علی زند وکیلی
امروز 25 بهمن همزمان با سالروز تولد چندتن از چهره های مشهور ایرانی که در ادامه بیشتر با آنها آشنا میشوید.

کدام چهره های مشهور ایرانی در 25 بهمن متولد شدند؟

اگر شما هم متولد 25 بهمن ماه باشید شاید برایتان جالب باشد که بدانید کدام یک از چهره های مشهور ایرانی در روز تولد شما به دنیا آمده اند. امروز 25 بهمن سالروز تولد دو تن از چهره های مشهور ایرانی که در ادامه شما را بیشتر با آنها آشنا میکنیم.

موشق سروری

موشق سروری کارگردان، نویسنده و تهیه کننده کشورمان 25 بهمن 1289 متولد شد.

پدر و مادر موشق سروری از ارامنه مهاجر روس بودند و این هنرمند کشورمان فعالیت هنری را با طراحی کاریکاتور برای روزنامه های تفلیس آغاز کرد. موشق به همراه برادرش ناپلئون، طراحی پوسترهای سینمایی ایران را از 1307 آغاز کرد و از سال 1334 به سینما روی آورد و نخستین فیلمش را با نام مهتاب خونین کارگردانی کرد.

موشق سروری

علی زند وکیلی

علی زند وکیلی خواننده، نوازنده، آهنگساز و مدرس موسیقی کشورمان در 25 بهمن 1365 در شیراز متولد شد.

این خواننده مطرح، فعالیت موسیقی خود را از کودکی با نواختن تنبک و آواز خواندن، آغاز کرد و سپس وارد هنرستان موسیقی شده و در سال 81 فارغ‌التحصیل شد. خواندن تیتراژ مجموعه های دزد و پلیس، پژمان (آخر قصه)، شاهگوش (زهره) و زیر پای مادر (آخرین رؤیا) از کارهای شاخص علی زند وکیلی در تلویزیون است.

آهنگ روسری آبی، فصل پریشانی(سریال آقازاده) و برباد رفته از مشهورترین کارهای زند وکیلی در زمینه تک آهنگ است. او تاکنون جوایز مختلفی برای بهترین قطعه موسیقی تلفیقی و تجربی از جشن سالانه موسیقی ما دریافت کرده است.

علی زند وکیلی

سوگل طهماسبی

سوگل طهماسبی بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان 25 بهمن 1364 در اهواز متولد شد.

این بانوی هنرمند بعد از مهاجرت از اهواز به تهران در اولین تجربه تصویری مقابل دوربین سریال روزگار قریب رفت و با بازی در سریال های دیگری چون گاندو، بچه مهندس، دنگ و فنگ روزگار، روزهای بهتر، گشت ویژه، برادر، کیمیا، فاصله ها، مروارید سرخ و... به محبوبیت و شهرت رسید.

سوگل طهماسبی

همایون اسعدیان

همایون اسعدیان کارگردان سینما و تلویزیون 25 بهمن 1337 در اصفهان متولد شد.

این کارگردان را اغلب مخاطبان تلویزیون با سریال راه بی پایان می شناسند. بچه های خیابان، اگه بابام زنده بود، راه بی پایان، طلا و مس، بوسیدن روی ماه، یک روز به‌خصوص و سریال لحظه گرگ و میش از جمله کارهای همایون اسعدیان است.

همایون اسعدیان

چهره های مشهور ایرانی متولد 25 بهمن + تصاویر

3.363
این مطلب مفید بود ؟4122
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ م.ف/ف
وبگردی