درمان ریزش مو

برای درمان ریزش مو چه کنیم؟

کد مطلب : 12000زمان مطالعه : 2 دقیقه
درمان ریزش مو در سبد غذایی شما می تواند یافت شود. طب سنتی به عنوان یکی از قدرتمندترین روش های درمان ریزش مو این درمان های خوراکی را به شما معرفی و پیشنهاد می کند.

نکاتی بسیار مهم برای درمان ریزش مو

 

 درمان ریزش مو با راه و روش های طبیعی طب سنتی به مراتب بهتر و موثر تر از روش های دیگر است چرا که علاوه بر تاثیر خوب عوارضی هم به دنبال نخواهد داشت.

مصرف بادام یا شیره بادام نیز بسیار مفید است می‎توان 20 تا 40 عدد بادام را در آب خیس کرده و پوست قهوه‎ای آن را جدا کرده با یک لیوان آب در میکسر ریخته و به صورت شیر در می‎آید که به شیر بادام معروف است.

سبوس برنج و گندم در غذاها ریخته شود که ویتامین‎های مورد نیاز بدن را تامین می‎کند.

بهتر است که افراد در طول روز آب هویج و زیتون مصرف کنند چرا که آب هویج بدن را گرم کرده و فواید زیادی برای بدن دارد.

برای رفع ریزش مو بهتر است افراد روزانه 21 تا 30 عدد و روزی 5 تا 7 عدد انجیر خیس کرده مصرف کنند.

انجیر خشک

توصیه های مفید برای ریزش مو 

 

در طول روز چندین بار آب سیب را همراه با خاکشیر مصرف کنند.

البته رعایت برخی تدابیر مانند اینکه روزانه از شربت آب و عسل و کمی لیمو ترش مصرف شود.

همچنین شربت رضوی مصرف شود به این ترتیب که یک قاشق تا 2 قاشق غذاخوری از شربت را با عرقیات مفرح مانند عرق گل گاوزبان, عرق بهارنارنج, عرق کیالک, عرق استوخدوس, عرق بادرنجبویه و ... مخلوط شده و سپس مصرف شود.

در غذاها به به جای روغن جامد و مایع از روغن هایی کنجد، زیتون، هسته انگور یا روغن حیوانی طبیعی استفاده شود. همچنین، به جای استفاده از قند و شیرینی‎های مصنوعی مانند شکلات و آبنبات و ... از عسل، شیره انگور, شکر سرخ، مویز، توت و کشمش استفاده شود.

بهتر است از غذاهای مانده و فریز شده استفاده نشود چرا که خود عامل بیماری است می‎توان از سبزی های خشک یا گوشت و غذاهای تازه استفاده شود.

قبل و بعد از هر وعده غذایی کمی مزه مزه شود که به هضم بهتر غذا و سلامت سیستم گوارش کمک می‎کند. 

برای درمان ریزش مو چه کنیم؟

4.5147
این مطلب مفید بود ؟13116
توجه : مطالب بخش بهداشت و سلامت سایت نمناک از منابع خارجی ترجمه شده و تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد . از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .
برگرفته از تسنیم /ن
وبگردی