یقه پیراهن مردانه
یقه پیراهن های مردانه انواع مختلفی دارد که باید با در نظر گرفتن استایل، موقعیت و فرم صورت شما انتخاب و پوشیده شود.

راهنمای کامل انتخاب یقه پیراهن مردانه برای صورت های گرد و کشیده

انتخاب یقه پیراهن مردانه فوت و فن خاص خودش را دارد ، اینکه صورت شما لاغر است یا چاق و یا تصمیم دارید پیراهن را با چه مدل کت و شلواری ست کنید بخشی از این نکات است. پیراهن یکی از مهم ترین لباس های مردانه است که یقه متنوعی دارند.

اصولی برای انتخاب یقه پیراهن مردانه باید در نظر بگیرید.موقعیتی که شما در آن قرار دارید و یا فرم صورتتان در انتخاب یقه پیراهن تاثیرگذار است . در این بخش از دنیای مد نمناک انواع مدلهای یقه پیراهن مردانه متناسب برای فرم های مختلف صورت را به شما معرفی می کنیم.

اصول انتخاب صحیح انواع یقه پیراهن مردانه

یقه دکمه دار

این یقه که برای مناسبت های غیر رسمی و هر فرم صورتی مناسب است و مدلی بین کلاسیک و مدرن است . جادکمه هایی در دو طرف لبه برگردان این یقه قرار دارد که به دکمه های روی بدنه ی پیراهن بسته می شود. این نوع یقه، در نظم فرد تاثیر گذار است زیرا کج یا جابه جا نمی شود .

بهتر است به این نوع یقه کروات نبندید اما اگر خواستید از کروات استفاده کنید کروات های باریک و اسپرت را انتخاب نمایید.برای موقعیت های رسمی یقه های دکمه دار با دکمه های مخفی مناسب تر هستند.

 یقه پیراهن مردانه

یقه خرگوشی

سنتی ترین مدل یقه پیراهن مردانه یقه نوک تیز است که به آن یقه خرگوشی هم می گویند و می توان با این مدل از یقه کروات نیز استفاده نمود.

یقه مجزا

این یقه که با انواع طرح ها، رنگ ها، پارچه ها و موقعیت ها هماهنگی دارد ، برای آقایانی که صورت های باریک دارند ، بسیار مناسب است.

مدل یقه آمریکایی

یکی از مدل های یقه پیراهن مردانه ، یقه آمریکایی است که برای همه مناسبت های رسمی و غیر رسمی مناسب است . این مدل یقه ارتفاع بیشتری دارد و استفاده از آن برای زیر کت زیبا است .

یقه Cutaway

یقه Cutaway نیز یکی دیگر از مدل های یقه است که لبه های تیز و به سمت بیرون دارد. فاصله ی بین دو طرف یقه زیاد است پس حتما باید با پیراهنی با یقه این چنینی ، کروات استفاده نمود. این مدل یقه برای استایل رسمی و غیررسمی و برای صورت هایی با فرم بیضی، گرد، مستطیل و کشیده مناسب است.

 یقه بلوز مردانه

یقه بند دار

یقه بند دار یا Tab collar بندی در دو طرف برگردان یقه دارند که در زیر کروات به هم متصل می شوند. برای پنهان کردن بند ، بهتر است این یقه با کروات پهن استفاده شود . این مدل یقه برای موقعیت های رسمی و افرادی با صورت های گرد، مربع و بیضی مناسبند.

یقه پین دار

در دو طرف لبه های یقه پین داریا Pin collar، دو سوراخ کوچک وجود دارد که پین های فلزی از دو طرف وارد یقه و در زیر گره کروات به هم وصل می شوند. این مدل یقه برای استایل رسمی و افرادی با صورت فرم بیضی و گردن بلند مناسب است.

یقه ایستاده

یکی از بهترین مدل های یقه لباس مردانه که برای موقعیت های رسمی مناسب است ، یقه پیراهن مردانه ی ایستاده است که برای جلوگیری از چروک شدن یا لوله شدن ، در آن از تکه ی پلاستیکی یا فلزی نوک استفاده می کنند تا یقه سفت بایستد وشستشو و اتو کشیدن مداوم، یقه را خراب نکند.

یقه کوبایی

یقه کوبایی مناسب موقعیت روزمره و استایل اسپرت می باشد و دارای دو برگردان بدون پایه است. این یقه نیاز به کروات و پاپیون ندارد و برای افراد دارای صورت بیضی، کشیده و الماسی مناسب است.

 یقه کوبایی پیراهن مردانه

یقه پهن و باز

همانطور که در دنیای مد نمناک گفته ایم پیراهن مردانه دارای این نوع یقه مدل مناسبی برای مناسبت های غیر رسمی می باشد . این نوع یقه که دارای لبه هایی باز و مجزا است برای مردانی دارای گردن های بلند ، مناسبند . برای این نوع یقه کروات پهن با گره فولراستفاده کنید.

یقه بسته

اگر می خواهید لباس شما در تنتان منظم باشد و یقه آن کج نشود بهتر است پیراهن مردانه با یقه بسته را بپوشید . در این نوع پیراهن دو طرف یقه به وسیله یک دکمه به هم وصل می شوند . این دکمه در صورت استفاده از کروات زیر گره مخفی می ماند.

یقه نواری

در این نوع از پیراهن ها فقط یک نوار دورگردن است و یقه وجود ندارد . هنرمندان و افراد علاقمند به مسائل نوستالوژیک و مربوط به گذشته به این نوع یقه علاقه مند هستند.

یقه بالدار

یقه بالدار رسمی ترین یقه ی مردانه است که دو لبه ی کوچک تا خورده در قسمت جلوی یقه دارد .اگر می خواهید لباسی برای پوشیدن در زیر کت انتخاب نمایید بهتر است پیراهن مردانه یقه بالدار انتخاب کنید که قابل پوشیدن زیر همه ی کت ها میباشد و برای بستن پاپیون طراحی شده است.این مدل یقه برای مناسبت های رسمی و افرادی با صورت بیضی، باریک و گرد بسیار مناسب است.

 یقه مردانه بالدار

یقه Spread

یقه مردانه Spread بسیار پرکاربرد است و لبه های برگردان یقه فاصله زیادی از هم دارند بنابراین می توانید انواع مختلف گره کروات را با آن امتحان کنید و برای استایل رسمی بسیار مناسب هستند . کروات های بندی یا بسیار باریک برای این نوع یقه مناسب نیستند. این مدل یقه برای صورت های لاغر، بیضی و پهن مناسب است.

یقه استاندارد

یقه استاندارد یا Straight نوع دیگری از یقه ی پیراهن مردانه است که درآن دو لبه ی برگردان یقه کوچک و فاصله ی بین دو طرف یقه کمتر است. کروات باریک با گره های کوچک انتخاب بسیار خوبی برای این مدل یقه است. این یقه برای موقعیت های رسمی و غیررسمی مناسب است و برای افرادی که صورت های بیضی، مربع، گرد و پهن دارند ، بسیار مناسب می باشد.

یقه کلاب

یقه کلاب Club برای افرادی که می خواهند استایلی متفاوت در جامعه داشته باشند ، مناسب است . لبه های برگردان یقه کلاب گرد و بدون زاویه و به یقه ب ب زنانه شباهت دارد پس می توان آن را با پاپیون و کروات های بولو استفاده نمود.این مدل یقه برای مهمانی و استایل روزمره مناسب است و افرادی که صورت زاویه دار یا بیضی دارند ، می توانند این یقه را بپوشند.

 یقه مردانه کلاب

یقه کلاسیک

پیراهن هایی که یقه کلاسیک دارند برای مناسبت های مختلف مناسبند زیرا می توان این نوع یقه را با کروات و بدون کروات استفاده نمود.

یقه کوچک

یقه های کوچک سبب صاف ایستادن یقه دور گردن و بالا ماندن کروات می شوند. یقه کوچک که برای استایل رسمی مناسب است دارای دو برگردان بسیار کوچک و نزدیک به هم می باشد . این یقه برای افراد ریزنقش و دارای صورت های ظریف مناسب است.

نکته :

در نظر داشته باشید یقه های پهن برای صورت های کشیده و دراز و یقه های کوچک و تیز برای صورت های گرد مناسب هستند.

انواع یقه پیراهن مردانه و تناسب هر یک با فرم صورت

4.314
این مطلب مفید بود ؟122
منبع : بخش دنیای مد نمناک/ن/ز.ت
وبگردی