سرخ پوشان
سرخ پوشان تهران که عنوان پر طرفدارترین باشگاه کشور را یدک می کشد گذشته پر فراز و نشیبی داشته است، در ادامه عکسی از بازیکنان این تیم محبوب را در دهه شصت مشاهده نمایید.

در دهه 60 مدیریت سرخ پوشان پرسپولیس با شروع جنگ تحمیلی دستخوش تغییراتی شد. بنیاد مستضعفان، مدیریت پرسپولیس را به سازمان تربیت بدنی بازگرداند. این در حالی بود که سازمان هم شرایط اداره تیم را نداشته و مدیریت تیم به صورت اداری در سطحی بسیار نازل و کاملاً فرمالینه صورت می گرفت.

به این ترتیب اداره تیم به علی پروین و جمعی از دوستان او واگذار شد افرادی که با حداقل هزینه ممکن در دورانی که این تیم بودجه چندانی نداشت و تیم هایی مثل استقلال، پاس و ... بیشتر از پرسپولیس به بازیکنان شان دستمزد می دادند، اما از اواخر دهه 60 شرایط تا حدودی تغییر کرد و در سال های بعد با افزایش بودجه و با پرداخت دستمزد بیشتر به جذب بازیکنان بزرگ روی آوردند.

دهه 60، دهه تعصب،دهه عشق ستاره ها به مردم و دهه قهرمانی متعدد پرسپولیس بود. اگر لیگ وجود داشت، پرسپولیس قدرت کسب تمام قهرمانی را داشت اما در غیبت لیگ، پرسپولیس قهرمان مسابقات تهران در سال های 61،65،66،66،67،68،69 و همچنین قهرمان جام حذفی تهران در سال 61 و 66 و... شد.در سال 1364 مسابقات تهران 2 گروهی بود و پرسپولیس تیم اول گروه شد اما با 3 بازی که نتیجه آن 3-0 به سود حریفان شد، از راهیابی به مرحله بعدی رقابت ها باز ماند.

 در ادامه عکسی قدیمی از مهم ترین ستاره های سال 64تیم پرسپولیس را مشاهده میکنید.
 

پرسپولیس
 ایستاده از راست به چپ،بهروز سلطانی، کاشی نژاد، پنجعلی، مایلی کهن، فریبرز مرادی و عربشاهی

و نشسته از راست به چپ پروین ، درخشان، ناصر محمدخانی، فتح آبادی و سید علیخانی

سرخ پوشان ، عکس سرخ پوشان در دهه 60

2.912
این مطلب مفید بود ؟75
برگرفته از خرداد نیوز - / ل
وبگردی