سود سهام عدالت

روش پیگیری سود سهام عدالت و دلیل واریز نشدن آن

تاریخ انتشار : 26 فروردین 1402کد مطلب : 36544زمان مطالعه : 3 دقیقه
اگر شماهم سوالاتی درباره سهام عدالت و دریافت آن دارید ما برای سوالات شما جواب هایی پیدا کرده ایم.

سود سهام عدالت و سوالات مهم درباره واریز سود سهام عدالت

چنانچه شما هم در مورد تاریخ یا زمان واریز سود سهام عدالت، مبلغ سود سهام عدالت و دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت سوالاتی دارید، با ما در این بخش از نمناک همراه باشید.

پیگیری سود سهام عدالت

برای دریافت سود سهام عدالت، سهامدارانی که هنوز سود خود را دریافت نکرده اند باید شماره شبا معتبر خود را در سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.ir یا در سایت سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir ثبت کنند. با انجام این اقدام، سود سهام عدالت برای این دسته از مشمولان واریز خواهد شد.

از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریز شده است؟

ساده ترین راه برا ی اینکه بدانید سود سهام عدالت واریز شده یا نه این است که ابتدا پیامک های بانکی و گردش حساب بانکی خود را در سامانه سجام بررسی کنید و سپس به سایت سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir مراجعه کنید و اطلاعات شماره شبا معتبر خود را ثبت کنید.

باید توجه داشت که سود سهام عدالت، به حساب بانکی که شما در هنگام ثبت نام در سجام یا سایت سهام عدالت وارد کرده‌اید، واریز خواهد شد.

سهام عدالت

شماره تلفن پیگیری واریز سود سهام عدالت

در صورتی که سود سهام عدالتی به حساب شما واریز نشده است، می‌توانید با شماره تماس 6461 و 1569 تماس بگیرید و مشکل خود را مطرح کنید.

چه کسانی سود سهام عدالت می گیرند؟

یکی از سوالاتی که برای افراد مطرح می‌شود، این است که سود سهام عدالت به چه کسانی تعلق می‌گیرد و به چه حساب‌هایی واریز می‌شود. بر اساس قانون، افرادی که قبلاً اطلاعات خود را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یعنی سجام و یا سایت سهام عدالت ثبت کرده‌اند، مستقیم یا غیرمستقیماً سود سهام عدالت خود را دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت چقدر است؟

میزان سود سهام عدالت هر ساله متفاوت است و بسته به عملکرد شرکت‌های دولتی در طول سال مالی قبل، مشخص می‌شود. همچنین این میزان سود برای هر سهم عدالت نیز متفاوت است و بسته به قیمت خرید هر سهم، میزان سود دریافتی تغییر می‌کند.

طبق آخرین اطلاعات، برای دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی، مبلغ 600 هزار تومان و برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی، مبلغ 1،128،000 تومان واریز خواهد شد.

سود سهام عدالت

اگر سود سهام عدالت دریافت نکرده اید...

دارندگان سهام عدالت که سود مرحله دوم را دریافت نکرده‌اند باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) مراجعه و یا شماره شبای معتبر خود را در سایت sahamedalat.ir وارد کنند. پس از این مرحله است که سود سهام عدالت به حساب این نفرات واریز می‌شود.

چرا سود سهام عدالت واریز نشده

دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت به شرح زیر است:

  • شماره شبای نامعتبر
  • شماره شبای مسدود و راکد
  • شماره شبا و حساب مشترک (دو امضاء)
  • حساب بانکی ارزی و بلندمدت
  • مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود.

کسانی که در سال‌های گذشته سود سهام عدالت را دریافت کردند و سود جدید هنوز به حساب آنان واریز نشده است، احتمالاً مشکلی در شماره حساب بانکی خود دارند. برای رفع این مشکل، آنان باید به بانک مراجعه کرده و مشکل حساب خود را برطرف کنند.

در صورت لزوم، باید یک حساب جدید برای خود ایجاد کرده و شماره شبا را در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا سایت سهام عدالت به آدرس sahamedalat.ir وارد کنند. البته، افراد مذکور باید مراحل بعدی را نیز طی کنند تا بتوانند سود خود را دریافت کنند.

روش پیگیری سود سهام عدالت و دلیل واریز نشدن آن

4.26
این مطلب مفید بود ؟51
منبع : بخش اخبار نمناک/ن/ن.ح
وبگردی