ویژگی افراد روان رنجور
معمولا افراد مطیع دوران گذشته خود را در شرایط دردناکی گذرانده اند و به همین دلیل در برابر بسیار از مشکلات تسلیم می شوند، در ادامه با ویژگی های افراد روان رنجور آشنا می شوید.

5 ویژگی روانی و شخصیتی افراد مطیع و رنجور

افراد مطیع معمولا گذشته دردناکی دارند که باعث می شود به این شکل باشند و نخواهند ایستادگی کنند تا از رنج های دیگر جلوگیری کنند ، افراد مطیع معمولا صدایشان را بالا نمی برند، خودشان را در جایگاه دوم قرار می دهند و در برابر هرچیزی که افراد مقتدر و زورگو از آنها مطالبه می کنند ، تسلیم می شوند. اگرچه، این طرز رفتار گاهی اوقات می تواند، این افراد را به سمت روابط مضر و ناسالم هدایت کند در نهایت، می توانند قربانی شوند با این وجود ، تغییر این رفتار خیلی پیچیده است.
همانطور که در این بخش از نمناک می خوانید این، به این دلیل نیست که این افراد نمی خواهند مطیع بودن را متوقف کنند، بلکه به این دلیل است که تجربیات گذشته آنها باعث شده اند که ویژگی های روانی خاصی را کسب کنند که نمی توانند به راحتی از آنها رها شوند.
افراد روان رنجور

ویژگی های افراد روان رنجور

1. افراد مطیع روان رنجور ، جسور نیستند:

افراد مطیع،احتیاجات و خواسته هایشان را الویت بندی نمی کنند در عوض، همیشه احتیاجات و خواسته های دیگران را در ارجعیت قرار می دهند. کمبود جسارت باعث می شود که به طور مثال ،در کارهای گروهی ، موقعیت دوم را قبول کنند ، همه اینها به علت تقلای آنها برای بیان نظراتشان است. اگرچه آنها آرزو می کنند که بتوانند این کار را انجام دهند، ولی خجالتی هستند و خود را دست کم می گیرند. آنها فکر می کنند که عقایدشان در نظر گرفته نمی شود و در نهایت به عقاید خود نیز شک می کنند.

2. گذشته افراد روان رنجور سرشار از درد است:

افراد مطیع ، لزوما اینگونه متولد نشده اند ،ولی در عوض در مسیر تجربیاتی قرار گرفته اند که کم کم باعث شده اند خود را دست کم بگیرند و به انسان کنونی تبدیل شوند. دوران کودکی که والدین در آن روابط ناسالم دارند یا دوران نوجوانی که با زورگویی مداوم پر شده است ، دلایل بیشتر از کافی هستند که فرد نقش یک انسان مطیع را انتخاب کند.
اعتماد به نفس پایین و عدم امنیت باعث می شود احساس بی مصرفی داشته باشند و خود را در برابر خواسته های دیگران قرار دهند این مساله برای آنها سالم نیست ،زیرا در طولانی مدت آنها را در معرض زیان قرار می دهد.
 افراد مطیع و رنجور

افراد روان رنجور این خصوصیات را دارند

3. افراد روان رنجور مطیع از هر گونه تضاد اجتناب می کنند:

ما هرگز یک فرد مطیع را نمی بینیم که به دنبال تضاد و ناسازگاری باشد در مقابل، آنها به هر نحوی از آن اجتناب می کنند. تضاد آنها را عصبی می کند، شاید به این دلیل که تجربیات گذشته را به یاد آنها می آورد. مشکل اینجاست که برای دوری از تضاد ، سرشان را پایین خواهند آورد ، چیزی که مایل نیستند می پذیرند و به خود مقامی که لایق آن هستند را نمی دهند ، اجتباب از تضاد یا بحث باعث خستگی شدید آنها می شود.

4. افراد روان رنجور مطیع دوست ندارند ، جلب توجه کنند:

برخی ممکن است آن را با خجالتی بودن اشتباه بگیرند، ولی در حقیقت، این روشی برای ناشناخته بودن و ایستادگی نکردن است. افراد روان رنجور مطیع ، در مورد طرز فکر دیگران نسبت به خودشان ، اضطراب شدیدی را تحمل می کنند به همین دلیل است که آنها به روش خیلی گسسته ای عمل می کنند. این روش تضمین می کند که آنها از هر موقعیتی که باعث تحقیر آنها می شود یا احتمالا باعث ایجاد تضاد می شود، اجتناب می کنند.
 فرد روان رنجور

 ویژگی های روانی افراد مطیع و رنجور

5. معمولا از نظر احساسی وابسته هستند:

افراد روان رنجور مطیع، اغلب بیش از حد به دیگران فکر می کنند و خیلی در معرض احتیاج به دیگران برای حمایت شدن ، قرار دارند بنابراین، خیلی طبیعی است که به یک رابطه وابسته که دیگران به زندگی آنها معنی می دهند و از آنها محافظت می کنند، برسند. حتی ممکن است در روابط سوء استفاده نیز وجود داشته باشد با وجود اینکه ممکن است طرف مقابل با آنها به درستی رفتار نکند ،ولی در ذهنشان با خود فکر می کنند که حداقل کسی را دارند. درست همین دیدگاه است که باعث می شود در معرض اذیت و آزار در رابطه قرار گیرند.
  • آیا با یک فرد روان رنجور مطیع در تماس بوده اید؟
  • آیا شما یک فرد روان رنجور مطیع هستید؟
تغییر راه از یک فرد مطیع بودن ، امکان پذیر است ولی به تلاش زیاد و آگاهی از اتفاقاتی که در جریان است، نیاز دارد در نهایت، یک فرد مطیع ، رنج زیادی را تحمل می کند.
رفتار آنها افراد خشن و وحشی را جذب می کند ،تا حدی که آنها به این نتیجه می رسند که باید قدردانی شایسته از خود را آغاز کنند.

ویژگی های شخصیتی افراد روان رنجور مطیع

512
این مطلب مفید بود ؟120
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب/ن
وبگردی