پیوند کامل سر

پیوند کامل سر یک میمون به دست جراح جنجالی! + عکس

کد مطلب : 25886تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 3 دقیقه
اولین پیوند کامل سر یک میمون توسط جراح جنجالی انجام شد این جراح جنجالی ایتالیایی با انتشار عکسی خبر از موفقیت آمیز بودن این پیوند خبر داد!

پیوند کامل سر میمون

انتشار تصاویر باورنکردنی از پیوند سر یک میمون که توسط جراح ایتالیایی انجام شده است موجی از بهت و حیرت را در بین بینندگان ایجاد کرده است با این جراحی این نوید داده می شود که در آینده ای نزدیک پیوند سر یک انسان نیز قطعی شود.

سرجیو کاناورو جراح ایتالیایی که با اعلام برنامه اش برای اولین پیوند سر انسان در سال 2017 حسابی مشهور شده است حالا اعلام کرده توانسته اولین پیوند موفقیت آمیز سر را روی یک میمون انجام دهد.

سرجیو کاناورو با اعلام این خبر تصویری از این میمون منتشر شده که به نظر میرسد سر آن پیوند زده شده است. در این عکس بخیه ها دور گردن میمون دیده می شود. این جراح اعلام کرده که در عمل جراحی میمون، سر تا منفی 15 درجه سانتیگراد سرد شده و این که حیوان بدون آسیب عصبی زنده مانده است. تیم جراحی اعلام کرده اند که با وجود موفقیت آمیز بودن عمل جراحی این میمون 20 ساعت بعد به دلایل اخلاقی کشته شده است؛مسئله ای که شک و شبهه ها در این رابطه را زیاد کرده است.

پیوند کامل سر

 

انتقادها و جنجال های زیادی درباره پیوند سر وجود دارد اما گروه پزشکی این عمل جراحی در حال پیش بردن برنامه های خود و ساخت تجهیزات لازم و ویژه خود هستند. عمل پیوند سر آن قدر جنجالی بوده که انجام آن در هر جایی ممکن نباشد و دکتر سرجو کاناورو جراح ایتالیایی که ایده پیوند سر روی انسان را 2 سال قبل مطرح کرد مجبور به انتخاب چین شده است. پیوند سر در اروپا با آمریکا هم با انتقادهای جدی روبرو شده و آن را غیر اخلاقی می دانند.
دکتر کاناورو نخستین بار در سال 2013 این ایده را مطرح کرد و داوطلب اولین پیوند سر انسانی جهان هم والری اسپریدانوف،کارشناس کامپیوتر اهل روسیه است. او از یک بیماری ژنتیک نادر تخریب کننده عضلات رنج می برد و امیدوار است که بتواند یک بدن جدید برای خود پیدا کند. پزشکان تخمین زده اند که این عمل حداقل 36 ساعت طول خواهد کشید و هزینه آن هم بیشتر از 11 میلیون دلار برآورد شده است.

در این جراحی سر فردی که دچار مرگ مغزی شده اما بدنش سالم است با سر فردی دیگر که دچار ضایعه نخاعی یا بیماری های تخریب کننده عضلات و اعصاب است جابجا می شود. برای این جراحی بدن فرد دهنده و گیرنده سر در ابتدای جراحی سرد می شود تا مدت زمانی که سلول ها می توانند کمبود اکسیژن را تحمل کنند افزایش یابد. سپس بافتهای گردن جدا می شوند و رگهای بزرگ با لوله هایی ظریف به هم متصل می شوند. بعد نخاع فرد دهنده پیوند را قطع کرده و سر او را روی بدن فرد گیرنده قرار می دهند، سپس نخاع با ماده ای به نام پلی اتیلن گلایکول که مثل چسب عمل می کند به نخاع بدن جدید متصل می شود.
سپس فرد حدود چهار هفته در اغمای مصنوعی فرو خواهد رفت تا در مدتی که بافتها ترمیم می شوند تکان نخورد. در این مدت اعصاب و نخاع با شوک های الکتریکی خفیف تحریک می شوند تا پیوندها و ارتباطات آنها بین سر و بدن جدید محکم شود. اما برای اینکه بدن، سر پیوند شده را پس نزند باید فرد تحت درمان با داروهای قوی سرکوب کننده سیستم ایمنی قرار داشته باشد. دکتر کاناورو معتقد است فرد بعد از به هوش آمدن قادر است سر خود را تکان دهد و صورتش را حس کند، با صدای قبلی صحبت کند و در عرض یک سال قادر به راه رفتن خواهد بود.

پیوند کامل سر یک میمون به دست جراح جنجالی! + عکس

3.919
این مطلب مفید بود ؟154
برگرفته از سیمرغ - / ل
1 نظر به ثبت رسیده است
saeid reza1395-10-15
مگه میشه پیوند سر انسان انجام بشه آخه وقتی نخاع قطع بشه کار آدم تموم میشه
13
وبگردی