کاهش درد زایمان طبیعی
کاهش درد زایمان روش های متعددی در طب های مختلف دارد. طب سنتی مصرف برخی دانه ها و گیاهان را پیشنهاد می دهد و پزشکان در تازه ترین یافته هایشان مصرف یکی از ویتامین های مهم را راهی برای کاهش درد زایمان می دانند.

تاثیر فوق العاده این ویتامین در کاهش درد زایمان

 کاهش درد زایمان طبیعی دغدغه ی ماههای اخر زنان باردار است. چه بخوریم تا زایمان راحت و کم دردی داشته باشیم؟ چه کنیم تا درد زایمان کم تری را تجربه کنیم؟ پاسخ های مختلفی برای این سوالات وجود دارد که یکی ازآنها مصرف ویتامینی است که در بارداری نقش مهمی در سلامت جنین و مادر دارد.

زنان اغلب در دوران بارداری با کمبود ویتامین D مواجه هستند.نتایج یک بررسی جدید نشان داد کمبود ویتامین D می تواند وضع حمل در زنان را با درد بیشتری همراه کند.

 کمبود ویتامین D در طول بارداری به خصوص در زنانی که از رژیم های غذایی گیاهی استفاده می کنند و کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند شایع است. در این بررسی 93 زن باردار حضور داشتند که سطح ویتامین D در بدن آنان پیش از وضع حمل کنترل شد و همچنین زنانی که در زمان زایمان تزریق نخاعی دریافت کردند. متخصصان آمریکایی اندازه گیری کردند که هر یک از این زنان هنگام وضع حمل به چه میزان داروی مسکن درد نیاز پیدا کرده اند.

ویتامین دی 

ویتامین D و نقش مثبت آن در کاهش درد زایمان

 

این گروه تخصصی اظهار داشتند:زنانی که سطح ویتامین D آنان پایین بود نسبت به گروه دیگر بیشتر به داروی مسکن نیاز داشتند.

 دکتر «آندرو گلر»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت:زنان اغلب در دوران بارداری با کمبود ویتامین D مواجه هستند و به همین دلیل هنگام وضع حمل بیشتر درد می کشند.

 به گزارش هلث دی نیوز، دکتر گلر افزود:با در نظر گرفتن نتایج این مطالعه پیشگیری و درمان زنان بارداری که با کمبود این ویتامین مواجه اند می تواند تاثیر قابل توجهی بر کاهش درد زایمان در میلیون ها زنی داشته باشد که در آستانه مادر شدن هستند.

کاهش درد زایمان طبیعی با یک ویتامین

4.376
این مطلب مفید بود ؟6610
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
وبگردی