آتش تقی پور
امروز 15 فروردین همزمان با سالروز تولد و درگذشت برخی از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه بیشتر با آنها آشنا میشوید.

کدام چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 15 فروردین هستند؟

امروز 15 فروردین همزمان با سالروز تولد و درگذشت افراد زیادی در دنیا است که ما در این مطلب به چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 15 فروردین اشاره میکنیم و شما را با بیوگرافی کوتاهی از آنها آشنا میکنیم.

آتش تقی‌پور

آتش تقی‌پور بازیگر پیشکسوت کشورمان در 15 فروردین 1324 در خوی متولد شد. معمای شاه جدیدترین سریال تلویزیونی او محسوب میشود.

آتش تقی پور

در سال 1349 در رشتهٔ بازیگری و کارگردانی فارغ‌التحصیل شد و به عنوان بازیگر با کارگاه نمایش در چندین اجرا همکاری کرد. اولین کار حرفه ای او بازی در نمایش حکومت زمانخان به کارگردانی رکن الدین خسروی بود که در سال 1346–1345 در تالار سنگلج به اجرا درآمد.

پروین اعتصامی

رخشنده اعتصامی معروف به پروین اعتصامی متولد 25 اسفند 1285 در تبریز و درگذشته 15 فروردین 1320 در تهران شاعر ایرانی است که به عنوان مشهورترین شاعر زن ایران از او یاد شده است.

پروین اعتصامی

تنها اثر چاپ و منتشر شده از پروین، دیوان اشعار اوست که دارای 606 شعر شامل اشعاری در قالب های مثنوی، قطعه و قصیده می شود. پروین بیشتر به دلیل به کار بردن سبک شعری مناظره در شعرهایش، معروف است.

بابک صحرایی

بابک صحرایی  ترانه سرا و روزنامه نگار ایرانی متولد 15 فروردین 1358 است.

بابک صحرایی

بابک صحرایی پس از اتمام تحصیلات خود در رشته کامپیوتر از سال 1380 به کمک بابک بیات وارد عرصه موسیقی شد و در دو دهه اخیر یکی از پرکارترین و مطرح ترین ترانه سراها می باشد.

او همچنین ترانه موسیقی فیلم و سریال های مختلفی همچون با من حرف بزن، پاتو زمین نذار، خودزنی، دو خواهر، دوباره عاشقی و جشن رمضان را سروده است.

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در15 فروردین+ عکس

4.128
این مطلب مفید بود ؟235
وبگردی