پوست هندوانه

پوست هندوانه | خواص و فواید پوست هندوانه برای سلامتی بدن

کد مطلب : 30429تعداد نظرات : 3 نظرزمان مطالعه : 2 دقیقه
پوست هندوانه را دور نریزید چون فواید و خواص آن برای بدن بیشمار است، از تقویت قوای جنسی در مردان تا کاهش سریع فشارخون و جلوگیری از سکته بخشی از این فواید جالب است.

خاصیت پوست هندوانه برای درمان بیماری ها

هندوانه میوه ای خوشمزه و آبدار که مصرف آن به اکثر افراد پیشنهاد می شود.  پوست هندوانه نسبت به میوه آن، حاوی آب و شکر کمتر و فیبر بالاتری است. از این رو سنگین تر بوده و مزه کمتری نیز دارد. قسمت سفید پوست این میوه دارای مقدار زیادی «سیترولین» نوعی اسیدآمینه است که با گشاد کردن سرخرگ ها، گردش خون را بهبود می دهد. پوست آن، آب لیمو و شکر را در مخلوط کن بریزید تا یک نوشیدنی گوارا به دست بیاید.

خواص پوست هندوانه:

شاید 99 درصد افرادی که میوه ی هندوانه را خریداری می کنند بعد از خوردن قسمت داخلی این میوه، پوست آن را به عنوان دورریز کنار می گذارند در حالی که از همین پوست میوه می توان بسیاری از بیماری ها و مشکلات را درمان کرد.

خواص هندوانه

پوست هندوانه دفع کننده اوره:

مطالعات اخیر نیز حاکی از آن است که پوست هندوانه به دلیل وجود سیترولین که نقش مهمی در سیکل اوره بدن بازی می کند، قادر است تا نیتروژن را از خون جذب کرده و آن را به ادرار تبدیل کند.

پوست هندوانه برای درمان زخم :

پوست هندوانه حاوی ماده ای به نام آرگنین است که میزان اکسیدنیتروژن را افزایش می دهد. از این رو رگ های خونی را آرامش بخشیده و به درمان آنژین و بیماری های قلبی و عروقی کمک می کند. ترکیبات موجود در پوست هندوانه رشد ماهیچه ها را بهبود بخشیده و در درمان زخم ها مؤثر است. با خستگی مبارزه کرده و سیستم ایمنی را تحریک می کند. علاوه بر این با سرطان نیز مبارزه می کند.

خواص پوست هندوانه

بهبود عملکرد ورزشی با پوست هندوانه:

افرادی که قصد دارند توانایی ها و قدرت بدنی خود را در رشته ورزشی خود افزایش دهند پوست هندوانه مصرف کنند. این روش در ایلات غربی آمریکا از سالهای دور در میان ورزشکاران مورد استفاده قرار می گرفته. 

کاهش فشارخون با پوست هندوانه:

اگر پزشک به شما هشدار داده است که فشارخون بالایی دارید پس پوست هندوانه بخورید تا بدنتان را از بروز سکته ها ایمن کنید. محققان ثابت کرده اند که استفاده از مکمل هایی همچون پوست هندوانه برای افراد بزرگسال مبتلا به فشارخون به عنوان یک درمان خانگی و گیاهی موثر واقع شده است.

پوست هندوانه

تقویت معده با پوست هندوانه:

 مصرف پوست هندوانه همراه با شکر و عسل و حتی مربای آن برای تقویت و درمان ضعف معده توصیه می شود.

پوست هندوانه ، خواص و فواید پوست هندوانه برای سلامتی بدن

4.4518
این مطلب مفید بود ؟45365
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ن/ح.ب
برچسب : هندوانه
3 نظر به ثبت رسیده است
مریم1399-04-09
پوست هندوانه را همراه با آلو بپزین از آبکش رد کنین و لواشک درست کنین.این جوری هم از فواید هندوانه استفاده کردیم هم شلیل یا هلویی که باید برای کم کردن ترشی لواشک میخریدیم را لازم نیس بخریم به جاش از یه چیز دور زیر استفاده کردیم با خواص بیشتر
243
امیرحسین1397-04-26
سلام ممنون از مطلب خوبتون عرض کنم در رابطه با افزایش قوای جنسی مردان افزایش حجم در ورزشکاران و افزایش توان در تمرین به یک عامل پوست هندوانه باز میگرده و افزایش تستسترون (هورمون مردانگی) است که باعث تمام این اتفاقات میشه و بنده خودم توصیه میکنم ورزشکاران ازاین استرویید طبیعی استفاده کنند و جای ضرر سود دوبرابر ببرند. باتشکر
333
عرفان1396-04-30
یکی از روش های مصرف پوست هندوانه این است که آنرا به صورت رنده شده به سالاد خود اضافه کنیم.
3610
وبگردی