هواشناسی

بارش باران و کاهش دما از امروز در بیشتر مناطق کشور

تاریخ انتشار : 21 آبان 1400کد مطلب : 11032زمان مطالعه : 2 دقیقه
سازمان هواشناسی کشور، از بارش باران و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور، از امروز تا اوایل هفته آینده خبر داد.

ایرنا: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز (جمعه) در مناطقی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس، به ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

بر اساس این گزارش، شنبه و یکشنبه (22 و 23 آبان) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی نقاط اردبیل و غرب گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، استان های ساحلی دریای خزر، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان و برخی مناطق اصفهان افزایش ابر، رگبار، بارش برف و وزش پراکنده باد رخ می دهد.

این سازمان از روند کاهشی دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از ابتدای هفته آینده خبر داد و اعلام کرد:در پنج روز آینده در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق به ویژه در زابل وزش باد شدید رخ می دهد که گاهی با خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود و در این مدت، دریای عمان نیز مواج است.

همچنین سازمان هواشناسی از بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در 16 استان و ورود سامانه بارشی طی سه شنبه آینده به کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی امروز پایتخت نیز اعلام کرد:آسمان تهران امروز (21 آبان) ابری، گاهی همراه با مه رقیق در بعضی ساعات بارش باران، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف مورد انتظار است.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت امروز (جمعه) 12 و 6، شنبه 13 و 5، یکشنبه 15 و 7 و دوشنبه 14 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود و از امروز (جمعه) تا یکشنبه کاهش محسوس دما (به طور میانگین 4 تا 8 درجه) و در ارتفاعات شمالی یخبندان شبانه سطح زمین و گاهی کولاک برف پیش بینی می شود.

انتهای پیام/م

 

بارش باران و کاهش دما از امروز در بیشتر مناطق کشور

52
این مطلب مفید بود ؟20
برچسب : هواشناسی
وبگردی