پيوند سر انسان
شیائوپینگ رِن پزشک چینی از امکان پیوند سر انسان تا سال آینده خبر داد. وی در مصاحبه با نیویورک تایمز جزئیات طرح خود را ارائه کرد و گفت در این عمل جراحی، دو سر از دو بدن جدا خواهد شد و بدن اهدا کننده به سر گیرنده پیوند زده می شود.

اولین جراحی پیوند سر انسان در چین

علم پزشکی در همه زمینه ها پیشرفت های چشمگیری داشته است . پزشک چینی به تازگی خبر از پیوند سر انسان داده است . پیوند سر یکی از نادرترین پیوندها در جهان است . پیوند سر را نباید با پیوند مغز اشتباه گرفت. در این نوع جراحی، سر بیمار باید بریده شود. هرچند که این نوع عمل با موفقیت بر روی سگ ها، میمون ها و موش ها انجام گرفته است، تاکنون بر روی انسان انجام نشده است.

از آنجایی که تکنولوژی مورد نیاز برای بازمتصل کردن یک طناب نخاعی قطع شده هنوز توسعه داده نشده، شخصی که این عمل روی آن انجام می شود دچار فلچ چهاراندام می شود، مگر اینکه معالجه مناسب آن توسعه یابد. این تکنیک برای افرادی پیشهاد شده است که از قبل دچار فلج چهاراندامهستند و همچنین مبتلا به نقصان اندامی گسترده هستند که خود این نقص ها هم نیاز به جراحی های مجزا و سخت دارد.

پس از این عمل جراحی، سیستم دفاعی بدن بیمار ممکن است پیوند را پس بزند و سر را قبول نکند. نخستین عمل پیوند سر در سال 1970 در کلیولند آمریکا انجام شد که در آن سر یک میمون به سر میمون دیگر پیوند زده شد. سیستم دفاعی بدن میمون سر میمون بیگانه را تحمل نکرد و میمون 9 روز بعد درگذشت.

اولین پیوند سر در چین

یک پزشک چینی به نام "شیائوپینگ رِن" در حال ساخت یک تیم از پزشکان برای انجام نخستین پیوند کامل بدن انسان زنده در جهان است. وی در مصاحبه با نیویورک تایمز جزئیات طرح خود را ارائه کرد و گفت در این عمل جراحی، دو سر از دو بدن جدا خواهد شد و بدن اهدا کننده به سر گیرنده پیوند زده می شود.

به گزارش دیلی میل، برای ثابت نگه داشتن گردن، یک صفحه فلزی داخل آن قرار داده می شود و برای کمک به رشد عصب نخاع، انتهای آن در یک ماده چسب مانند قرار می گیرد.

پیوند سر انسان

پزشک چینی از نخستین پیوند سر در چین خبر داد

اوایل سال جاری میلادی، دکتر رن با انجام موفقیت آمیز جراحی پیوند سر یک میمون، جهان را شگفت زده کرد. این میمون توانست 20 ساعت زنده بماند.

اما این اقدامات دکتر رن از سوی دیگر کارشناسان برجسته حوزه پزشکی مورد انتقاد قرار گرفته است. دکتر "هوانگ جیف او،" معاون وزیر بهداشت سابق چین اعلام کرد طرح وی از نظر اخلاقی غیرممکن است. چطور می توان سر یک انسان دیگر را روی بدن شخص دیگری گذاشت؟

 پیوند سر انسان

عمل موفقیت آمیز جراحی پیوند سر یک میمون، جهان را شگفت زده کرد

"کانگ یالی،" متخصص اصول اخلاق پزشکی در دانشگاه پکن دکتر رن را به دلیل جلب توجه منفی به چین محکوم کرد. وی در این خصوص گفت:نمی خواهم ببینم دانشمندان، پزشکان و جراحان چینی تصوری که مردم از ما دارند را عمیق تر کنند. یعنی تصوری که چینی ها هر کاری را بی کیفیت انجام می دهند.

در ماه مارس (حدود سه ماه پیش)، دکتر رن در گفتگو با روزنامه "میل آن ساندی" اعلام کرد تیم وی در حال دستیابی به یک موفقیت تاریخی است. وی در این خصوص گفت:"ما به پیوند سر بشر نزدیک شده ایم. نمی توانم بگویم این اتفاق فردا عملی خواهد شد؛ اما تا سال آینده امکان انجام آن وجود دارد.

اولین جراحی پیوند کامل سر انسان در چین + تصاویر

2.625
این مطلب مفید بود ؟1312
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از باشگاه خبرنگاران / م.ف
برچسب : پیوند اعضا
وبگردی