کاردستی دهه فجر
با رسیدن دهه فجر در مدارس جشن هایی برگزار می شود که دانش آموزان به مناسبت این جشن کاردستی هایی درست می کنند یا با ایده های جالب مدرسه را تزیین می کنند.

کاردستی های دهه فجر با ایده های متنوع و زیبا

صدای پای بهمن که شنیده میشود گویی انقلاب هم جانی دوباره میگیرد و با فرارسیدن ایام دهه فجر به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی هرساله مراسم باشکوهی در نقاط مختلف کشور برگزار میشود.

مراسم گرامیداشت دهه فجر به مناسبت بازگشت شکوهمند امام (ره) و پیروز انقلاب اسلامی هر سال از 12 تا 22 بهمن ماه برگزار میشود و این روزها شهر حال و هوای دیگری دارد . در این روزها در مدارس نیز جشن هایی برگزار می شود و دانش آموزان با کمک مربیان خود مدارس را تزئین می کنند.

برای تزئین مدارس ، دانش آموزان می توانند با ایده گرفتن از کاردستی های مخصوص دهه فجر این بخش از دنیای مد نمناک انواع کاردستی های زیبا را تهیه کنند و از آن برای تزئین مدارس استفاده نمایند.

زیباترین کاردستی های دهه فجر

ساختن کاردستی دهه فجر، یکی از موضوعات مورد علاقه دانش آموزان در این روزها است. برای ساخت کاردستی دهه فجر راه های مختلفی وجود دارد.والدین و یا مربیان می توانند دانش آموزان را در درست کردن کاردستی های مخصوص دهه فجر یاری کنند.

کاردستی دهه فجر

ایده های مختلف برای ساخت زیباترین کاردستی های دهه فجر

کاردستی گل لاله برای 22 بهمن

گل لاله نماد شهید و شهادت می باشد. یکی از کاردستی های زیبایی که می توانید درست کنید گلدان گل لاله است. برای درست کردن کاردستی گل لاله به کاغذ رنگی قرمز و سبز نیاز دارید . درست کردن این کاردستی بسیار آسان است و شما می توانید با کمی حوصله و خلاقیت و ایده گرفتن از تصاویر زیر گل لاله درست کنید.

کاردستی دهه فجر به شکل کبوتر نامه بر

این کاردستی بسیار آسان را با مقداری مقوای رنگی و یک تکه ربان پارچه ای تهیه کنید . برای تهیه این کاردستی تصویر پرنده و نامه را روی مقوا رسم کرده و برش دهید.سپس سوراخی را در گوشه نامه ایجاد کنید و ربان پارچه ای را از درون آن رد کنید و قسمت های انتهایی ربان را زیر بال پرنده بچسبانید و بر روی آن شعار بنویسید.

کاردستی کبوتر نامه بر

درست کردن کاردستی دهه فجر با کاغذ کشی

می توانید با کاغذ رنگی های مختلف و زیبا ریسه های مختلف درست کنید و با آن مدارس خود را تزیین نمایید.

ساخت کاردستی دهه فجر با ریسه هایی به شکل پرچم

برای تزیین دهه فجر از کاغذ رنگی های سبز، سفید و قرمز استفاده کنید و آنها را برش دهید و در کنار هم بچسبانید تا پرچم ایران تشکیل شود سپس آنها را با نخ به هم متصل کرده و برای تزیینات استفاده نمایید.

ساخت ریسه پرچم ایران

ساخت کاردستی دهه فجر با ریسه هایی به شکل گل لاله

برای درست کردن این کاردستی ، گل لاله را بر روی کاغذ ضخیم یا مقوا بکشید و سپس دور تا دور آن را برش دهید و با مداد رنگی، آب رنگ ، آن ها را به رنگ کنید و به شکل رنگ های پرچم ایران در آورید.

در قسمت سفید رنگ این کاردستی شعار های مرتبط با دهه فجر مانند "دهه فجر مبارک" یا "22 بهمن مبارک باد" بنویسید . با کنار هم قرار دادن این لاله ها و چسباندن آن ها بر روی یک نخ می توان ریسه های زیبایی تهیه کرد.

ساخت کاردستی دهه فجر با ریسه هایی به شکل پروانه

برای تزیین مدرسه تان برای دهه فجر می توانید ، پروانه هایی را روی یک مقوا رسم کنید و قیچی کنید و رنگ آمیزی نمایید . سپس دو عدد از پروانه ها را روبروی هم بر روی یک نخ کاموا بچسبانید. با چسباندن تعداد زیادی پروانه روی نخ کاردستی زیبایی می توانید تهیه کنید.

کاردستی مهدکودک

کاردستی دهه فجر برای مهدکودک و پیش دبستانی

کودکان نیز به درست کردن کاردستی علاقه دارند و درست کردن کاردستی موجب رشد فکری و ذهنی آنها می شود . بنابراین کودکان پیش دبستانی می توانند با فرارسیدن بهمن ماه و آغاز دهه فجر، با کمک مربیان یا والدین و با ایده گیری از این کاردستی های زیبا ، کاردستی های متنوعی را تهیه کنند.

همچنین این دلبندان می توانند نقاشی هایی در حد تصور خود از جریانات انقلاب و دهه فجر نقاشی بکشند و با نقاشی های زیبای خود مهدکودکشان را تزئین نمایند.

کاردستی های شیک دهه فجر برای پیش دبستانی و مدرسه

2.5188
این مطلب مفید بود ؟9593
منبع : بخش سبک زندگی نمناک/ن/ز.ت
وبگردی