درمان پارکینسون
دانشمندان در حوزه ی راههای درمان پارکینسون به کشفیات بسیاری دست یافته اند که در تازه ترین آنها توانسته اند بیماری پارکینسون را با ایمپلنت مغزی به مرحله ی درمان نزدیک کنند.

درمان پارکینسون با این روش:

بیماری پارکینسون یکی از اختلالات پیش رونده است که تاثیر مستقیم بر روی حرکات بدن می گذارد. راههای درمان پارکینسون به صورت گسترده مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته و در نهایت دانشمندان توانسته اند با ایمپلنت مغزی پارکینسون را درمان کنند. 

 بیماری پارکینسون اختلالی پیش رونده در سیستم عصبی است که روی حرکات بدن تاثیر می گذارد. این مشکل به طور تدریجی ایجاد می شود و معمولاً با یک لرزش قابل توجه در یکی از دستان همراه است. با اینکه لرزش دست می تواند یکی از متداول ترین علائم بیماری پارکینسون باشد اما این اختلال معمولاً موجب کند شدن حرکات بدن می شود.

 ایمپلنت مغزی

نحوه درمان پارکینسون و علائم آن

خانواده و دوستان ممکن است متوجه شوند که صورت فرد هیچ حالتی از بیماری را نشان نمی دهد و دستان او حین راه رفتن تاب نمی خورند. صحبت کردن فرد آرام و نامفهوم می شود. علائم بیماری پارکینسون با پیشرفت بیماری بدتر می شود. با اینکه هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما انواع داروهای مختلفی برای درمان علائم آن وجود دارند. در برخی موارد، پزشک ممکن است جراحی را تجویز کند.

سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) استفاده از ایمپلنت محرک مغزی به عنوان راهکاری علیه کاهش علائم این بیماری را تایید کرده است. محققان معتقدند، این روش در زمانی که بدن بیمار به دارو پاسخ نمی دهد، می تواند مفید باشد.

سیستم Brio Neurostimulation دومین دستگاهی است که توسط سازمان غذا و دارو برای اختلالاتی نظیر مشکلات تعادل، لرزش، راه رفتن و ... موثر اعلام شده و می تواند در کاهش علائم مفید باشد.

«ویلیام میزل»، یکی از اعضای FDA در این رابطه می گوید :« در حال حاضر، هیچ درمان قطعی برای درمان بیماران مبتلا به پارکینسون وجود ندارد اما با استفاده از فناوری یا نمونه هایی مشابه این ایمپلنت می توان به کاهش دردها یا علائم بیماران کمک کرد تا آنها قادر به مدیریت کردن بخشی از مشکلات خود باشند.»

درمان پارکینسون ، کشف درمان پارکینسون با ایمپلنت مغزی

4.626
این مطلب مفید بود ؟242
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از مهر /ن
وبگردی