چالوس

آتش جنگل‌های چالوس خاموش شد

تاریخ انتشار : 23 مرداد 1402کد مطلب : 2675زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس از مهار آتش در عرصه های طبیعی زیر پوشش این شهرستان در منطقه هزار سم دشت نظیر خبر داد.

ایرنا:هادی بزرگی در گزارشی به رسانه ها گفت:آتش سوزی غروب دیروز در عرصه جنگلی و مرتعی در بالا دست روستای هزار سم (دشت نظیر) با تلاش و حضور به موقع نیروهای مردمی و محیط زیست و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مهار شد.

وی با بیان این که وزش باد سبب افروخته شدن و شدت گرفتن آتش در منطقه هزار سم حوزه استحفاظی منابع طبیعی این شهرستان شده بود، افزود:آتش اکنون به طور کامل مهار شده است.

بزرگی با اشاره به اینکه اکثر آتش سوزی‌ها عامل انسانی دارد، گفت:سخت گذر بودن عرصه‌های جنگلی در برخی موارد مهار حریق را سخت می‌کند از اینرو لزوم صیانت از عرصه‌ها مستلزم همکاری بیشتر مردم است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس ادامه داد:مردم در جنگل‌ها و مراتع آتش ایجاد نکنند و در صورت ضرورت ایجاد آتش، قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

به گفته وی هم اکنون چند گروه از مامورین منابع طبیعی در آن منطقه به منظور پیشگیری از شروع مجدد و جهت کنترل آتش مستقر هستند.

حوزه منابع طبیعی نوشهر ـ رویان با 168 هزار هکتار مساحت دارای 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی‌ها و مستثنیات آن نیز در حدود 43 هزار هکتار برآورد می‌شود.

انتهای پیام/م

آتش جنگل‌های چالوس خاموش شد

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی