پیروزی در بحث
اکثر افراد علاقه دارند تا در جر و بحثی که با فرد مقابل می کنند پیروز شوند و بازنده نشوند، برای پیروزی در بحث باید به نکاتی توجه داشته باشید که کمک شایانی به شما می کند.

روش و ترفندهایی موثر برای پیروزی در جر و بحث ها 

دانستن اینکه چگونه خود را جای کس دیگری بگذارید و پافشاری کنید یکی از بهترین راه ها برای پیروزی در جر و بحث ها است ؛زیرا به شما کمک می کند تا بر روی راه حل ها تمرکز کنید. هیچ کس دوست ندارد با اطرافیانش بحث کند اگرچه در برخی موارد آن ها ناچار هستند که با نظر شما موافقت کنند.در این بخش از نمناک به شما چند راه کار معرفی می کنیم تا در جر و بحث ها پیروز شوید. 

چگونه برنده ی جر و بحث ها باشیم؟

اول از همه ، باید بدانید که دعوا کردن کار درستی نیست و بهتر است مثل انسان های متمدن به توافق برسید اگر چه بعضی از افراد در اطراف شما نمی دانند چگونه بدون اینکه صدایشان را بالا ببرند ، عمل کنند. علاوه بر خودداری از ایجاد چنین شرایطی که باعث جر و بحث می شوند، گام های بعدی به شما چیز هایی می آموزد تا بدانید چگونه می توانید برنده ی میدان باشید. 

1. پیروزی در بحث با متمدن بودن:

فراموش نکنید که دعوا کردن غیر عقلانی است و اجازه ی فکر کردن به شما نمی دهد. آرام بودن یکی از عوامل مهم پیروزی در بحث ها است ، خیلی مهم است که پذیرای سخن دیگران باشید و از احساسات پیروی نکنید با این کار می توانید عقلانی فکر کنید و احساسی عمل نکنید. متمدن بودن همچنین به معنی احترام به عقاید دیگران و دادن اجازه ی صحبت کردن به آن ها (با هر لحنی ) بدون تغییر در رفتار خودتان ،نیز است.

جر و بحث کردن

روش هایی برای پیروز شدن در بحث

2.برای پیروزی در بحث آگاه و هوشیار باشید:

یکی از بهترین راهها برای برنده شدن در مجادله ، این است که تمام اطلاعات کافی که به شما اجازه می دهد بر روی ایده ای پافشاری کنید و یا آن را رد کنید را در اختیار داشته باشید. برای صحبت کردن مقتدرانه، شما به تمام اطلاعات در دسترس نیاز دارید. شاید فردی که با شما در حال بحث کردن است از موضوع بی خبر است و وقتی از آن مطلع شود ، نظرش عوض شود. دعوا کردن فقط به دلیل مجادله با یکدیگر نیست ، بلکه به این دلیل است تمام اطلاعات و منابع را برروی میز بگذارید، تا فرد مقابل آن ها را ببیند و همه چیز را از یک زاویه دیگر تماشا کند.

3.برای پیروز شدن در بحث مسئله را شخصی نکنید:

گاهی اوقات، مباحثات به دلیل چیزی فراتر از شما و یا چیزی که مستقیما به شما مربوط نمی شود ، است. به طور مثال رئیس شما به دلیل این که مشتری با او رفتار خوبی نداشته است، حال خوبی ندارد و می خواهد کسی را سرزنش کند که واقعا هیچ ربطی به این موضوع ندارد. زمانی که شما بحث را به یک مسئله شخصی تبدیل می کنید، بازنده ی میدان هستید چرا؟؟ به دلیل اینکه احساسات جلوی چشم شما را می گیرند و اجازه نمی دهند چیزها را طوری که هستند ببینید.

 پیروزی در بحث

بحث را هرگز شخصی نکنید

4.برای پیروزی در بحث سعی نکنید که برنده شوید !!

صادقانه بگوییم ، یکی از راه های برنده شدن این است که نخواهید پیروز باشید! ممکن است گیج کننده به نظر برسد ولی حقیقتا اینگونه نیست. اگر رویه ی شما زمانی که در میانه ی بحث هستید"جنگ تا پای مرگ " است، و احتمالا اجازه نمی دهید هیچ چیزی نظر شما را تغییردهد ، فرد مقابل هم همان کار را انجام می دهد. از طرف دیگر، اگر شما به چیزی که رقیبتان می گوید، علاقه دارید و قصد دارید که بحث را به سمتی پیش ببرید که برای هر دو طرف مفید باشد، بیشتر احتمال این هست که به چیزی که می خواهید برسید.

5. از یک نقطه نظر دیگر نیز به مسئله نگاه کنید:

گاهی اوقات شما فکر نمی کنید که چیزی مشکل دارد ولی فرد مقابل نظر دیگری دارد و یا برعکس ، اینکه خودتان را جای کس دیگری بگذارید، هیچ وقت ایده ی بدی نیست. تغییر دیدگاه می تواند کمک بزرگی در برنده شدن مجادله بدون پذیرفتن هر چیزی که آن ها می گویند ولی فهمیدن اینکه این نظرات از کجا می آیند، باشد. دانستن اینکه شما می فهمید، قدم اول در شکستن دیوارهایی است که در زمان دعوا ساخته اید. این به معنی جدا کردن خودتان از دعوا و تمرکز بر روی راه حلی که به پایان بحث کمک می کند، است.

پیروز شدن در بحث

راه های پیروزی در جر و بحث 

6.برای پیروزی در بحث از موضوع غافل نشوید:

این، یکی از موارد مهم و کلیدی است زیرا به شما کمک می کند تا محکم پای عقاید و اهدافتان برای یافتن راه حل مشکل، بایستید. وقتی با شخصی بحث می کنید، گاهی اوقات آن ها می خواهند موضوع بحث را به چیزی که قبلا اتفاق افتاده است و حل نشده است ،منحرف کنند وقتی این اتفاق افتاد، سعی کنید به موضوع اصلی بازگردید، اجازه ندهید از بحث خارج شوید ،زیرا با این روش چیزی عایدتان نمی شود.

7. سوالات سرباز بپرسید برای پیروزی در بحث:

این تکنیک نیز به برنده شدن شما کمک می کند ،زیرا به همه ی افراد درگیر در بحث اجازه می دهد تا در مورد راه حل فکر کنند.

پبروزی در جر و بحث ها

از اصل موضوع غافل نشوید تا در بحث پیروز باشید

بهترین راه و روش برای پیروزی در بحث و گفتگوها

2.286
این مطلب مفید بود ؟3848
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ح.ب/ن
برچسب : گفت و گو
وبگردی