معمای بیل گیتس

جواب اصلی معمای معروف بیل گیتس چی بود؟

کد مطلب : 12273تعداد نظرات : 1 نظرزمان مطالعه : 3 دقیقه
یکی از معروف ترین معماهای طرح شده، معمای بیل گیتس ثروتمند است که برای استخدام یکی از 100 مهندس شرکت کننده در مصاحبه طرح شده بود.

استخدام در مایکروسافت با معمای عجیب بیل گیتس

لذتی که در به چالش کشیدن هوش و استعداد خود و دوستان وجود دارد در هیچ چیزی نمی توان پیدا کرد. افراد برای اینکه سرگرمی مفید و چالش‌ برانگیز هوشی یا علمی داشته باشند در دورهمی های خود معماهایی را طرح می کنند و هوش یکدیگر را محک می‌زنند. به همین منظور ما در این بخش از نمناک قصد داریم یکی از معماهای پرچالش را که مربوط به بیل گیتس می باشد در اختیار شما کاربران باهوش قرار دهیم، مطمئن باشید با کمی تلاش می توانید به جواب آن برسید فقط کافیست دقت و تمرکز خود را حفظ نمایید.

بدون شک بیل گیتس در دنیا نامی آشنا برای همگان می باشد و همانطور که می‌دانید به عنوان بنیانگذار تحول در رایانه های شخصی در جهان شناخته شده است. بیل گیتس حساسیت بسیار زیادی در انتخاب کارکنان و مهندسان شرکت خود به خرج می داد تا جایی که در سال 2002 فقط به خاطر گزینش یک مهندس در شرکتش معمای بسیار جالب و در عین حال سختی را طراحی کرد تا از بین 100 مهندس لایق ترین و کاردان ترین آنها را انتخاب نماید. با ما همراه باشید تا با این معمای عجیب، هوش خود و دوستانتان را بسنجید.

معمای لامپ

شرح معمای بیل گیتس

دو اتاق در مجاورت هم قرار دارند و هر کدام دارای یک در هستند اما هیچ پنجره ای ندارند. درهای این دو اتاق کاملاً بسته و درون اتاق ها تاریک می باشد. با توجه به شکل زیر در یکی از اتاق ها 3 لامپ با توان های 111، 111 و 121 وات و در اتاق دیگر سه کلید برق دقیقاً شبیه به هم وجود دارد و ما هیچ اطلاعی از اینکه کدام کلید کدام چراغ را روشن می کند نداریم به عنوان مثال نمی‌دانیم که آیا چراغ وسطی با کلید وسطی روشن میشود یا نه؟ اما قطع به یقین می‌دانیم که هر کدام از کلیدها یکی از آن چراغ ها را روشن می کند و فقط از ترتیب چراغ ها و کلیدها مطلع نیستیم.

حال شما باید مشخص کنید که هر کدام از چراغ ها با کدام یک از کلید ها روشن می شوند؟ ابتدا باید برای ثابت کردن این کار در اتاق کلید ها حاضر باشید و کار خود را از آنجا شروع کنید، سپس می توانید هر مرتبه که بخواهید اقدام به روشن و خاموش کردن کلید ها بکنید ولی شما تنها هستید و قادر به کمک گرفتن از کسی نمی باشید و از طرفی هیچ وسیله جانبی برقی یا غیر برقی هم با خود به همراه ندارید و مهمتر از همه اینکه بیش از یک بار حق وارد شدن به اتاق چراغ ها را ندارید و چنان که یک بار وارد شده و خارج شدید دیگر نمی‌توانید که مجدد وارد اتاق شوید.

معمای

پاسخ معمای بیل گیتس

  • ابتدا کلید اول زده می شود تا لامپ مختص آن روشن شود.
  • در مرحله بعدی کلید دوم زده می شود و پس از چند دقیقه باید خاموش شود تا لامپی که مربوط به آن است گرم شود.
  • با کلید سوم نباید کاری داشته باشید و در همین حین باید وارد اتاق شوید.
  • آن لامپی که روشن است مربوط به کلید اولی می باشد و آن لامپی که گرم است مربوط به کلید دوم است.
  • بنابراین لامپی که خاموش است هم متعلق به کلید سوم خواهد بود.

چنانچه شما قادر به حل کردن این معمای جالب نبودید مطمئناً دلیلش این بوده است که توجهی به فیزیک معما که همان حرارت تولید شده در چراغ ها است نداشته‌اید و تمرکز خود را روی تناظر کلید ها و چراغ ها گذاشته‌اید راه حلی که به واسطه آن هرگز به جواب خود نخواهید رسید.

ناگفته نماند که در این معما توان چراغ ها نیز هیچ ارتباطی به رسیدن پاسخ معما نداشته است و صرفاً جهت گمراه کردن مخاطب در معما ذکر شده است.

جواب اصلی معمای معروف بیل گیتس چی بود؟

4.4494
این مطلب مفید بود ؟43262
منبع : بخش سرگرمی نمناک /ن/ن.ح
1 نظر به ثبت رسیده است
وبگردی