اسب های اصیل عربی
جشنواره نمایش اسب های زیبای نژاد عرب با حضور 17 اسب از بهترین و اصیل ترین نژادهای اسب عرب در باشگاه سوارکاری دشت بهشت برگزار شد.

اسب اصیل عربی که بعضی اوقات در ایران به آن اسب اصیل می گویند یکی از نژادهای اسب سبک در جهان و متعلق به منطقه خاورمیانه می باشد. شناسایی این نژاد بدلیل شکل سر متمایز و دم مرتفع آن آسان می باشد. این اسب یکی از قدیمی ترین نژاد ها در جهان محسوب شده به طوری که کشف های باستان شناسی اصول این نژاد را به 4511 سال قبل بر می گرداند، از این نژاد برای بهبود بخشیدن به ویژگی های دیگر نژاد ها از قبیل قدرت تحمل بالا، فرمان پذیری و سرعت استفاده می شود.
جشنواره نمایش اسب های اصیل عربی عصر روز شنبه از ساعت 15 الی 21 با حضور گسترده مسئولان و دست اندرکاران سوارکاری و جمعی از بزرگ ترین و معروف ترین مالکان و پرورش دهندگان نژاد اسب عرب در ایران و حضور گسترده میهمانان خارجی برگزار شد و این اسب های زیبا و منحصر به فرد یکی پس از دیگری روی صحنه آمدند و به نمایش گذاشته شدند.
در ابتدای مراسم دکتر مسعود خلیلی رئیس فدراسیون سوارکاری در مورد مشکلاتی که در حوزه اسب ایران وجود داشت و سالهای سال بود که اجازه نمی داد تا اسب های ما در مسابقات بین المللی شرکت کنند، سخن گفت و اعلام کرد خوشبختانه با کمک سازمان های مربوطه این مشکل رفع شده و ما باید آمادگی این را داشته باشیم که در مسابقات بین المللی به ویژه در مسابقات زیبایی و جشنواره ها شرکت کنیم.
سپس نوبت به سخنرانی خاکی مشاور وزیر جهاد و کشاورزی رسید و پس از آن وله کوتاهی از آماده سازی محل برگزاری این جشنواره، پخش شد و در ادامه مجری برنامه اعلام اسامی اسب های شرکت کننده و ورودشان به صحنه را انجام داد.
در ادامه اسب های شرکت کننده یکی پس از دیگری به نمایش گذاشته شدند. در ابتدای ورود هر اسب فتوکلیپی شامل اطلاعات شناسنامه ای و شجره نامه اسب به همراه عناوین و مقام های به دست آمده همراه با عکس هایش پخش می شد و اسب برای نمایش به صحنه می آمد. در این بخش و به ترتیب 17 اسب حضور داشتند که به ترتیب اسب های IS EPRO، تاج، می راژ، امانوس KA، گریت M، اس اس بیژو سایکیۀ لرد بی شاه، اموشن، امیر اشیرف، اونرز، HS السید، BF کوکو جونیور، مامبو، ML بندیگو و FS بنگالی و Honors روی صحنه رفتند. در این میان دو اسب گرشاسب و کنز الناصر با وجود ثبت نام در این جشنواره به مراسم نرسیدند و غیبت داشتند.
اما اوج برنامه پایان آن بود که دو اسب بردار تاج و می راژ به همراه یکدیگر روی سن آمدند و نمایش داده شدند که با استقبال و تشویق شدید حضار همراه بود و یک پایان بندی رویایی برای این مراسم به شمار می رفت.
در پایان مراسم فریبرز وادی پور یکی از متولیان برگزاری این جشنواره و زهره سلطان آبادی یکی دیگر از مجریان برگزاری این برنامه از برگزاری با کیفیت این مراسم ابراز خوشحالی کردند و علی اقاسردار یکی از اسپانسرهای این مراسم و نماینده بانک خاورمیانه نیز از برگزاری این جشنواره اظهار رضایت کرد. علی هژبر میزبان مراسم و مالک باشگاه دشت بهشت نیز با اظهار رضایت از برگزاری مراسم گفت:به اعتقاد من این جشنواره عالی بود و کیفیت بالایی داشت.
در ادامه عکس هایی از این مراسم را مشاهده می کنید.

اسب اصیل عرب

اسب زیبای عرب

جشنواره اسب های عرب

میهمانان خارجی جشنواره اسب عربی

اسب عربی بهترین نژاد اسب

نمایش بهترین اسب های عرب

 

برگزاری جشنواره اسب های اصیل عربی + تصاویر

4.822
این مطلب مفید بود ؟211
برگرفته از پرشین وی , ورزش سه -/ن.م
برچسب : اسب
وبگردی