سیروس گرجستانی
امروز 25 اسفند همزمان با سالروز تولد و درگذشت برخی از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه شما را بیشتر با آنها آشنا میکنیم.

کدام چهره های مشهور ایرانی در 25 اسفند متولد یا درگذشتند؟

در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به 25 اسفند رسیدیم. امروز 25 اسفند سالروز تولد چندتن از هنرمندان کشورمان است که در سینما و ادبیات درخشش فوق‌العاده ای را تجربه کرده اند، اما سالروز درگذشت افشین یداللهی شاعر محبوب کشورمان که اهالی سینما علاقه ویژه ای به او داشتند غم تلخی را امروز در دل اهالی رسانه می نشاند.

در ادامه شما را با چهره های مشهور ایرانی متولد ودرگذشته در 25 اسفند آشنا میکنیم.

سیروس گرجستانی

سیروس گرجستانی بازیگر پیشکسوت کشورمان در 25 اسفند 1323 متولد شد و فعالیت در تئاتر را از سال 1349 و فعالیت در تلویزیون را در سال 1358 شروع کرد.

سیروس گرجستانی

فیلم سینمایی نهنگ عنبر 2، پاتو کفش من نکن و ناردون از آثار سینمایی سیروس گرجستانی است. این هنرمند کشورمان در عرصه ورزش هم فعالیت داشت و به مدت 10 الی 12 سال در تیم فوتبال شاهین به فعالیت پرداخته است.

سیروس گرجستانی روز 12 تیر 1399 به علت سکته قلبی در تهران درگذشت. سریال شرم به کارگردانی احمد کاوری آخرین سریال سیروس گرجستانی بود که با فوت ناگهانی او ناتمام مانده و بازیگر دیگری جایگزین او شد.

سروش خلیلی

سروش خلیلی 25 اسفند 1315 در بندر مرزی آستارا دیده به جهان گشود. او فعالیت تلویزیونی خود را با اجرای نمایش زنده در تلویزیون ثابت پاسال آغاز کرد.

سروش خلیلی

سروش خلیلی اول فروردین ماه 1385 به هنگام نقش آفرینی در فیلم «بوی گل های وحشی» به علت عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

فرخ‌لقا هوشمند

فرخ‌لقا هوشمند بازیگر پیشکسوت کشورمان در 25 اسفند 1307 متولد شد.

این بانوی هنرمند سابقه حضور در بیش از 70 فیلم سینمایی را دارد که از میان آنها می توان به شب قوزی (فرخ غفاری)، خواستگار (علی حاتمی) وکلاغ (بهرام بیضایی) اشاره کرد.

فرخ لقا هوشمند

او در تاریخ 22 تیر 1388 پس از 32 روز بستری درگذشت.

پروین اعتصامی

رخشندهٔ اعتصامی معروف به پروین اعتصامی (زاده 25 اسفند 1285 در تبریز – درگذشته 15 فروردین 1320 در تهران) شاعر ایرانی است که به عنوان «مشهورترین شاعر زن ایران» از او یاد شده است.

پروین اعتصامی

پروین از کودکی فارسی، انگلیسی و عربی را نزد پدرش آموخت و از همان کودکی تحت نظر پدرش و استادانی چون دهخدا و ملک الشعرای بهار سرودن شعر را آغاز کرد. پدر وی یوسف اعتصامی، از شاعران و مترجمان معاصر خود بود.

افشین یداللهی

افشین یداللهی متولد 21 دی 1347 در اصفهان و درگذشتهٔ 25 اسفند 1395، ترانه سرا و پزشک متخصص اعصاب و روان اهل ایران بود.

وی فعالیت های حرفه ای ترانه سرایی خود را در سال 1376 در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد و برای تیتراژ بسیاری از سریال های تلویزیونی، ترانه هایی سرود.

افشین یداللهی

افشین یداللهی بامداد چهارشنبه 25 اسفند 1395 در مسیر بازگشت از هشتگرد به سمت تهران به دلیل برخورد شدید یک دستگاه کامیون با خودروی او، به شدت مجروح شده و در بیمارستان امام جعفر صادق شهر هشتگرد درگذشت.

محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان 25 اسفند 1341 متولد شد.

محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی یکی از کارگردان های سرشناس سینما و تلویزیون است که اغلب مخاطبان تلویزیون او را با سریال هایی چون کت جادویی، همسایه ها ،سفر سبز، صاحبدلان، دودکش، تنهایی لیلا، پادری، سر دلبران و ... می شناسند.

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در 25 اسفند + عکس و بیوگرافی

4.225
این مطلب مفید بود ؟214
وبگردی