بیمارستان خوب برای زایمان

ویژگی های بیمارستان خوب برای زایمان

کد مطلب : 12221زمان مطالعه : 3 دقیقه
مادران و پدرانی که در انتظار تولد فرزندشان هستند برای انتخاب بیمارستان دچار دغدغه و حساسیت می شوند. آنها دوست دارند فرزندشان در بهترین بیمارستان و بدون هیچ مشکلی به دنیا بیاید.

بیمارستان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 دغدغه انتخاب بیمارستان مناسب برای به دنیا آمدن فرزند گاهی مادران باردار را اذیت می کند. اینکه بیمارستان مناسب برای زایمان چه ویژگی هایی باید داشته باشد و به چه بخش هایی مجهز باشد فکر مادران و پدرانی که منتظر ورود فرزندشان هستند را به خود مشغول می کند، در ادامه توضیحات مفیدی را برای انتخاب بیمارستان در اختیار شما قرار می دهیم.

انتخاب بیمارستان مناسب برای تولد فرزند

انتخاب بیمارستان و پزشک خوب

چگونه پزشک و بیمارستان مناسب را انتخاب کنیم؟

به عنوان مثال بسیاری از پزشکان خود را ملزم نمی کنند که طرف قرارداد بیمه باشند و گروه عمده ای از آنها فقط در بیمارستان های خصوصی عمل زایمان را انجام می دهند و از آنجا که زایمان سزارین در این بین پول سازتر است، ترجیح می دهند در صورت امکان سراغ زایمان طبیعی نروند البته طیف وسیعی از متخصصان زنان و زایمان در چندین بیمارستان کار می کنند و این شما هستید که برحسب بودجه مالی تان یکی از بیمارستان ها را انتخاب می کنید، اما گاهی نیز پیش می آید پزشکی که شما او را انتخاب کرده اید، فقط با یک بیمارستان خصوصی یا گران قیمت قرارداد دارد و راه انتخابی برایتان باقی نمی ماند و حتی اگر بیمه باشید، در بسیاری از این بیمارستان ها نمی توانید از امکانات بیمه استفاده کنید.

بنابراین پس از این که از بارداری تان مطمئن شدید، باید به فکر انتخاب پزشک و بیمارستان مناسب باشید، نه مثل خیلی ها که حتی یک هفته قبل از زایمان معلوم نیست در چه بیمارستانی زایمان می کنند و به همین دلیل بشدت دچار استرس می شوند ، استرسی که روند زایمان را برایشان سخت تر می کند.

یمارستان خوب یعنی چه

بیمارستان مناسب برای زایمان، بیمارستانی است که زایمان سالم و بدون مشکل در آنجا انجام شود و مادر و نوزاد به سلامت آن را ترک کنند. امکانات رفاهی و درمانی بیمارستان برای مادر و نوزاد، تمیزی و هتلینگ بیمارستان، توجه به نیاز های کودک و مادر در بیمارستان و چگونگی رفتار پرستاران و کادر درمان از زمان پذیرش تا موارد اورژانسی و ترخیص، ازجمله عواملی است که بیمارستان ها را در درجات مختلف قرار می دهد.

 معمولا مسایل و مشکل های زایمان قابل پیش بینی نیست، بنابراین بیمارستان باید امکاناتی داشته باشد تا پزشک بتواند ضمن مراقبت کامل از مادر و نوزاد، همه شرایط احتمالی را در نظر بگیرد، چه در زایمان طبیعی و چه در سزارین که ممکن است عوارضی داشته باشد.

 وجود متخصص بیهوشی مقیم

مرکزی که زایمان در آن انجام می شود، باید دارای پزشک بیهوشی مقیم باشد که در تمام مدت عمل حضور داشته باشد، زیرا ممکن است پزشک برای زایمان طبیعی برنامه ریزی کند، اما به دلایلی مجبور به سزارین شود، بنابراین اتاق عمل و پزشک بیهوشی باید در هر لحظه در دسترس باشند. امکانات اتاق عمل باید مناسب و خون به میزان کافی موجود باشد، به خصوص برای سزارین های پرخطر.

 وجود بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU)

وجود بخش های ویژه نوزادان و NICU هم بسیارمهم است. توصیه می شود خانم هایی که بارداری پرخطر دارند، حتما در این بیمارستان ها زایمان کنند.

بیمارستان خصوصی یا دولتی

نکاتی برای انتخاب مکان زایمان

قبل از ماه سوم به فکر مکان زایمان باشید

فراموش نکنید بیشتر پزشکان بویژه متخصصان اسم و رسم دار فقط در بیمارستان های خصوصی و نیمه خصوصی حضور دارند و اکثر بیمه های طرف قرارداد با بیمارستان ها هزینه ناچیزی از زایمان شما را تقبل می کنند و بقیه را باید از جیب بپردازید؛ مگر این که بیمه تکمیلی داشته باشید.

به همین دلیل توصیه می شود خانم های باردار قبل از ماه سوم بارداری، پزشک و البته بیمارستان خود را انتخاب کنند البته چه بهتر پزشکی که انتخاب می کنید، طرفدار پروپاقرص زایمان طبیعی باشد. چون عمل سزارین هزار و یک عارضه دارد؛ مگر این که مجبور به سزارین اورژانسی شوید.

اینطور نیست که هر بیمارستانی که هزینه بیشتری دریافت می کند بهتر سرویس می دهد بلکه هستند بیمارستان هایی که با یک هزینه متوسط به شما و نوزادتان سرویس می دهند و زایمان خوبی را هم تجربه خواهید کرد. 

ویژگی های بیمارستان خوب برای زایمان

425
این مطلب مفید بود ؟205
برگرفته از آفتاب نیوز -/ ن.م
وبگردی