گل فیلودندرون
به راحتی میتوان گل فیلودندرون را پرورش داد و به خاطر برگهای زیبایشان به عنوان گیاه اپارتمانی استفاده کرد.برگ های سبز و زیبای این گیاه دلیل مناسبی برای محبوبیت آن است.

راهنمای مراقبت و پرورش از گل فیلودندرون در آپارتمان

یکی از گل های همیشه سبز آپارتمانی به نام فیلودندرون است که رنگ سبز براق آن بسیار چشمگیر است. این گیاه از خانواده ی آراسا می باشدو به دو شکل وجود دارد که یکی نوع بالا رونده و دیگری غیر بالا رونده است. گل فیلودندرون یکی از انواع گیاهان گل دار است که برای دکوراسیون خانگی استفاده می شود . اینکه چرا این گیاه را می توان یک گیاه خانگی نام برد، دلایل متفاوتی دارد اما دلیل اصلی آن ظاهر زیبای آن است که جذابیت زیادی به محیط می بخشد .

پرورش گل فیلودندرون در آپارتمان

این گیاه را معمولا در دکوراسیون شرکت ها نیز استفاده می کنند چرا که این گیاهان قادر هستند تا در محیط های خشن رشد کنند و آن ها به مراقبت زیادی نیاز ندارند و آفات و حشرات کمتری به سمتشان می روند و در نتیجه یک انتخاب ایده آل برای داخل منزل هستند.

حال در این بخش از نمناک با جزئیات بیشتری در مورد نگهداری از این گیاه آشنا خواهیم شد. این گیاه متعلق به خانواده ای است که به دلیل خوشه هایشان معروف هستند و ساقه آن ها ، قسمت سفیدی دارد که به گریبانه معروف است و این خوشه ها از بالا تا پایین با گل ها پوشانده می شوند. این گیاهان در سراسر دنیا انتقال داده شده اند و گل دهی آنها در اکثریت کشورها عالی بوده است.

 گل فیلودندرون رونده و بالارو چیست؟

دو نوع از گل فیلودندرون وجود دارد که هر دو در محیط داخل منزل مورد استفاده قرار می گیرند :

گل فیلودندرون  رونده

همانطور که نام این گل نشان می دهد، نوعی از فیلودندرون می باشند که برگ های آن قلبی شکل هستند و معمولا رنگ سبز پررنگ دارند و آن ها می توانند در هر مکانی به سمت بالا رشد کنند. اگر جایی برای بالا رفتن نداشته باشند، در کنار پنجره ها رشد می کنند و به دور آن می پیچند .

گل فیلودندرون بالارو 

این نوع از فیلودندرون ها معمولا برگ های سبز بزرگ تری دارند و آن ها به پهنای گل های رونده رشد نمی کنند و رشد این گل ها آرام تر از انواع قبلی است. این گل ها برای شرکت ها نیز مناسب هستند و گل فیلودندرون قادر است که کل دیوار را بالا برود و دور کابینت ها بپیچد .

 نیم برگ فیلودندرون چیست؟

عبارت نیم برگ فیلودندرون اغلب یک نوع گیاه سوئیسی محسوب می شود که این گیاه برگ های کاملا سبزی دارد و برای محل کار طرفداران زیادی دارد .

برگ های قلبی گل فیلودندرون چیست ؟

شاید این برگ ها را بیش از هر نوع دیگر از برگ های گل فیلودندرون دیده باشید و این گیاه برای سبدها با گل آویزان شده ، دیوارهای سبز یا به تنهایی استفاده می شود و همچنین می تواند زیر یک گیاه دیگر نیز قرار بگیرد . برگ های قلبی شکل فیلودندرون در محیط های چندگانه مثل شرکت ها و فروشگاه ها کاربرد خوبی دارد .

برگ این گل ها مانند نامشان قلبی است و باعث می شود که مظهر عشق باشند و دقت داشته باشید که این گیاه باید دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود .

چند وقت یک بار باید به گل فیلودندرون آب دهیم ؟

گل های فیلودندرون به اندازه دیگر گیاهان نیاز به آب ندارند و بیش از حد آب دادن به این گیاهان باعث آسیب زدن به آن ها می شود و اگر این گیاه در معرض نور بیش از حد یا دمای بالا باشد ، باید بیشتر به آن آب داد اما در نور کم یا دماهای خنک تر، باید آب دادن را به آن کمتر کرد .

در حقیقت بهترین راه برای خوب نگهداشتن رشد این گیاه این است که اجازه دهیم لایه بالایی خاک خشک شود. برای تست کردن خشک بودن خاک باید نوک انگشت خود را کمی در خاک فرو کنید . البته مراقب باشید که بیش از حد خاک را از سطح بررسی نکنید زیرا ممکن است زیر آن خیس باشد اما متوجه نشوید .

چگونه می توان گفت که گل فیلودندرون نیاز به آب دارد ؟

پرچم قرمز این گیاه پلاسیده شدن آن است و اگر دیدید که گیاه شما در حال پلاسیده شدن است ، اول خاک را آزمایش کنید تا ببینید که نیاز به آب دارد یا خیر و اگر هنگام بالا بردن گیاه، حس کردید که وزن آن سبک است یعنی زمان آب دادن به آن است و برگ های زرد همچنین می تواند به عادات غلط آب دادن فرد مربوط باشد و پس اگر این نشانه ها را دیدید، دوباره رطوبت خاک را با دقت بررسی کنید .

آیا گل های فیلودندرون سمی هستند ؟

پاسخ کوتاه به این سوال "بله" است . گل های فیلودندرون می تواند سمی باشد ، اگرچه که افراد زیادی آن را برای محیط خانه انتخاب می کنند اما باید مراقب آن باشید ، مخصوصا اگر فرزند کوچکی در خانه دارید . گل های فیلودندرون می توانند به لبه های گلدان بخزند و رشد کنند و دم آن ها روی زمین بکشد و این گیاهان ممکن است که توسط حیواناتی مثل گربه یا سگ گاز گرفته شوند که برای آن ها سمی است و همچنین باید مراقب باشید که کودک شما به این گیاه نزدیک نشود .

علائم وارد شدن سم به بدن بعد از لمس این گیاه می تواند سوزش زبان ، لب ها و گلو باشد و همچنین می تواند باعث تورم لب ها و گلو شود که جریان هوا را می بندد و خطرناک است و نشانه های نهایی این مسمومیت می تواند به اسهال و استفراغ ختم شود .

پرورش گل فیلودندرون در آپارتمان

انواع گل های فیلودندرون چیست ؟

انواع مختلفی از گل های فیلودندرون در دسترس می باشد . البته هزاران نوع از این گل در جهان موجود است که در زیر به معروف ترین آن ها اشاره خواهیم کرد .

گل فیلودندرون قرمز

این نوع گل فیلودندرون هیبریدی است و گیاهی است که گل هایش به سمت بالا رشد می کنند و همانطور که در نمناک گفته ایم چیزی که آن را از دیگر انواع فیلودندرون تفکیک می کند، رنگ آن است و برگ های آن متمایل به قهوه ای هستند و به قرمز نیز شبیه می باشند و زمانی که برگ های آن باز می شود و گیاه بالغ می شود ، رنگ سبز پررنگ آن ها رد پایی از رنگ قرمز پیدا می کنند .

گل فیلودندرون براسیل

این نوع فیلودندرون ترکیبی از چند نوع می باشد که این نوع گل ها باید حالتی آویزان داشته باشند و ترکیبی از رنگ های سبز پررنگ و روشن می باشند و در هوای گرم رشد بهتری دارند .

گل فیلودندرون اوکسی کاردیوم

این گل فیلودندرون به برگ های قلبی شکلش معروف است که سبز پررنگ هستند و می تواند فضا را از آلودگی ها پاک کنند .

چگونه از گیاه فیلودندرون مراقبت کنیم ؟

مراقبت از این گیاه در مقابل گیاهان دیگر کار راحتی می باشد اما باید چند نکته را در مورد آن در نظر داشته باشید و دمای محیط این گل را بین 65 تا 85 درجه فارنهایت نگه دارید و کمی هم هوا را مرطوب کنید .

حتما برگ های مرده و پلاسیده را قیچی کنید و اگر می خواهید که گیاه شما بیشتر رشد کند، هرس کردن را فراموش نکنید .

چه نوع نوری برای این گیاه مورد نیاز است ؟

نور مناسب این گیاه بسته به نوع رنگ برگ آن متفاوت است و گل های فیلودندرون با برگ های سبز می توانند در نور کم نیز دوام بیاورند و در نتیجه برای محیط کار یا شرکت نیز مناسب هستند . گل هایی با برگ های غیر از رنگ بنفش به نور غیر مستقیم و سبک تر نیاز دارند .

بهترین محل برای قرار دادن این گل نزدیک یک پنجره است اما باید مراقب باشید که نور خورشید مستقیم به آن نتابد و نور بیش از حد، برگ این گل را زرد می کند .

پرورش گل فیلودندرون در آپارتمان

خاک مناسب

خاک این گیاه نیز باید غنی باشد و باید از خاک گلدانی برای آن استفاده کرد که زهکشی خوبی داشته باشد و مواد ارگانیک بالایی داشته باشد.

کود مناسب

گل های فیلودندرون در صورت استفاده از کود گیاهی رشد بهتری خواهند داشت . این کود را باید در فصل آغاز رشد به این گیاهان داد و کود مایع را هفته ای یک بار به این گیاه اضافه کرد و در فصل زمستان ماهی یک بار کود دادن هم برای آن کافی است.

نحوه عوض کردن گلدان

بعضی از انواع گل های فیلودندرون رشد سریع تری دارند و به همین دلیل باید گلدان آن ها را زودتر عوض کرد، پس تنها نکته این است که گلدان جدید را بزرگ تر انتخاب کنید.

چگونگی قلمه زدن

گیاه فیلودندرون را راحت می توان با یک لیوان آب قلمه زد که هورمون موجود در ریشه این گیاه فرصت خوبی برای رشد دارد که سریعا به مرحله انتقال به گلدان می رسند .

چگونه این گیاه را هرس کنیم ؟

اگر برگ های این گیاه بیش از حد بلند باشد ، در نتیجه آب بیشتری مصرف می کند و به نگهداری و مراقبت بیشتری نیاز دارد و همچنین احتمال آسیب دیدگی توسط حشرات نیز در ان افزایش می یابد که در این شرایط باید با هرس کردن از این مشکل جلوگیری کنید و برگ های پلاسیده یا خشکیده متصل به ساقه را برش دهید . 

آشنایی با نحوه پرورش و نگهداری از گل فیلودندرون + انواع

4.394
این مطلب مفید بود ؟8113
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ف
وبگردی