پاک کردن لکه لباس
پاک کردن انواع لکه از روی لباس یا وسایل دیگر روش خاص خود را دارد که با دانستن آن ها دیگر نگران لکه دار شدن لباس های مختلف نیستید.

انواع روش های پاک کردن لکه لباس

در مطالب قبلی نمناک ، روش های مختلفی را برای پاک کردن لکه های گوناگون از روی لباس آورده ایم . در ادامه این مطالب روش های بسیار کارآمد و هوشمندانه برای پاک کردن انواع لکه از روی لباس را به شما خانم های خانه دار معرفی میکنیم پس دیگر نگران طریقه ی از بین بردن لکه های لباس ولوازم خود نباشید و با این بخش از نمناک همراه شوید.

پاک کردن لکه عرق

برای پاک کردن سفیدک ناشی از عرق روی لباس اسید تارتاریک، آسپرین له شده و آب داغ را مخلوط کرده تا غلیظ و کرم مانند شود سپس آن را روی لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید و سپس لباس را بشویید.

برای پاک کردن لکه زرد عرق ، از روی لباس هایی که جنس شان از مواد پلی استر است ، مقداری آبلیمو روی آن ها بپاشید زیرا اسید طبیعی موجود در لیمو، ماده ی قلیایی عرق بدن را خنثی کرده و رنگ زرد آن را از بین می برد.

لکه عرق

پاک کردن لکه خوشبو کننده بدن

برای از بین بردن سفیدک پس از استفاده از خوشبو کننده های بدن ، روی لکه فوم محافظ آویز(جا رختی) بمالید تا لکه کاملا پاک شود.

پاک کردن لکه استفراغ از روی لباس

اگر در خانه نوزاد دارید ممکن است هنگام بغل کردن او ، روی لباس شما استفراغ نماید . برای پاک کردن این لکه کمی نشاسته ذرت و یا جوش شیرین را روی لکه بریزید و بگذارید 15 دقیقه بماند. سپس با اسفنج و آب و صابون لکه را تمیز کنید.

پاک کردن لکه میوه

برای پاک کردن میوه های قرمزرنگ، از روی لباس ، ابتدا لباس را درون یک تشت آب سرد خیس کنید سپس لباس را 15 دقیقه درون محلول آب سرد و آب لیمو بگذارید و لکه را به آرامی با صابون پاک کنید.سپس لباس را مانند همیشه بشویید.

لکه میوه روی لباس

پاک کردن لکه از روی چرم جیر

برای پاک کردن لکه از روی چرم جیر، با لبه های خشک یک تکه نان بیات به آرامی روی لکه بکشید تا آن را محو کنید. سپس برای از بین بردن جای خراش باقی ماند، از پاک کن استفاده کنید.

پاک کردن شکلات از روی لباس ابریشمی

در صورت ریختن شکلات بر روی لباس ابریشمی تان با یک جسم نوک تیز ، شکلات ها را از روی پارچه جدا کنید. پارچه را به آرامی با استفاده از یک برس و محلول آب گرم و صابون، برس بکشید. اگر لکه از بین نرفت، با محلولی از مقادیر مساوی الکل اتانول و آمونیاک خانگی با استفاده از یک ابر لکه را تمیز کنید.

روش قطعی برای پاک کردن لکه خون

برای از بین بردن لکه خون از روی لباس روش های مختلفی وجود دارد اما اگر برخی از روش ها را امتحان نمودید و کماکان لکه در جای خود باقی مانده بود، لباس را در آب گرم خیس کنید، سپس مقداری پودر نرم کننده گوشت بدون طعم را روی لباس بریزید تا حالت خمیری شکلی روی لکه ایجاد شود.

سپس لکه را با یک حوله کاغذی بپوشانید تا مرطوب باقی بماند و اجازه دهید یک روز همین طور باقی بماند . سپس خمیر ایجاد شده را در محلول آب و (کمی) آمونیاک فرو ببرید و آب بکشید و سپس لباس را مانند همیشه بشویید.

لکه خون روی لباس

تمیز کردن چرم براق

از شیشه شور برای تمیز کردن چرم های براق استفاده کنید زیرا این محلول به چرم های براق آسیبی نمی رساند.

پاک کردن لکه آب از روی چکمه های چرمی

برای پاک کردن لکه آب (سفیدک و چروکیدگی) از روی چکمه های چرمی ، چند قطره سرکه را با آب خنک مخلوط کنید و این محلول را با استفاده از یک مسواک نرم روی لکه بکشید تا سفیدک و چروکیدگی از بین برود .

پاک کردن لکه روغنی از روی کیف چرم

برای پاک کردن لکه روغنی از روی کیف چرمی و گرانقیمتتان ، جای لکه را با پودر بچه یک شب بپوشانید .این کار را می توانید چند بار تکرار کنید تا لکه کامل از بین برود.

رفع لکه روی چرم

پاک کردن رژگونه از داخل کیف

بسیاری از مواقع پودرهای آرایشی مثل رژگونه یا برنزه کننده درون کیف می ریزد . اگر می خواهید این لکه ها را تمیز کنید می توانید از پارچه ی مرطوب پاک کننده ی آرایش استفاده نمایید.

پاک کردن لکه آب انگور

برای پاک کردن لکه آب انگور از روی لباس ، ابتدا لکه را با آب انگور سفید خیس کنید و سپس روی آن ، یک لایه جوش شیرین بریزید و چند ساعت بگذارید بماند تا لکه از بین برود سپس لباس را بشویید.

پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع

برای پاک کردن لکه مواد آرایشی مایع از روی یقه لباس می توانید از کِرِم اصلاح و کیسه حمام استفاده نمایید و لکه را به طور کامل از بین ببرید.

روش پاک کردن 13 نوع لکه سخت از روی لباس و ...

2.8270
این مطلب مفید بود ؟153117
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی