حالت پرواز تلفن
قبل از حرکت هواپیما، از شما خواسته می شود که گوشی را در حالت پرواز قرار دهید. اما تا به حال به دلیل اصلی روشن کردن حالت هواپیما گوشی فکر کرده اید؟

دلیل روشن کردن حالت پرواز در هواپیما

هواپیماها، یکی از ابزارهای حمل و نقل عمومی در جهان هستند و جمله ای که هر یک از ما پس از سوار شدن در هواپیما ممکن است به شدت شنیده باشیم، این است که لطفا گوشی های خود را در حالت هواپیما قرار دهید است که پس از شنیدن این جمله باید فورا گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهیم. با این وجود یقینا این سوال ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که چرا و به چه دلیلی باید ما گوشی را در این Mode یا حالت پرواز قرار دهیم؟ به همین دلیل در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم به علت اصلی این موضوع بپردازیم. همراه ما باشید.

علت حالت پرواز در هواپیما 

اگر بخواهیم حالت پرواز یا حالت هواپیما گوشی ها را شرح دهیم، این است که وقتی گوشی را در حالت پرواز قرار می دهید، تمامی راه های ارتباطی سیم کارت موجود در گوشی بسته می شوند. منظور از راه های ارتباطی سیم کارت، پیامک، تماس و اینترنت می باشد. به همین دلیل زمانیکه سیم کارت شما دچار مشکلی می شود، توصیه می شود برای چند دقیقه گوشی را در حالت پرواز پرواز قرار دهید و سپس آنرا خاموش کنید تا سرویس های گوشی مجددا فعال شوند.

در کل تمامی سرویس های ارتباطی که گوشی به شما ارائه میدهد (بجز وایفای)، بدون سیم کارت امکان پذیر نیستند و شما حتما باید سیم کارت داشته باشید تا بتوانید پیامک ارسال کنید، تماس بگیرید و اینترنت سیم کارت را روشن کنید. با این وجود اگر شما سیم کارت را با استفاده از حالت پرواز، خاموش نکنید، فرکانس های دریافتی آن می تواند باعث ایجاد صدای گوش خراش در هدفون خلبان و کمک خلبان شود و از تمرکز موثر، خودداری نمایند.

خلبانی

در همین راستا خانم خلبانی به نام Nikita Schmidt این گونه گفت :"زمانیکه شما تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار نمی دهید، گاها می تواند باعث اختلال در هدفون چندین خلبان شوید. از طرفی آنها نیز نمی توانند به شما هشدار بدهند و تنها یکبار در ابتدای سفر به تمام شما اعلام می شود. گاها این تشعشعات ممکن است به میزان 8 وات نیز برسند که برای هر حلبانی می تواند بسیار آزار دهنده باشد و منجر به آلودگی رادیویی شود".

چرا در پرواز باید تلفن را روی حالت پرواز قرار داد؟

4.864
این مطلب مفید بود ؟613
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
برچسب : تلفن همراه
وبگردی