مخفی شدن پرنده

مخفی شدن جالب یک پرنده + تصاویر

کد مطلب : 11379زمان مطالعه : 1 دقیقه
پرنده ای در جنگل های آمازون برای شکار یا مخفی ­ماندن از دید دشمنان خود شیوه و روشی ماهرانه­ برای استتار و دفاع از خود دارد تا از خورده شدن در امان بماند.

پرندگان از جمله موجودات بسیار دوست داشتنی و زیبا هستند که می توان آن ها را در نقاط مختلف دنیا مشاهده کرد اما در حالی که ما از دیدن آن ها لذت می بریم شاید آن ها بخاطر ترس از شکارشدن ما را دوست نداشته باشند.پرندگان از جمله حیوانات محسوب می شوند که از روی غریزه در صورت احساس خطر دست به کارهای عجیب و جالب  از جمله مخفی شدن به طرز شگفت انگیز و ماهرانه می زنند.
در طبیعت قانونی وجود دارد به نام استتار،استتار یک  راهبرد است که حیوانات برای مخفی ماندن از دید شکارچیان به کار می گیرند.برخی حیوانات برای  استتار،از پوست خود بهره می گیرند، برخی برف را ترجیح می دهند و بسیاری از آنان نیز به شاخ و برگ درختان و علف های روی زمین پناه می آورند تا خود را از دید دشمنان مخفی کنند.

یک پرنده خاکستری مایل به آبی در جنگل های آمازون نیز روش حفاظتی منحصر به فردی برای در امان ماندن از دست شکارچیان دارد.

استتار حیوانات

گفتنی است، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا با مطالعه بر روی این پرنده در یافته اند که در مواقع خطر او خود را لای پرهای خود جمع کرده و حالتی شبیه به کرم پروانه به خود می گیرد. با این روش تدافعی شکارچیان از تعقیب او دست می کشند.کرم پروانه پا همان کاترپیلار یک حشره سمی است و این پرنده با این تکنیک از خورده شدن توسط شکارچیان در امان می ماند.

استتار حیوانات

استتار حیوانات

استتار حیوانات

 

مخفی شدن جالب یک پرنده + تصاویر

522
این مطلب مفید بود ؟220
برگرفته از آفتاب - / ل
مطالب پیشنهادی
    وبگردی