لژیونرهای ایران

لژیونرهای ایران در 2021؛ یکی 20 یکی صفر!

تاریخ انتشار : 11 دی 1400کد مطلب : 11881زمان مطالعه : 4 دقیقه
لژیونرهای ایرانی در پایان سال 2021 عملکرد متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند و تعداد زیادی از آن‌ها در تیم‌های نه چندان قدرتمند خود عملکرد متوسط رو به پایین داشتند.

مهر:مریم روحی:سال 2021 میلادی به پایان رسید و تیم های فوتبال بعد از استراحت چند روز باردیگر رقابت خود را برای رسیدن به هدف هایشان در فصل جاری آغاز می کنند.

در فصل جاری لژیونرهای زیادی در قالب تیم های خارجی به میدان رفتند که بعضی به مانند مهدی طارمی و سردار آزمون عملکرد قابل قبولی داشتند اما بعضی ها نیز به خاطر شرایط بد تیم هایشان نتوانستند موفق ظاهر شوند.

در ادامه نگاهی به عملکرد لژیونرهای ایرانی در فصل جاری فوتبال می اندازیم

مهدی طارمی

طارمی که جزو بهترین لژیونر های سال آسیا است با وجود اینکه اواخر 2021 مشکل گلزنی داشت اما عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشت و توانست بهترین گلزن سال لیگ پرتغال شود. گل او به لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا با وجود اینکه در بازی به ثمر رسید که تیمش گلباران شده بود اما اهمیت زیادی داشت؛ البته نباید از گل زیبا به چلسی که در فصل گذشته UCL زد غافل شد؛ گلی که برنده بسیاری از جوایز معتبر شد و این شانس را دارد جایزه پوشکاش را هم ببرد. طارمی در 25 بازی که در فصل جاری انجام داده 10 گل و 7 پاس گل را به نام خود ثبت کرده است.

سردار آزمون

آزمون مهاجم زنیت به دلیل مصدومیت در فصل جاری فرصت کمتری برای بازی پیدا کرد و همین باعث شد او در امر گلزنی از رقبایش عقب بماند. آزمون که حالا زمزمه های پیوستنش به لیون به گوش می رسد در فصل جاری در تمام بازی ها 21 بازی انجام داد و همانند طارمی 10 گل زد و 4 پاس گل هم داد.

آزمون با 25 میلیون یورو هم چنان با ارزش ترین بازیکن ایرانی محسوب می شود.

علیرضا جهانبخش

جهانبخش بعد از دوران ناامید کننده و تلخ در برایتون به هلند برگشت و در ترکیب فاینورد به میدان رفت. او در این مدت 25 بازی انجام داده و 5 گل هم زده است. او در مجموع هزار و 478 دقیقه بازی کرده است. ارزش او به خاطر شرایط بدی که در برایتون داشت به 5 میلیون یورو کاهش یافته است؛ در حالی که او پیش از 18 میلیون یورو ارزش داشت.

صادق محرمی

بازیکن اسبق پرسپولیس سال هاست که در کرواسی توپ می زند. محرمی که یک میلیون و 500 هزار یورو ارزش دارد با توجه به پستش در فصل جاری هیچ گلی برای دینامو به ثمر نرسانده اما توانسته یک پاس گل بدهد. دقایق حضور او در این فصل برای دینامو حتی چهار رقمی هم نشده و فقط 938 دقیقه برای تیمش به میدان رفته است. او در پلی آف لیگ قهرمانان هم 62 دقیقه بازی کرد و در 5 بازی حتی در میان 18 نفر نبود و دو بازی هم روی نیمکت نشست.

اللهیار صیادمنش

او که به صورت قرضی در اوکراین و در زوریا توپ می زد عملکرد خوبی در این تیم داشت و هواداران این تیم از جدایی او ابراز ناراحتی کردند. این بازیکن در 24 بازی که برای زوریا به میدان رفت توانست 9 گل و 4 پاس گل به نام خود ثبت کند. صیادمنش و زاهدی زوج تاثیرگذاری را در لیگ اوکراین تشکیل داده بودند. او هزار و 783 دقیقه برای تیم اوکراینی به میدان رفت. او نه کارت زرد گرفت و نه قرمز! صیادمنش مقابل متالیست دبل کرد و بقیه بازی ها بیش از یک گل نزد.

علی قلی زاده

بازیکن 3 میلیون یوروی شارلروای بلژیک در فصل جاری هزار و 428 دقیقه برای این تیم بازی کرد و با وجود اینکه هنوز فصل به پایان نرسیده عملکرد بهتری نسبت به فصل قبل داشت. او در 21 بازی 7 گل زده است. قلی زاده 3 بار هم پاس گل داده و یک بار هم اخراج شده است. او در هیچ بازی بیش از یک گل نزد.

کاوه رضایی

دیگر بازیکن ایرانی شاغل در لیگ بلژیک فصل خوبی را پشت سر نمی گذارد. رضایی که با پیراهن اودهورلی به میدان می رود هنوز هیچ گلی نزده و عملکرد فنی ضعیف او سبب شده او فقط 11 بازی به میدان برود که فقط یکی از آن ها 90 دقیقه بوده است! او در دو بازی فقط یک دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد و در کل بدون گل زده با 422 دقیقه بازی یک پاس گل به نام کاوه رضایی ثبت شده است.

مجید حسینی

مدافع ایرانی کایسری اسپور ترکیه که دوران مصدومیت نسبتا طولانی را پشت سر گذاشت؛ در این فصل 16 بازی انجام داده و توانسته 2 گل بزند و یک پاس گل هم بدهد. حسینی 5 مسابقه را هم به خاط مصدومیت از دست داد. او در 10 بازی اخر تیمش به صورت کامل در میدان حاضر بوده است.

سامان قدوس

قدوس با برنتفورد به لیگ برتر جزیره رسید و اتفاق بزرگی در تاریخ باشگاه رقم زده شد. سامان 14 بازی برای این تیم انجام داده هرچند که هیچ کدام از آن ها در لیگ کامل نبوده است. بیشترین میزبان بازی سامان قدوس برای برنتفورد 66 دقیقه بود که مقابل استون ویلا به میدان رفت. در میان تیم های بزرگ او فقط مقابل جلسی و منچسترسیتی به ترتیب 18 و 8 دقیقه بازی کرد. او یک گل هم به برنلی زد.

امیر عابدزاده

دوازه بان ایرانی تیم پونفرادینای اسپانیا 18 بار درون دروازه این تیم ایستاده و توانسته 7 کلین شیت انجام دهد. این بازیکن در 5 بازی هم در ترکیب 18 نفره تیمش نبود که یکی از آن ها به خاطر ابتلا به کرونا بود و نتوانست مقابل رئال اویدو بازی کند.

سعید عزت اللهی

هافبک 800 هزار یورویی تیم ملی فوتبال ایران در ترکیب تیم وایله در دانمارک به میدان می رود و در فصل جاری دو گل زده که یکی از آن ها در لیگ مقابل سوندریسک بوده. او در مجموع 21 بازی برای وایله انجام داده است. عزت اللهی فصل خشنی داشته و 6 بار کارت زده گرفته است.

میلاد محمدی

محمدی در ترکیب آاک آتن یونان بازیکن ثابت و تاثیرگذاری نیست و در 12 بار برای این تیم به میدان رفته که در مجموع 891 دقیقه بازی بوده است. میلاد در لیگ کنفرانس اروپا حتی جزو 18 نفر تیمش هم قرار نگرفت و فقط در بازی های داخلی به میدان رفت. با این حال این بازیکن دو پاس گل به نام خود ثبت کرده است.

انتهای پیام/م

لژیونرهای ایران در 2021؛ یکی 20 یکی صفر!

51
این مطلب مفید بود ؟10
وبگردی