌دهد.

چینش بر اساس قیمت

محصولات مشابه را بر اساس قیمت ارزان، متوسط و گران در کنار هم بچینید. این کار به مشتریان امکان مقایسه قیمت‌ها و انتخاب محصولات با توجه به بودجه آنها را می‌دهد.

طراحی ویترین مغازه

حفظ تنوع و پویایی در دکوراسیون ویترین مغازه

حفظ پویایی و جذابیت ویترین‌های مغازه یا فروشگاه بسیار مهم است. ویترین‌هایی که به مدت طولانی یکسان می‌مانند، ممکن است برای مشتریان خسته‌کننده شوند و جذابیت خود را از دست بدهند. برای حفظ جذابیت ویترین‌ها و جلب مشتریان جدید و بازگشتی، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

تغییر دوره‌ای

به صورت دوره‌ای و با فرکانس مشخص، ویترین‌های خود را تغییر دهید. این می‌تواند به صورت فصلی، ماهانه یا حتی هفتگی باشد. تغییر در آرایش و محتوای ویترین‌ها باعث تازگی و جذابیت می‌شود.

مدل ویترین مغازه

تغییر در چیدمان

با جابه‌جایی محصولات، افزودن عناصر جدید، تغییر در زمینه‌های پشت ویترین و تزئین با پوسترها یا تصاویر گرافیکی، می‌توانید جلب توجه مشتریان را بهبود دهید.

انعطاف‌پذیری

برنامه‌ریزی برای تغییرات در ویترین‌ها و دکوراسیون داخلی فروشگاه را به تیم خود انتقال دهید تا به راحتی و به موقع تغییرات اعمال شوند.

عکس ویترین مغازه

استفاده از تبلیغات

با استفاده از تبلیغات مناسب، به مشتریان خود اطلاع دهید که ویترین‌ها و دکوراسیون داخلی فروشگاه تغییر کرده است. این می‌تواند به مشتریان جدید و بازگشتی جلب شده توجه کند.

زیبایی ویترین با چاشنی سادگی

زیبایی معمولاً در سادگی و نظم دیده می‌شود و اضافه کردن بی‌مورد و بیش از اندازه کالاها و محصولات به ویترین مغازه ممکن است به جای جلب مشتریان، بهم‌ریختگی و اشتباه آفرینی داخل ویترین ایجاد کند. ویترین مغازه باید محیطی منظم و جذاب داشته باشد تا مشتریان به راحتی محصولات را مشاهده کرده و تصمیم به خرید بگیرند.

مدل ویترین مغازه

برای ایجاد ویترینی جذاب و منظم، می‌توانید از اصول زیر استفاده کنید:

انتخاب محصولات کلیدی

انتخاب محصولات اصلی و پرفروش خود را برای عرضه در ویترین در نظر بگیرید. این محصولات می‌توانند تازگی و جلبیت داشته باشند.

استفاده از فضای خالی

فضاهای خالی و سفره‌های ساده در ویترین می‌توانند به توجه به محصولات کمک کنند. این فضاها به مشتریان اجازه می‌دهند تا به راحتی محصولات را مشاهده کرده و تصمیم به خرید بگیرند.

ویترین کیف و کفش

نظم در چیدمان

ویترین باید منظم و مرتب باشد. محصولات باید به ترتیب و با توجه به دسته‌بندی مناسب چیده شوند.

تاکید بر تنوع

اگرچه اصل سادگی مهم است، اما تنوع در نوع محصولات و انتخاب‌ها نیز اهمیت دارد. از ترکیب محصولات مختلف به منظور جذب گروه‌های مختلف مشتریان با سلیقه های متنوع استفاده کنید.

مدل ویترین شیک مغازه

مدل ویترین مغازه

لباس عروس

عینک افتابی

راز دکور و چیدمان ویترین مغازه هایی که مشتری جذب میکنند

4.5164
این مطلب مفید بود ؟14717
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ن.ح
وبگردی