یخ زدایی مواد غذایی

صحیح ترین روش یخ زدایی مواد غذایی چیست؟

کد مطلب : 10651تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 2 دقیقه
صحیح ترین روش یخ زدایی مواد غذایی شامل انواع گوشت ها و سبزیجات را به روشی سالم و با رعایت نکات مهم برای حفظ سلامت مواد غذایی که از نکات خانه داری مهم است را در ادامه بخوانید.

یخ زدایی مواد غذایی

شیوه صحیح برای یخ زدایی مواد غذایی در خصوص انواع گوشت و سبزیجات به روشی سالم و نکاتی مهم در حفظ سلامت مواد غذایی از مهمترین نکات خانه داری محسوب می شود.

برای یخ زدایی مواد غذایی باید:

اولین و مهمترین نکته در یخ زدایی مواد غذایی این است که تا حد امکان مواد را بلافاصله بعد از خارج کردن از فریزر داخل آب گرم و یا داغ نیاندازید چون این روش برای سلامتی بسیار مضر است و به هیچ وجه توصیه نمی شود.

برای باز کردن یخ مواد غذایی بهترین راه این است که مواد غذایی را در آب با دمای معمولی قرار دهیم و اگر سبزی ها یخ زده بود می توان آن را در آبی که مقداری نمک به آن اضافه شده روی حرارت کم قرار دهیم تا یخ آن به سرعت باز شود.

قرار دادن سبزی های یخ زده به مدت 2 تا 3 دقیقه درون مایکروفر هم می تواند تا حد زیادی یخ آن ها را از بین ببرد.

برای انجمادزدایی از سبزی هایی مانند اسفناج، کرفس یا دیگر سبزی ها کافی است آن ها را در آبی که مقدار اندکی نمک به آن اضافه شده بگذارید و روی حرارت کم قرار دهید تا یخ سبزی ها به سرعت باز شود

 

یخ زدایی مواد غذایی

هرگز برای باز کردن یخ میوه های خام و خمیرهای آشپزی که در فریزر نگهداری کرده اید آن ها را در محیط گرم مثل ماکروویو قرار ندهید؛ این کار موجب از بین رفتن شکل و مزه این موادغذایی می شود.

برای باز شدن یخ بسته بندی انواع گوشت بهتر است آن ها را درون آب با دمای معمولی قرار دهید.

بسته بندی های موادغذایی را فقط زمانی که تصمیم دارید از آن استفاده کنید از فریزر خارج و آن را برای طبخ آماده کنید زیرا موادی که از دمای انجماد خارج می شوند باید بلافاصله مصرف شوند.
اگر گوشت برش داده شده مانند فیله یا شامی یا کتلت را درون فریزر نگه می دارید برای خارج کردن آن ها از انجماد، آن ها را مستقیم به تابه یا قابلمه منتقل کنید.
یک راه بسیار ساده برای باز شدن یخ سبزی های خام یا پخته ای که نیاز به پختن و گرم کردن دارند، قرار دادن آن ها داخل قابلمه بلافاصله پس از خارج کردن از فریزر است. 

صحیح ترین روش یخ زدایی مواد غذایی چیست؟

3.760
این مطلب مفید بود ؟4416
منبع : نمناک /ن
1 نظر به ثبت رسیده است
مجتبی پاکستاتی1397-03-22
با سلام ایا سرخ کردن گوشت چرخ کرده منجمد ضرر دارد یاخیر
150
وبگردی