دوستی شیر و انسان
همه ما شیر را حیوانی درنده و خطرناک می دانیم و از رو به رو شدن با آن واهمه داریم اما گاهی در این دنیا اتفاقاتی می افتد که غیر قابل باور است مثل دوستی چندین ساله یک شیر با نگهبانش !

 انسان جزیی از طبیعت است و تمام اجزای طبیعت را هم دوست دارد، بسیاری از کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند در تعطیلات از ته دل آرزو دارند که چند روزی را در محیطی پر از گیاهان سرسبز با سر و صدای حیوانات بگذرانند. اما عده ای مایلند به صورت روزمره و در محل زندگی هم با طبیعت در ارتباط باشند. بنابراین در خانه خود که کوچک گیاه آپارتمانی یا حیوان خانگی نگه می دارند.

اما بعضی از مردم که تعدادشان هم بسیار کم است از این حد فراتر می روند و با حیوانات وحشی و درنده ارتباط عاطفی و دوستانه برقرار می کنند که برای عامه مردم قابل باور نیست.

«فریکی وون زولمس» نگهبان شیرها در آفریقای جنوبی است، وی با «زاینی» از زمانی که متولد شد، رابطه ای عمیق و عاطفی برقرار کرده است؛ زمانی که این بچه شیر به دنیا آمد، او را از مادرش جدا کردند زیرا شیر نر (پدر بچه شیر) قصد کشتن مادر «زاین» را داشت؛ به همین دلیل نگهبان شیرها از زمان تولد از بچه شیر مراقبت می کرده است. 

فریکی و زاینی مدت 11 سال با هم دوست هستند و می شود گفت بهترین دوستان یکدیگر هستند. این انسان و شیر،  هر روز با هم به پیاده روی می روند و بازی می کنند.

دوستی شیر و انسان

پیاده روی فرینکی و شیرش

فرینکی و زاینی دوستان قدیمی

شیر و انسان دوستانی باور نکردنی

  

دوستی باورنکردنی شیر و انسان! + تصاویر

4.645
این مطلب مفید بود ؟414
برگرفته از عصر ایران -/ ن.م
برچسب : شیر جنگل
وبگردی