فال نخود
فال نخود از جالب ترین نوع فال گیری است که دربین عشایر بختیاری رواج دارد. گرفتن این فال بسیار راحت است.

روش گرفتن فال جالبی به نام فال نخود

فال روشی برای شناخت آینده است وآگاهی پیدا کردن از آنچه قرار است رخ بدهد. ما برای این فال میگیریم که از اتفاقی که در آینده ممکن است رخ بدهد باخبر بشویم. از گذشته تا کنون انسان ها برای باخبر شدن از آینده فال می گیرند. فال انواع گوناگونی دارد که یکی از آنها فال نخود است. فال نخود یکی از رایج ترین نوع تفال دربین زنان و مردان عشایر بختیاری است که بسیاری از آنها اعتقاد زیادی به آن دارند و نتیجه این نوع فال را ، درست و واقعی می دانند. در ادامه این بخش از نمناک شما را با طریقه گرفتن فال نخود آشنا می کنیم.

 فال نخود ایرانی

فال نخود در عشایر بختیار 

طریقه گرفتن فال نخود :

مرحله اول :

قبل از انجام فال وضو گرفته و رو به قبله نشسته و نیت می کنند سپس این دعا را می خوانند:

ماشاءالله توج ها الی الله، ماشاءالله تعبدا الی الله، ماشاءالله تلطفا الی الله، ماشاءالله تذاللا لله، ماشاءالله استضارا باالله، ماشاءالله استکانه لله، ماشاءالله تضرعا الی الله، ماشاالله استعانه بالله، ماشاءالله استغاثه بالله، ماشاءالله لاحول و لاقوه الا بالله العلی العظیم.

مرحله دوم :

41 عدد نخود را که هم اندازه و شسته شده را بر روی پارچه مخصوصی که تنها برای گرفتن فال است ، قرار می دهند.

مرحله سوم :

نخودها را با دو دست به سه قسمت دلخواه تقسیم می کنند و هنگام تقسیم آنها را نمی شمارند. اینگونه مقداری نخود توسط دست راست ( دسته اول ) و مقداری نخود توسط دست چپ ( دسته دوم) و مقداری نخود هم در وسط ( دسته سوم ) باقی می ماند. توجه داشته باشید نخودها باید به وسیله هر دو دست به 3 قسمت تقسیم شوند.

مرحله چهارم :

نخود های هر قسمت را 4 تا 4 تا از هم جدا میکنند و این کار را تا جایی ادامه می دهند که 4 نخود یا کمتر باقی بماند. مثلا اگر در دسته اول 21 عدد نخود وجود داشت 4 تا 4تا جدا می کنند به صورتی که 1 نخود باقی می ماند. سپس با توجه به باقی مانده ها فال را تفسیر می کنند.

فال نخود

فال نخود چگونه است

طریقه تفسیر فال نخود 

حالت دوک

اگر باقی مانده ها اعداد 2 ، 3 ، 4 با هر ترتیبی باشند حالت دوک ایجاد می کند. این حالت بدان معنی است که جواب فال نخود، بد است و باید برای اینکه نتیجه خوبی حاصل شود، کارتان را به تعویق اندازید و اگر کار مورد نظر را همان موقع انجام دهید، نتیجه مطلوبی از انجام آن نمی گیرید. این نوع فال بد مطلق ندارد و ممکن است نتیجه در آینده تغییر کند.

حالت الله

اگر باقی مانده ها اعداد 0، 0 و 1 با هر ترتیبی باشند، نتیجه فال بسیار بسیار خوب است و حالت الله صورت گرفته است.

حالت آسمان یا 5 تن آل عبا

اگر باقی مانده ها اعداد 1، 1 و 3 یا 1، 2 و 2 باشند و مجموع باقی مانده ها 5 شود ، این فال را 5 تن آل عبا یا حالت آسمان میگویند که بهترین نوع فال است و مراد فرد حاصل میشود.

حالت 9 نبی الله

اگر از هردسته سه تا باقی بماند ، به این حالت نوح نبی اله میگویند که تعبیر آن خوب است.

حالت 12 امام

اگر از هر دیف 4 تا باقی بماند به طوری که مجموع آنها 12 تا شود به آن 12 امام میگویند که تعبیر آن خوب است و سعادتمندی به دنبال دارد.

روش فال نخود

تفسیر فال نخود

بهترین زمان گرفتن فال نخود

بهترین زمان ها برای گرفتن فال نخود عبارتند از :

  •  سحرگاهان
  •  قبل از طلوع و غروب آفتاب
  •  مابین نیمه شب تا ثلث باقیمانده شب
  •  بین دو نماز
  •  بعد از نماز
  •  شب جمعه ها

زمان گرفتن فال

بهترین زمان برای فال نخود

نکات مهم در گرفتن فال نخود:

اگر جواب فال شما خوب بود ، کاری که نیت انجام آن را دارید را انجام دهید و اگر نتیجه فال نخود بد بود ، صبر کنید و با صبر نمودن اثر منفی آن کار را از بین ببرید.

دقت کنید پارچه و نخود ها باید به فال گرفتن اختصاص داده شوند.

بهتر است پارچه فقط مخصوص همین نخود ها باشد نه نخود های دیگر . دانه های نخود را پس ازفال گرفتن دوباره به درون پارچه برگردانید تا دفعه بعد برای فال ازهمین دانه ها استفاده نمایید.

بدانید که در فال نخود آمدن جواب بد، بد مطلق معنی نمی دهد و این جواب به مرور زمان اثر خود را از دست می دهد و نهایتا به جوابی مطلوب تبدیل می شود.

برای یک نیت در فال نخود چندین بار فال نگیرید.

تا حالا فال نخود گرفتید ؟ روش ، زمان و دعای قبل

4516
این مطلب مفید بود ؟410106
منبع : بخش سرگرمی نمناک/ن/م.ح
وبگردی