جراحی مغز
یک پزشک روسی به دنبال بازخلق تکنیک های جراحی مغز در 2500 سال پیش،شیوه ای که در آن زمان برای جراحی مغز استفاده می شده را به نوعی باز سازی کرد تا جراحی به سبک 2500 سال پیش را نیز تجربه کند.

جراحی مغز به روش درمانی 2500 سال پیش!!!

 

گاهی وقت ها شنیدن و یا دیدن یک ایده یا خلاقیت باور نکردنی برای افراد اکتفا نمی کند و می خواهند خود نیز این ریسک را تجربه کنند تا بیشتر در مورد عمل انجام شده رازهایی کشف کنند. حال یک پزشک روسی شیوه ای که 2500 سال پیش برای جراحی مغز استفاده می شد را آزمود و این عمل به نوعی را بازسازی کرد تا بتواند با این کار شیوه  2500 سال پیش را نیز تجربه کند.
او با بهر ه بردن از چاقو و اره هایی مشابه آنچه 2500سال پیش وجود داشته سوراخی 2سانتی متری روی جمجمه یک جسد ایجاد کرد.

جمجمه سوراخ شده

جراحی به روش سوراخ کردن جمجمه!

آلکسی کریوشاپکین این شیوه که مردمان سال های دور از آن برای برطرف کردن سردرد های بیمار جمجمه را سوراخ می کرده اند را بازسازی کرد. نوعی درمان پزشکی باستانی با ریسک بالا بوده که به افرادی که از ترومای سر رنج می بردند، اعمال می شد. در این شیوه، حفره ای در جمجمه ایجاد می شد که این مشکلات را درمان می کرد و به ویژه فشار جمجمه را به هنگام ایجاد تورم سر در اثر سقوط یا بیماری تسکین می بخشید.
گفتنی است قدیمی ترین تلاش به جراحی مغز متعلق به 6500سال پیش از میلاد در فرانسه امروزی کشف شده است.

جراحی مغز به روش سوراخ کردن جمجمه + عکس

3.932
این مطلب مفید بود ؟257
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از باشگاه خبرنگاران - / ل
برچسب : سلامت مغز
وبگردی