لینکدین چیست و آموزش کار با لینکدین
اگر شما تا به حال هیچ اطلاعاتی در مورد لینکدین نداشته اید، می توانید در این مقاله از نمناک با " لینکدین چیست " و آموزش مبتدی تا حرفه ای کار با لینکدین آشنا شوید.

لینکدین چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

این روزها شبکه های اجتماعی زیادی در حال استفاده توسط کاربران می باشند که بیشتر جنبه اطلاع از حال و احوال یکدیگر را دارند. اما شبکه اجتماعی لینکدین، اولین شبکه اجتماعی می باشد که بر اساس روابط تجاری یا کسب و کار ساخته شده است که اولین نسخه این برنامه در سال 2002 میلادی رونمایی شد و از سال 2003 میلادی بصورت رسمی افتتاح شد و مورد استفاده کاربران قرار گرفت.

لینکداین چیست

کاربردهای لینکدین

با این وجود هر یک از ما ممکن است در طول زمان چندین بار نام شرکت " لینکدین " را توسط دوستانمان در محل کار، مدرسه، دانشگاه و... شنیده باشیم. در اصل می توان این گونه گفت که لینکدین یک شبکه اجتماعی برای متخصصان می باشد و با وجود این شبکه اجتماعی بزرگ، باز شاید برخی از ما هیچ تصوری نسبت به استفاده و فواید این شبکه اجتماعی نداشته باشیم.


لینکدین چیست ؟

هیچ فرقی نمی کند که شما مدیر بازاریابی یک شرکت بزرگ هستید یا یک فروشگاه کوچک را مدیریت می کنید یا حتی دانشجوی سال اول دانشگاه هستید یا فارغ التحصیلی که به دنبال کار است! شما می توانید با هر میزان تجربه و سواد از طریق لینکدین به دنبال زندگی حرفه ای که به دنبال آن هستید، باشید و با فرصت های کاری جدیدی را برای رشد شغل خود داشته باشید!

لینکداین

لینکدین چیست

شما می توانید شبکه اجتماعی لینکدین را به عنوان یک معادل فناوری پیشرفته برای وارد شدن به مشاغل حرفه ای می باشد که در این راستا می توانید با افراد بزرگ در کسب و کارها آشنا شوید و از آنها در خواست کار مناسب با تجربیات خود کنید. از این رو شما با استفاده از اطلاعات تماس یا دایرکت هایی به این شرکت ها می توانید با شرکت های بزرگ آشنا شوید و به آنها پیام دهید. قبل از انجام این کارها توصیه مهمی که می شود این است که تمام تجربیات خود را در قسمت پروفایل خود بصورت منظم و به ترتیب وارد کنید تا این اطلاعات توسط کاربران دیگر قابل خواندن باشند.


تاریخچه شرکت لینکدین

اولین نسخه لینکدین در تاریخ 28 دسامبر سال 2002 میلادی طراحی و ساخته شد که طولی نکشید این شبکه اجتماعی در سال 2003 میلادی بصورت رسمی افتتاح شد. در اصل این شبکه اجتماعی توسط رید هافمن معروف که وی از اعضای paypal و همچنین Social.net بود که در حال حاضر مدیر عامل کنونی این شبکه اجتماعی " داندولف " می باشد. اما طولی نکشید که طبق گزارشات انجام شده تعداد کاربران این شبکه اجتماعی بزرگ در سال 2013 از 259 میلیون کاربر گذشت که واقعا خارق العاده می باشد!

لینکداین

لینکدین در چه سالی بطور رسمی رونمایی شد؟

با این وجود شرکت بزرگ مایکروسافت از این پیشرفت غافل نشد و در تاریخ 13 ژوئن سال 2016 اعلام کرد که این سایت را به قیمت 26.2 میلیارد دلار را قصد خرید دارد و در نهایت موفق به خرید این سایت بزرگ شد. این روزها شرکت لینکدین دارای دفاتر زیادی در سراسر جهان می باشد که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا است. همچنین لازم به ذکر است که لینکدین قابلیت پشتیبانی بیش از 20 زبان زنده دنیا را دارد.


 آموزش کار با لینکدین

برای استفاده از لینکدین تنها کافی است نحوه کار با مهم ترین ابزارهای لینکدین را یادبگیرید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت؛

لینکداین

Home : اولین صفحه ای که شما بعد از وارد شدن به لینکدین با آن روبرو خواهید شد، صفحه هوم یا خانه می باشد که در آن می توانید پست هایی که شما آنها را دنبال کرده اید را مشاهده کنید.

profile : صفحه پروفایل نشان دهنده نام، عکس، لوکیشن شما، استعدادها، تجربیات شما، تحصیلات و سایر بخش ها همانند یک رزومه کامل می باشد که به خودی خود گویای زندگی نامه شما می باشد و شما باید آنرا دقیق وارد کنید.

My Network :در این بخش از لینکدین می توانید با تمام حرفه هایی که شما انتخاب کرده اید و با آنها در ارتباط هستید را مشاهده کنید که این افراد نیز در زمینه فعالیت شما نیز فعالیت داشته اند.

Jobs : روزانه چندین کار توسط صاحبان کسب و کارهای مختلف در لینکدین درخواست داده می شود که شما با وارد کردن اطلاعات اصلی حساب کاربری خود می توانید روزانه با چندین درخواست کاری روبرو شوید.

Interests :علاوه بر جستجوی کار در این شبکه اجتماعی شما می توانید علایق خاص خود را که شامل صفحات شرکت های مختلف، گروه های مختلف و... را نیز دنبال کنید که پست های آنها را می توانید در صفحه هوم خود مشاهده کنید.

Search bar : یا همان نوار جستجو سفید رنگ لینکدین، یکی از قوی ترین موتورهای جستجو می باشد که می توانید نتایج خود را بنابر فیلدهای مختلفی که شما در آن تجربه دارید را دسته بندی کند و در نهایت می توانید هر چه بهتر و آسانتر مشاغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

Messages : هنگامیکه شما وارد یک صفحه از صفحات لینکدین می شوید می توانید با فشردن Messages، اقدام به نوشتن و تایپ پیام پرایویت برای آنها کنید.

Notifications : همانند سایر شبکه های اجتماعی، لینکدین نیز دارای قسمتی است که می توانید نوتیفیکیشن های مختلف را از طریق آن که می تواند شامل اعلان دعوت یا تائید شدن و... را مشاهده کنید.

این موارد از اصلی ترین مواردی بود که ما می توانستیم در این شبکه اجتماعی به شما علاقمندان آشنا کنیم که طبیعتا از بدو ورود به این سایت می توانید با این آیکون ها روبرو شوید. اما با این تفاوت که هم اکنون می توانید هر چه بهتر نسبت به استعداد و توانایی های خود اقدام به استفاده کنید.

شبکه اجتماعی لینکدین چیست + آموزش جامع کار با لینکدین

4.314
این مطلب مفید بود ؟122
منبع : بخش تکنولوژی نمناک/ف.ن
وبگردی