کشنده ترین ورزش ها
برخی از ورزشها به دلیل میزان خطراتی که ورزشکار را تهدید میکند به عنوان کشنده ترین ورزش ها میتوان از آنها نام برد که در این مطلب به تعدادی از این ورزشها اشاره می کنیم.

ورزش از هر نوعی می تواند برای سلامت بدن مفید باشد اما برخی ورزش ها هستند که بیشتر خطرناکند تا سالم , آسیب ها و صدمه های ورزشی همواره در رشته های مختلف وجود دارد و نمی توان آن را انکار کرد. اما این آسیب ها در برخی از ورزش ها جدی تر و خطرناک تر هستند و می توانند باعث مرگ یک ورزشکار شوند.در این مطلب می خواهیم شما را با 5 تا از خطرناک ترین و کشنده ترین ورزش های دنیا آشنا کنیم.

 

گلایدینگ 

یکی از خطرناکترین ورزش هایی که در دنیا وجود دارد گلایدینگ است , پرواز با پاراگلایدر جدیدترین، زیباترین و ساده­ترین روش پرواز کردن است. این وسیله با بهره­گیری از جریان هوا و وزن به پرواز در می­آید. پاراگلایدر بال چترمانندی است که بوسیله فشار باد شکل می­گیرد و با دویدن از فراز تپه­ ها و کوهها به طرف پائین به پرواز در می­آید. اما این ورزش چون در آسمان و ارتفاع زیاد است در صورت بروز مشکل حتما مرگ را به همراه دارد. این سرگرمی در دنیا کمی گران است اما میزان کشته های به ازای هر 560 نفر یک نفر است که آماری باورنکردنی و بسیار زیادیست.

ورزش خطرناک گلایدینگ

 

موتورسواری

موتورسواری یکی دیگر از خطرناکترین ورزش های جهان است، اگرچه بعضی از مسابقات موتورسواری بسیار قیدمی هستند و قدمت آنها به 100 سال می رسد اما در این مسابقات آمار مرگ و تلفات بسیار بالاست.به عنوان مثال مسابقه «ایل آومان» که از 100 سال پیش تاکنون برگزار می شود، در مجموع نزدیک به 220 کشته داشته است. در این مسابقه موتورسوارها باید تعادل خود را در مواجهه با هر نوع مانعی مانند صخره و درخت یا حیوانات کنار جاده حفظ کنند. این در حالی است که موتورسوار با سرعت بسیار بالایی در حال رانندگی است و کوچکترین مانعی ممکن است باعث شود کنترل موتور از دست موتورسوار خارج شود.آمار تلفات موتور سواری یک نفر در ازای هر 1000 موتور سوار است که با وجود میلیون ها موتور در دنیا واقعا آماری بسیار زیاد است. 

ورزش مهیج موتورسواری

 

صخره نوردی

ورزش صخره نوردی یکی از مهیج ترین ورزش های در حال حاضر دنیا می باشد . صخره نوردی یک ورزش جدی و بسیار انرژی بر است. شما باید کمر, شانه, ران و دستهای بسیار قوی داشته باشید و آمادگی ذهنی نیز به همین اندازه مهم است .صخره نوردی نوردی برای اشخاص بزدل و ترسو مناسب نبوده و برای افرادی مناسب است که اهمیتی به ریسک کردن نداده و بر ترسهایشان غلبه می کنند.میزان مرگ در این رشته یک نفر به ازای هر 1750 است البته نپال یکی از کشورهایی است علاقمندان زیادی به صخره نوردی دارد و کشتگان آن نیز بسیار زیاد است. اگر آمار این کشور را وارد نماییم، میزان تلفات یک در 167 می شود. 

1صخره نوردی ورزش هیجان انگیز

 

بوکس

امروزه بوکس بعنوان یک ورزش پر طرفدار در میان اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان رواج دارد.عده ای بوکس را در محافل ورزشی و پزشکی ، رویدادی همراه با عوارض جسمانی و عصب شناختی تلقی می کنند، اما عده ای نیز معتقدند که عوارض جانبی این ورزش بیش از سایر ورزشها نیست. اصابت ضربات مکرر و متعدد در طی یک نوبت بوکس ، امری اجتناب ناپذیر است.اگر چه برخی از ضربه های وارده بر سر می توانند نسبت به ضربات دیگر شدیدتر باشند ولی هیچکدام از این ضربات نباید ناچیز شمرده شده و هر کدام می توانند بالقوه آسیب زا باشند.آمار تلفات این ورزش 1 در ازای هر 2200 نفر است که آن را به یکی از خطرناک ترین ورزش های دنیا تبدیل می کند. 

ورزش خشن بوکس

 

پرش از صخره

این ورزش انواع مختلفی دارد که می توان به پرش از صخره به روی زمین یا پرش از صخره در آب یا پرش از بنا اشاره کرد.این ورزش بسیار مهیج و در عین حال خطرناک است . هر جا که ساختمان ها، دکل ها و سکوهای بلندی وجود داشته باشد مطمئنا یک بیس جامپر نیز در آنجا هست. بلندترین ساختمان ها هیچ وقت از پرش بیس جامپرها در امان نیست. آنها بدون هیچ طناب محافظی می پرند و با رسیدن به سطح زمین چتر نجات خود را باز می کنند تا از مرگ نجات یابند. این ورزش هیجان انگیز خطرات بسیاری را دربر دارد. یکی از این خطرات باز نشدن چتر نجات بیس جامپر است. خطر دیگر احتمال برخورد شدید بیس جامپر به صخره ای است که از آن می پرد. آمار تلفات این ورزش  یک به ازای هر 2317 نفر است که زیاد به نظر می آید. 

پرش از صخره بسیار پر خطر

آشنایی با کشنده ترین ورزش های دنیا + عکس

3.774
این مطلب مفید بود ؟5519
منبع : نمناک -/م
وبگردی