جعفر دهقان
امروز 21 فروردین همزمان با سالروز تولد جعفر دهقان ،حامد زمانی و سیدنورالدین رضوی سروستانی از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه بیشتر با آنها آشنا میشوید.

کدام چهره های مشهور ایرانی 21 فروردین متولد شدند و درگذشتند

در روزشمار تاریخ تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی به 21 فروردین ماه رسیدیم. امروز 21 فروردین همزمان با سالروز تولد و درگذشت چهارتن از چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه شما را با آنها آشنا میکنیم.

جعفر دهقان، حامد زمانی، نورالدین رضوی سروستانی چهره های مشهور ایرانی متولد 21 فروردین هستند و زنده یاد کیومرث ملک مطیعی بازیگر پیشکسوت کشورمان در چنین روزی درگذشت.

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در 21 فروردین

فریبا نادری

فریبا نادری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 21 فروردین ماه 1363 متولد شد.

فریبا نادری

21 فروردین سالروز تولد فریبا نادری

فریبا نادری با بازی در سریال ستایش ، پرستاران و گمشدگان در میان مخاطبان تلویزیون شناخته میشود. از دیگر سریال های او میتوان به مروارید سرخ ، گل بارون زده ، فاخته ، یلدا ، چک برگشتی ، پرستاران (1395 علیرضا افخمی) ، ستایش 2 ، ستایش 3، میلیاردر،  فاکتور هشت ، غیرمحرمانه ، من وپوتی ، بزرگمرد کوچک ، مثل شیشه ، پنجره و گمشدگان اشاره کرد.

جعفر دهقان

جعفر دهقان بازیگر پیشکسوت کشورمان 21 فروردین 1339 در تهران متولد شد.

جعفر دهقان

در سال 1372 با بازی در فیلم حماسه مجنون توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را به دست آورد. بازی در سریال مردان آنجلس و یوسف پیامبر یکی از به یادماندنی ترین نقش های او محسوب میشود.

حامد زمانی

حامد زمانی خواننده جوان کشورمان 21 فروردین 1367 در میمه اصفهان متولد شد.

حامد زمانی

وی از کودکی شروع به قرائت قرآن کرده و در کلاس های موسیقی سنتی شرکت کرد[نیازمند منبع] و دوره آواز سنتی را گذراند و اغلب کارهای او با محوریت موضوعات سیاسی و مذهبی است.

نورالدین رضوی

سید نورالدین رضوی سروستانی از استادان آواز و موسیقی اصیل ایرانی 21 فروردین 1314 در سروستان متولد شد.

نورالدین رضوی

در آبان ماه 1355 دکترای افتخاری موسیقی توسط بودوئن پادشاه بلژیک به وی اعطا گردید. این هنرمند سرانجام در 8 اردیبهشت 1379 درگذشت و در حافظیه شیراز در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

کیومرث ملک مطیعی

کیومرث ملک مطیعی در سال 1315 در بندرانزلی متولد شد، او فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه تهران بود.

کیومرث ملک مطیعی

معروف ترین نقش تلویزیونی ملک مطیعی نقشغلام شیش لول بند در مجموعه طنز زیر آسمان شهر بود. دایی جان ناپلئون، گل پامچال، روزگار جوانی، پس از باران، مدار صفر درجه و مدرسه ما هم پربیننده ترین کارهای او در تلویزیون کشور به شمار می آیند. ملک مطیعی در روز 21 فروردین 1389 ساعت 14:50 بعدازظهر بر اثر ایست قلبی درگذشت.

چهره های مشهور ایرانی متولد و درگذشته 21 فروردین

4.841
این مطلب مفید بود ؟392
منبع : بخش فرهنگ و هنر نمناک/ م.ف
وبگردی