گل های شاخه ای
شاید برای شما هم پیش آمده که بمناسبت های مختلف برای شما دسته گل آورده اند ولی شما نمی دانیدچگونه طول عمر گل های شاخه ای را بیشتر کنید.

راهکارهای افزایش طول عمر گل های شاخه ای

هدیه دادن گل همیشه بهترین کاری است که می توان برای یک دوست انجام داداما بدی آن این است که خیلی زود بعد از چند روز پژمرده شده و از بین می روند.در این مطلب ما به شما کمک می کنیم که طول عمر این گل های شاخه ای را افزایش دهید تا بتوانید بهره بیشتری از زیبایی های آن ببرید.

روش هایی برای حفظ طراوت گل های شاخه ای را در خانه

بدون شک گیاهان، زیبایی منحصر به فردی به محیط خانه می دهند به خصوص اگر این گیاهان از میان گل های رنگارنگ باشند زیبایی و عطر طبیعت را به خانه شما می آورند.

برای اینکه گل های شما مدت زمان بیشتری تازه و سالم بـمانند مـی تـوانـید از انـواع مخـتـلف  غذاهای مخصوص گل و گیاهی که در بازار موجود است، استــفاده کنید.

به این منظور می توانید مقـداری از غذای مخصوص را در گلدان حاوی گل بریزید. می توانید این غذاها را از گل فروشی ها تهیه کنید. این نوع غذاها مواد مورد نیاز گیاه را به آن می رساند، از رشد باکتری هایی که منجر به مسدود شدن ساقه گیاه و عدم رسیدن آب به قسمت های بالایی می شوند.

 

گل های شاخه ای

 آشنایی با راهکارهای افزایش طول عمر گل های شاخه ای

در ادامه روش هایی را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید در مدت زمان بیشتری گل های باطراوتی داشته باشید.

1- زمانی که از باغچه خانه گلی را چیدید ، پیش از انتقال آن به گلدان ، مقداری از ساقه آن را زیر شیر آب قیچی کنید این کار کمک می کند تا آب بیشتری به گل برسد و درواقع جریان آب را درون آن باز می کند که این موضوع به ماندگاری و آبرسانی بیشتر گل ها کمک می کند.

2- همیشه شاخه ها را مورب قیچی کنید، این کار موجب می شود تا آب بیشتری به ساقه ها رسیده و بیشتر شکوفه دهند.

3- گل ها هم مانند ما انسان ها به مقداری قند نیاز دارند پس زمانی که شاخه آن ها را قطع کردید مقداری قند در گلدان بیاندازید این کار عمر آن ها را نیز بیشتر می کند.

4- دمـای منـاسب برای بیشـتر گـل هــا چیزی در حدود 18 تا 25 درجه سانتی گراد بوده و بهتر است بـه طور مستقیم در زیر تـابش نـور خـورشید گـرمـا و سـرمای شـدید قرار نگیرند. همچـنـین نباید گـل ها را در زیـر فـن هـای سقـفی و یـا در بـالای تلویزیـون و مـکان هایی که اشعه های گرم از آن ساطع می شود قرار دهید چـرا که این گونه وسایل از خود گرما تولید کرده و سبب می شوند کـه گـل آب خـود را از دسـت بدهـد.

گل های شاخه ای

عمر گل های شاخه ای خود رابا این روش ها افزایش دهید

5- می توانید داخل گلدان یک سکه بیاندازید، ترکیباتی که پول های سکه ای دارند خواص آنتی باکتریال داشته و باکتری هایی را که برای گل ها مضر است از بین می برد، فقط یادتان باشد که هر 2 تا 3 روز آب گلدان را عوض کنید.

6- علاوه بر این، نـباید گـلدان را در کـنـار میوه های رسیده قرار دهید. چرا که میوه از خود قدری گاز اتیلن آزاد می کند که می تواند برای گـل ها مضر باشد و آن ها را به طور ناگهانی پژمرده کند.

دو روش دیگر برای حفظ طراوت گل های شاخه ای

استفاده از آب گرم:بهتر است برای پر کردن گلدان از آب با دمای تقریبا 43 درجه سانتیگراد استفاده شود چند دقیقه صبر کنید تا تمام بخار و حباب های گاز از گدان خارج شود.

دور ریختن میوه گل ها:اینکار بخاطر آن است که وجود میوه در گلدان باعث تولید گاز اتیلن می شود (در طبیعت گاز اتیلن باعث رسیده شدن میوه و برگ می شود) و در نتیجه اثر نامطلوبی روی گل می گذارد و طول عمر آن را کوتاه می کند پس جدا کردن میوه گل، در طول عمر آن تاثیر گذار است.

چگونه طول عمر گل های شاخه ای را بیشتر کنیم ؟

3.428
این مطلب مفید بود ؟199
برگرفته از چاره چی -فردا / ف
وبگردی