ورزش
انجام مداوم ورزش حتی اگر شدید نباشد یا ورزش استقامتی نباشد نه تنها باعث بالا رفت اشتها نمی شود بلکه آن را کاهش می دهد.

آیا ورزش رژیم لاغری شما را خراب می کند

انجام متعادل و مداوم ورزش نه تنها باعث زیاد شدن اشتها نمی شود بلکه به کاهش وزن کمک می کند. بسیاری ازمردم فکر می کنند که انجام ورزش باعث بالا رفتن اشتهای آنها می شود و هیچ تأثیری بر کم شدن وزن آنها ندارد. این منطقی است، هر چقدر بیشتر کالری مصرف کنیم، بیشتر به خوردن احتیاج داریم. مطالعات نشان می دهند که انجام بعضی از ورزش ها اشتها را تنظیم می کند در حالی که انجام بعضی دیگر باعث قطع احساس گرسنگی می شود.

انجام مستمر یک ورزش مانند یک تنظیم کننده اشتها عمل می کنند یعنی باعث می شود غذایی که نیاز به خوردن آن نیست را نخوریم. وقتی زندگی ساکنی داریم، بدن سیگنال هایی را از خود نشان می دهد که شروع به خوردن می کنیم به همین خاطر است که وقتی فردی 30 دقیقه در روز پیاده روی می کند، کمتر به خوردن تمایل نشان دهد.

انجام مداوم ورزش حتی اگر شدید نباشد یا ورزش استقامتی نباشد نه تنها باعث بالا رفت اشتها نمی شود بلکه آن را کاهش می دهد. در واقع ورزش انتقال دهنده های عصبی را تحریک می کند.

رابطه ورزش و کاهش اشتها

افرادی که رژیم می گیرند گاهی اوقات نگرانند که ورزش آنها را گشنه تر کند اما تحقیق جدید نشان می دهد که ورزش اثر عکس دارد و حداقل به صورت موقتی، اشتها را کاهش می دهد.

ورزش

مصرف مداوم ورزش اشتهای شما را به خوردن غذا کاهش میدهد

در دو مطالعه کوچک، افرادی که با ورزش همان قدر کالری می سوزاندند که دیگران مصرفش را کاهش داده بودند، در هنگام صرف غذا در بوفه باز، یک سوم کمتر خوردند.

این طور که به نظر می رسید مردان و زنان پاسخ هورمون گرسنگی مشابهی به کمبود کالری ناشی از ورزش داشتند.

مؤلف مطالعه، دیوید استنسل، استاد متابولیسم ورزشی در دانشگاه لوبورو انگلستان گفت:«برخی محققان ادعا کرده اند که اشتهای زنان، هورمون های اشتها و مصرف غذا در آنها پس از ورزش بیشتر از مردان بالا می رود.

مطالعه ما نشان می دهد که این طور نیست. حداقل در بازه یک روزه این طور نیست. ما قبلاً این اثر را در مردان دیده بودیم اما کنجکاو بودیم که بدانیم زنان هم این گونه پاسخ می دهند یا نه.»

او تأکید کرد که اثرات سرکوب کننده اشتهای ورزش در ورزش های شدید بیشتر هم می شود.

این تحقیق در ژورنال پزشکی و علم در ورزش منتشر شد.

ورزش اشتهای شما را کاهش میدهد !

519
این مطلب مفید بود ؟190
برگرفته از سلامانه / م.ف
برچسب : کاهش اشتها
وبگردی