پاک كردن لکه استفراغ
استفراغ روی لباس و فرش معمولا لکه و بوی بدی از خود بجا می گذارد بهتر است اول مواد را با دستمال برداشته و بعد اقدام به رفع آن با نمک و بکینگ پودر و شامپو کنید.

درصورت ریختن استفراغ روی فرش چه باید کرد؟

1. لباس مناسب و دستکش تان را بپوشید، طوری که لباس های خانگی تان در پروسه تمیزکاری کثیف نشوند. دستکش ها مانع از بو گرفتن دست می شوند.

2. تمام درب ها و پنجره ها را باز بگذارید تا هوای خانه تهویه شود.

3.از دستمال یا حوله کاغذی برای برداشتن بخش های جامد استفراغ استفاده کرده و آن را در سطل زباله بگذارید. این دستمال ها را در ماشین لباسشویی نشویید چون ممکن است مواد داخل آن به لباس ها بچسبند.

4. برخی از مواد جاذب مانند نمک ، بکینگ پودر، نشاسته ذرت ، شن یا دئودورانت فرش در بخش مورد نظر بریزید و محل را به مدت 15 دقیقه ترک کنید. این کار باعث می شود که استفراغ را از الیافت فرش بلند شود.

5. از جاروبرقی برای برداشتن مواد باقیمانده دیگر استفاده کنید.

6. برای تمیز کردن محل کثیف شده میتوانید از یک شامپو فرش استفاده کنید.

پاک کردن لکه استفراغ

نحوه پاک کردن لکه استفراغ از روی فرش

7. لکه ها را با استفاده از پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید. پارچه را به زمین نسایید چراکه این کارموجب وارد کردن مواد استفراغ به الیاف فرش می شود.

8. اجازه دهید که قسمتی را که تمیز کرده اید ، یک شب بماند و به طور طبیعی خشک شود.

9. حتی اگر فرش را بخوبی تمیز کرده باشید و تهویه اتاق هم مناسب بوده باشد ، ممکن است بوی تند و زننده استقراغ باز هم ادامه داشته باشد. اگر بو خیلی تند بود ، مراحل مذکور را دوباره طی کنید.

10. قسمت کثیف شده روی فرش را میتوان با استفاده از یک بخار شو به طور کامل تمیز کرد. بخار به از بین بردن باکتری ها و میکروب هایی که موجب ایجاد بویی بد می شوند بسیار موثر است.

11.برای اطمینان از تمیزی کامل میتوانید از برخی ضد عفونی کننده ها نیز استفاده کنید.

12. از یک دئودورانت فرش برای اسپری کردن روی محل مورد نظر استفاده کنید ؛ و نیز میتوان از روغن مرکبات ، روغن درخت چای یا روغن اسطخودوس برای تمیز کردن فرش از هرگونه بوی بد استفاده کرد.

13. پس از انجام تمامی این مراحل فرش کاملا تمیزمیشود ، اکنون یک بار دیگر با دستمالی تمیز محل مورد نظر را تمیز کنید.

تمیز کردن استفراغ

روش پاک کردن لکه استفراغ از فرش و موکت و رفع بوی بد استفراغ از روی فرش

پاک کردن لکه و از بین بردن بوی بد استفراغ از روی لباس

همانطور که می دانید استفراغ بوی بسیار بدی دارد که ممکن است به راحتی از بین نروددر حدی که ممکن است که لکه آن کاملا از بین برود اما بوی آن هنوز به جا مانده باشد به طوریکه لباس قابل استفاده نباشد.

برای همین باید قبل از شستشو با ماده ای جاذب بوی بد ایجاد شده را از بین ببرید. این ماده جاذب می تواند پودرهایی مثل جوش شیرین، نمک یا پودر بچه باشد. برای رفع بوی بد وقتی لکه هنوز تازه است این پودر را روی آن بریزید و وقتی پودر خیس و خمیری شد آن را بردارید و در صورت نیاز مجددا این کار را تکرار کنید.

 تمیز کردن لکه استفراغ

رفع بوی استفراغ و پاک کردن لکه استفراغ از لباس

روش پاک کردن لکه استفراغ خشک شده از روی لباس

درصورتی که هنگام ریختن استفراغ روی لباس فرصت تمیز کردن لکه را پیدا نکردید و لکه خشک شد نگران نباشید به این دلیل که باز هم می توانید آن را از بین ببرید به روشی که در ادامه این بخش از نمناک خواهیم گفت.

برای پاک کردن لکه خشک شده استفراغ از روی لباس ابتدا هرگونه ماده اضافی را با یک دستمال یا قاشق یا چاقوی از روی لباس را جدا کنید و بعد آب ولرم را با فشار زیاد روی لکه بگیرید یک این که لباس را داخل یک ظرف پر از آب ولرم قرار دهید تا خیس شود.

سپس مایع یا پودر شستشوی لباس روی لباس بریزید در این مرحله لباس را بر اساس دستورات نوشته شده روی برچسب مراقبتی بشویید. این روش شستشو را 2 تا 4 بار تکرار کنید تا دیگر اثری از لکه باقی نماند.

 پاک کردن لکه استفراغ

تمیز کردن پاک کردن لکه استفراغ از روی البسه

 

 

روش پاک کردن لکه و رفع بوی بد استفراغ از روی فرش و لباس

3.419
این مطلب مفید بود ؟136
منبع : بخش سبک زندگی نمناک /ن /آ
وبگردی