چرا مردها به دکتر نمی روند
شاید شما هم از این موضوع آگاه باشید که اکثر مردها علاقه ای به دکتر رفتن ندارند، اما دلیل اصلی چیست؟

دلیل اصلی که مردان تمایلی به دکتر رفتن ندارند

دکتر رفتن برای آقایان کار بسیار سختی است و آمار ویزیت و معاینات آنها نسبت به خانم ها کمتر است؛ در واقع مردان دوست ندارند به پزشک مراجعه کنند، مهم نیست که چقدر بیمار هستند ، ولی چه می شود که در برابر این مسئله مقاومت بخرج میدهند؟ پاسخ سوال چرا مردها به دکتر نمیروند چیست؟مردان به طورمعمول به دکتر رفتن اعتقادی ندارند دلایل زیر در ادامه این بخش از نمناک به ما کمک می کند تا درک کنیم که چرا مردان نسبت به مسائل مربوط به سلامت به شدت بی اعتنایی می کنند.

فکر نمی کنند مشکلی وجود داشته باشد

از نظر مردان، هیچ درد ناخوشایندی، هیچ تب تشدید شونده ای و هیچ چیز که یک جفت ایبوپروفن نتواند برطرفش کند وجود ندارد، پس چرا بیخودی شلوغش کنند؟ هنگامی که در معرض درد قرار میگیرند، مردان همیشه اینگونه فکر خواهند کرد این نگرش میتواند برای بسیاری از چیزها عالی باشد ،اما نه برای سلامتی شما، چراکه بسیاری از مشکلات که بیشترین تاثیر را بر سلامت مردان می گذارد، تنها توسط یک پزشک قابل تشخیص است.
 نرفتن به دکتر

ترس از تغییر دلیل دیگری است

اصولا مردان از تغییر در روتین و روال زندگی خود استقبال نمیکنند، اما درست است که ویزیت دکتر از شما ممکن است منجر به یک گفتگو درباره اینکه عادتها باید تغییر کنند شود تا شما بتوانید یک زندگی سالم داشته باشید، درست است که این گفتگو بنظر سخت می آید و تغییر در شیوه زندگی شما ممکن است ایجاد شود، اما در هر صورت کاری است که باید انجام شود تا از بروز مشکلات بزرگتر جلوگیری به عمل آید.

خجالت و گاهی استرس

هر مکالمه ای با مردان که کلمات "پروستات" یا .... را شامل می شود، کمی گارد شخصی ایجاد میکند و می تواند ناراحت کننده باشد ؛ صحبت کردن درباره افسردگی و نگرانی های بهداشتی می تواند حتی سخت تر باشد. اما آقایان محترم، به یاد داشته باشید که پزشک شما یک فرد حرفه ای است که هرگز اطلاعات شما را با کسی که به آن نیاز ندارد به اشتراک نمیگذارد.
 
مردها به دکتر نمی روند

 رفتن به دکتر را شرم آور می دانند

فکر می کنند بقدری قوی هستند که نیاز به پزشک نباشد
بسیاری از متخصصان سلامت شرایط بهداشتی ضعیف مردان را به نگرش آنها نسبت می دهند. نگرشی که حس می کنند موظف هستند تا خطر را در کنترل خود در آورد. مردان به احتمال زیاد "بیماری" را سخت می کنند، زیرا پذیرش بیماری در برابر با ذهنیت مردانه دشوار است؛ آنها اولویت کار را بیش از درمان و مسائل بهداشتی خود، با شخص دیگری در میان می گذارند.
 
دلیل نرفتن به دکتر

کمبود وقت 

اکثر مردان در ساعات اضافی در محل کار با رقابت در محل کار رشد می کنند و اهداف مورد نیاز برای رسیدن به موفقیت دارند، جلسات آخر هفته و انجام چندین کار یکجا، ضروری است. مردان از این به عنوان بهانه ای برای اجتناب از مراجعه به پزشک استفاده می کنند.

انکار 

اکثر مردان به این دلیل ادعا می کنند که نمی خواهند به پزشک مراجعه کنند، زیرا آنها خودشان می دانند که مشکل پیش آمده چیست. اما مردان باید واقف باشند که این انکار می تواند به عواقب شدید منجر شود که ممکن است در آینده در درمان، مشکلی پیش آرد.

علت نرفتن مردها به دکتر

نداشتن احساس خوب برای به دکتر رفتن

نداشتن احساس خوب نسبت به مسئله ویزیت پزشک احتمالا عادی است، اما شما نمی توانید با کلسترول بالا، فشار خون بالا و قند خون بالا همچنان احساس خوب به دوری از پزشک داشته باشید ؛ مادر شما یا شریک زندگی شما پس از سکته مغزی شما احساس خوبی نخواهد داشت پس منتظر نمانید تا احساس خوشحالی و سلامت خودش برای شما از راه برسد، آنهم درست زمانیکه به دلیل مشکلات سلامتی، احساس خطر میکنید.
نرفتن مردها به دکتر

ترس از عادات جدید و البته سخت

خوردن چند تنقلات در تعطیلات آخر هفته، ورزش نکردن و خوردن غذاهای ناسالم، در این میان، موارد دیگر... اینها مواردی نیستند که شما انتظار داشته باشید پزشک برای شما تجویز کند. مردان می ترسند که پزشکان آنها را در میان لیست بابد نبایدهای طولانی مدتی قرار داده و آنها را مجبور کنند تا عادت های ناسالم خودشان را از بین ببرند.

چرا مردها دکتر نمیرن؟ دلیل دکتر نرفتن آقایون چیه؟

54
این مطلب مفید بود ؟40
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
منبع : بخش بهداشت و سلامت نمناک/ح.ب /ن
وبگردی