خواص پوست لیمو ترش
بهترین روش برای مصرف پوست لیمو ترش فریز کردن آن است پوست لیموی یخ زده را رنده کنید و به عنوان چاشنی از آن استفاده کنید تا از خواص آن بهره کافی را ببرید.

خواص پوست لیمو ترش برای سلامت بدن

بسیاری از ما درباره ی خواص و ارزش غذایی پوست لیموترش نمی دانیم ، پوست لیمو ترش دارای اجزاء ترکیب کننده ای است که به عنوان پکتین شناخته شده است و مسئولیت کاهش وزن بدن را به عهده دارد.

بنابراین قبل از دور ریختن پوست لیمو ترش پس از خوردن میوه ی آن یا گرفتن آب آن و استفاده از آن در سالاد و غیره، دو باره به این قضیه فکر کنید که پوست لیموترش بسیار مفید است و آن را دور نیندازید. 

مهم ترین خواص پوست لیمو ترش برای بدن

1-بهبود سلامت استخوان:

پوست لیموترش به بهبود سلامت استخوان کمک می کند.پوست لیمو ترش حاوی مقادیر زیادی کلیسم و ویتامین C است، که به حفظ و بهبود سلامت استخوان کمک می کند. پوست لیموترش از ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید و التهاب وریدی جلوگیری خواهد کرد.

خوردن پوست لیمو

از خواص پوست لیمو ترش چه می دانید؟

خواص پوست لیمو ترش

2-درمان استرس اکسید کننده:

پوست لیموترش به کاهش استرس اکسید کننده کمک می کند.همچنین حاوی مقادیر زیادی مرکبات بیوفلونوید است که منبع قوی کاهش استرس اکسید کننده از بدن می باشد.

3. کمک به دفع سموم:

سمومی در بدن ما وجود دارد، نه تنها سیستم ایمنی بدن ما را ضعیف می کند، بلکه سبب افزایش اعتیاد ما به نوشیدنی های سخت و سایر خوردنی های مضر می شود.پوست لیموترش بدلیل محتوای بیوفلونوید اش به حذف این سموم از بدن ما کمک می کند. 

4.به مقابله با سرطان:

خیلی ها نمی دانند، اما چنانچه پیش از این هم در نمناک کامل توضیح دادیم پوست لیمو ترش در پیشگیری و درمان سرطان به کار می رود.پوست لیمو ترش حاوی سالوسترول و لیمونین است که علیه سلول های سرطانی موجود در بدن مبارزه می کند.

جلوگیری از سرطان

خواص و تاثیرت شگفت انگیز پوست لیمو ترش در بدن

پوست لیمو ترش چه خواصی دارد؟

5. کمک به کاهش کلسترول :

پوست لیموترش در کاهش سطح کلسترول بدن مفید است و منجر به حفظ سلامت قلب می شود و این به دلیل وجود فلاونوئید پلی فنل موجود در پوست لیمو ترش می باشد.

6-جلوگیری از بیماری قلبی:

وجود پتاسیم در پوست لیمو ترش به حفظ و تنظیم فشارخون بدن کمک می کند و علاوه بر این به پیشگیری از بیماری قلبی، حملات قلبی و دیابت کمک خواهد کرد.

7-حفظ سلامت و بهداشت کلی:

پوست لیمو ترش بهترین گزینه برای حفظ سلامت و بهداشت کلی است.کمبود ویتامین C در بدن منجر به مشکلات دهان و دندان از جمله خونریزی لثه و بیماری های مرتبط با لثه می شود.پوست لیموترش سرشار از اسید سیتریک است، که به کمبود ویتامین C در بدن کمک می کند و با بیماری و مشکلات مرتبط با دندان مبارزه می کند.

لیمو برای دهان

پوست لیمو ترش برای دهان و خواص دیگر آن

خواص و فواید خارق العاده پوست لیمو ترش

8. کمک به کاهش وزن:

پوست لیموترش به کاهش وزن کمک می کند. پوست لیمو ترش حاوی عنصری به نام پکتین است که وظیفه اش کاهش وزن در بدن است.

9-مبارزه با بیماری های پوستی:

پوست لیمو ترش با مشکلات و عوارض پوستی مانند چین و چروک، آکنه،پیگمنتیشن(رنگدانه) و نقاط سیاه روی پوست مبارزه میکند.رادیکال های آزاد نقش مهمی در این فرایند دارند.پوست لیموترش سرشار از آنتی اکسیدان است که به سم زدایی وسیع پوست می پردازد.

10-خواص دیگر آن برای سلامتی:

سایر خواص سلامتی پوست لیمو ترش شامل پاکسازی کبد، تقویت کپیلاریز، درمان عفونت گوش، بهبود چرخه ی خون، کاهش گرفتگی ماهیچه و پیشگیری از سکته ی مغزی است.

فواید پوست لیمو

مزایا و خواص شگفت انگیز پوست لیمو ترش

بهترین روش برای خوردن پوست لیمو ترش:

بگذارید بهترین روش استفاده از پوست لیمو ترش را به شما پیشنهاد کنم. فقط باید لیمو ترش را در فریزر قرار دهید تا فریز شود، سپس آن را از فریزر برداشته و پوست یخ زده اش را رنده کنید اکنون شما می توانید رنده ی پوست لیمو ترش را به سالاد و چای اضافه کنید و نیز می توانید آن را مستقیما با مقداری شکر بخورید این بهترین روش برای بهره مندی از طعم و مزه ی لیمو ترش و پوست آن است. 

 

این بار بخوانید از خواص پوست لیمو ترش که باورنکردنی است!

4.672
این مطلب مفید بود ؟666
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : stylecraze / بخش بهداشت و سلامت نمناک /ن /آ
برچسب : لیمو ترش
وبگردی