بلیط رایگان مترو

بلیط رایگان مترو برای افراد چاق! + تصاویر

تاریخ انتشار : 11 بهمن 1393کد مطلب : 11536زمان مطالعه : 2 دقیقه
دولت مکزیک به دلیل درصد بالای چاقی در کشور خود با اقدامی جالب و مبتکرانه افراد را با شیوه ای جدید و هیجان انگیز برای ورزش کردن ترغیب می کند و در صورت ورزش کردن افراد چاق یک بلیط مجانی مترو به آنها می دهد.

امروزه چاقی و افزایش وزن به معضل بزرگی تبدیل شده و گریبان گیر عده ی بسیاری شده است.بسیاری از افراد از همان دوران کودکی چاق هستند و عده ای نیز به مرور زمان به علت روش تغذیه ی نامناسب به این مسئله مبتلا می شوند که این مشکل می تواند  بیماریهای خاصی را نیز به دنبال داشته باشد. چاقی در همه کشورهای جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه به شدت رو به افزایش است. دلیل آن نیز کاهش فعالیت های بدنی به دنبال ماشینی شدن سبک زندگی و افزایش میزان استفاده از غذاها و میان وعده های ناسالم و پرکالری و همچنین عدم آگاهی کافی مردم در مورد تغذیه است.
به همین منظور در بعضی کشورهای پیشرفته دولت با ایده ای نوین و جالب برای مقابله با چاقی مردم را تشویق به ورزش کردن می کنند و با ایجاد جو ورزشی در مکان های عمومی سعی بر ایجاد سلامتی مردم دارند و در ازای ورزش کردن افراد جوایزی برای آنها در نظر می گیرند.

دولت مکزیک دستگاهی در مترو قرار داده است که هر فرد چاق در صورت ورزش کردن می تواند یک بلیت رایگان از دستگاه گرفته و با مترو سفر کند.

مترو مکزیک

دولت مکزیک دستگاهی در مترو قرار داده است که هر فرد چاق در صورت ورزش کردن می تواند یک بلیت رایگان از دستگاه گرفته و با مترو سفر کند.مقامات مکزیکی برای مبارزه با چاقی تصمیم گرفتند در صورت ورزش کردن افراد چاق یک بلیت مجانی به آنان بدهند؛ فقط کافی است مسافر بر روی دستگاه رفته و 10 بار روی پای خود بنشیند و بلند شود سپس می تواند یک بلیت رایگان از دستگاه دریافت کند.
این دستگاه در مترو مکزیکو سیتی واقع شده است و مسافر با ورزش کردن ساده می تواند مقداری کالری کم کند.طبق آمار رسمی 70 درصد بزرگسالان در مکزیک و از هر سه کودک، یک نفر آنان چاق هستند؛ این ارقام نشان می دهد مکزیک یکی از کشورهایی است که بالاترین میزان چاقی حتی نسبت به آمریکا را در جهان دارد.
وزیر امورخارجه مکزیک آقای «خوزه آرماندو اورتگو» برای مقابله با مشکل چاقی این راه حل را پیشنهاد کرده است.

بلیط رایگان مترو برای افراد چاق! + تصاویر

516
این مطلب مفید بود ؟160
برگرفته از صبحانه - / ل
وبگردی