برج مارپیچ دبی
بزرگترین مارپیچ عمودی در نمای یک برج 57 طبقه ای در دبی ساخته شده است که این نما به عنوان بزرگ ترین مارپیچ عمودی جهان در کتاب گینس به ثبت رسیده است. این برج به برج مارپیچ دبی مشهور است.

کشورهای گوناگون تلاش می کنند اهمیت شان را با ساخت بلندترین برج ها نشان داده و به نوعی اعتبار ویژه ای به دست بیاورند، دبی نیز با داشتن بلندترین و زیبا ترین برج ها توانسته از اعتبار و جذابیت خاصی برخوردار شود. آسمان خراش هایی که در دبی قرار دارند دارای آپارتمان های مسکونی، هتل و دفاتر تجاری هستند.
طراحان توانمند این برج ها با بهره گیری از دانش روز و تجهیزات کامل و مجهز اقدام به ساخت این برج ها می کنند و با طراحی بی نظیر نمایی جذاب به ساختمان ها می دهند و اکنون برجی به نام "برچ مارپیچ" در خیابان شیخ زاید دوبی ساخته شده است که معماری بسیار جالب و منحصر به فردی دارد و بزرگترین مار پیچ دنیا بر روی نمای این ساختمان ایجاد شده است.

برج مارپیچ

این برج 57 طبقه در نمای جلو و عقب خود دارای مارپیچی عظیم است. این مارپیچ یک طرح تصادفی نیست و توسط طراح ماهر مارپیچ آدریان فیشر طراحی شده است. این نما به عنوان بزرگ ترین مارپیچ عمودی جهان در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

طراح برج دوبی

جالبی این نما در این است که تمام قسمت های به کار رفته در مارپیچ قسمت های به هم پیوسته بالکن های طبقات مختلف برج است و صرفا یک نمای بی کاربرد حساب نمیشود.

برج مارپیچ در شهر دبی

برج دبی

بزرگترین مارپیچ عمودی جهان روی برج مارپیچ دبی + تصاویر

4.315
این مطلب مفید بود ؟132
برگرفته از عصر ایران - / ل
برچسب : شهر دبی
وبگردی